Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 hónapja

Tíz tipp a munkahelyi halogatás ellen

Egyre jellemzőbb a munkahelyeken, hogy a munkatársakat bizonyos keretek között hagyják önállóan dolgozni. Kijelölik a célt, a határidőt, és ezen belül mindenki olyan tempóban dolgozik, amilyenben akar. Ez egyfelől nagyszerű, hiszen felnőtt emberek vagyunk, akik a hátuk mögött lihegő főnökök nélkül is tisztában vannak a felelősségükkel. Másrészt viszont nyomasztó, ha van egy nagy projekt, amivel mondjuk csak hetek, vagy hónapok múlva kell készen lennünk. Ilyenkor ugyanis elkezdjük halogatni a tennivalókat, amitől egyre feszültebbek leszünk, a munka pedig egyre nagyobbnak tűnik. De mit tehetünk a halogatás ellen? Erről ír a HR Doktor a HR Blogon.

1. Állítsunk fel fontossági sorrendet!

Ha úgy érezzük, hogy elborítanak minket a tennivalók, érdemes felállítani egy fontossági sorrendet. Mi az, amit muszáj elkezdenünk, ami nélkülünk semmiképpen nem fog megvalósulni, és mi az, ami csúszhat egy kicsit. Ha kijelöltük a valóban fontos és sürgős feladatokat, máris könnyebb belefogni.

2. Készítsünk tervet a megvalósításhoz!

Ha egy projekt túl nagynak és szerteágazónak tűnik, hasznos lehet tervet készíteni arról, hogyan birkózunk meg vele. Ha pontokba szedjük a megvalósítás menetét, máris egyszerűbbnek, kevésbé fenyegetőnek tűnik az egész.

3. Bontsuk részfeladatokra, részcélokra a nagyobb munkáinkat!

Sokat segíthet az is, ha egy nagyobb feladatot egyszerűen felbontunk több kisebbre. Egy kisebb, beláthatóbb munkának biztosan hamarabb neki tudunk kezdeni, mint egy nagyobb vállalkozásnak. Az egyes részfeladatok teljesítésekor pihenhetünk egy kicsit, és erőt gyűjthetünk a következőhöz.

Folytatás a HR Blogon.
Follow hrportal_hu on Twitter

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár