Tíz tipp a munkahelyi halogatás ellen
Egyre jellemzőbb a munkahelyeken, hogy a munkatársakat bizonyos keretek között hagyják önállóan dolgozni. Kijelölik a célt, a határidőt, és ezen belül mindenki olyan tempóban dolgozik, amilyenben akar. Ez egyfelől nagyszerű, hiszen felnőtt emberek vagyunk, akik a hátuk mögött lihegő főnökök nélkül is tisztában vannak a felelősségükkel. Másrészt viszont nyomasztó, ha van egy nagy projekt, amivel mondjuk csak hetek, vagy hónapok múlva kell készen lennünk. Ilyenkor ugyanis elkezdjük halogatni a tennivalókat, amitől egyre feszültebbek leszünk, a munka pedig egyre nagyobbnak tűnik. De mit tehetünk a halogatás ellen? Erről ír a HR Doktor a HR Blogon.
Ha úgy érezzük, hogy elborítanak minket a tennivalók, érdemes felállítani egy fontossági sorrendet. Mi az, amit muszáj elkezdenünk, ami nélkülünk semmiképpen nem fog megvalósulni, és mi az, ami csúszhat egy kicsit. Ha kijelöltük a valóban fontos és sürgős feladatokat, máris könnyebb belefogni.
2. Készítsünk tervet a megvalósításhoz!
Ha egy projekt túl nagynak és szerteágazónak tűnik, hasznos lehet tervet készíteni arról, hogyan birkózunk meg vele. Ha pontokba szedjük a megvalósítás menetét, máris egyszerűbbnek, kevésbé fenyegetőnek tűnik az egész.
3. Bontsuk részfeladatokra, részcélokra a nagyobb munkáinkat!
Sokat segíthet az is, ha egy nagyobb feladatot egyszerűen felbontunk több kisebbre. Egy kisebb, beláthatóbb munkának biztosan hamarabb neki tudunk kezdeni, mint egy nagyobb vállalkozásnak. Az egyes részfeladatok teljesítésekor pihenhetünk egy kicsit, és erőt gyűjthetünk a következőhöz.
Folytatás a HR Blogon.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A járvány utáni évek rugalmassága leáldozóban van: egyre több cégvezető követeli vissza dolgozóit az irodába, szigorítja a teljesítménymérést... Teljes cikk
Összesen 24 192 pedagógus maradt ki az idei őszi béremelésből – derül ki a Klebelsberg Központ adataiból. A teljesítményértékelés alapján a... Teljes cikk
Az IT-óriás Infosys elindította éves teljesítményértékelési ciklusát, amelyben a hangsúly az önreflexión, a készségfejlesztésen és a... Teljes cikk
- Szabadság kiadása: erre figyelj még ebben az évben 2 hete
- Mézesmadzag vagy furkósbot? 3 hete
- Mikor tagadható meg a munkáltatói utasítás végrehajtása? 3 hete
- Nincs megállás – hogyan fejlesszük a szervezetünket, hogy jövőálló legyen? 4 hete
- Az e-mail és az ingázás halála? - Erre számít alfa generáció a munka világában 1 hónapja
- A stressz nem ellenség 1 hónapja
- Felmondtál? 10 érv, hogy miért ne fogadd el a munkáltatód marasztalását 1 hónapja
- Tárgyalási stílusok: együttműködő vagy agresszív? 1 hónapja
- A fenntartható karrier mint új HR-trend 2 hónapja
- Lebuktat a WIFI: mostantól pontosan lehet tudni, ki honnan dolgozik 2 hónapja
- Dolgozz bárhonnan 30 napot, több hónapos apaszabi, élethelyzethez alkalmazkodó rugalmas munkavégzés 2 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja