Több tízmillió forintot is spórolhat egy cég a távmunkával
Egy 250 munkavállalót foglalkoztató közepes vállalkozás akár több tízmillió forintot is megtakaríthat évente, ha minden alkalmazottját távmunka keretében foglalkoztatja -mondta Taivainen Krisztián, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), Elektronikus Adat- és Dokumentumkezelő Szolgáltatók Szakmai Osztályának vezetője.
Nagyvállalati környezetben jóval komplexebb cégirányítási funkciók kiszolgálását kell megvalósítani, ebben az esetében több százezer forintba is kerülhet egy ilyen rendszer kiépítése, az ezzel megspórolható összeg ugyanakkor több tízmillió forint is lehet.
Taivainen Krisztián kifejtette: egy 250 alkalmazottat foglalkoztató cég ugyanis számos teher alól szabadul fel, például nem kell irodát bérelni, az ingatlant fenntartani, rezsit fizetni, vagy az informatikai környezetet kialakítani és üzemeltetni. A szakember hozzáfűzte, hogy egy igazán kifinomult elektronikus adat- és dokumentumkezelést támogató szoftveres környezet alkalmazása révén a céges telefonköltségeket is harmadával lehet csökkenteni annak köszönhetően, hogy a kommunikáció átkerül a rendszerbe, a dokumentumhoz kötötten.
A magyar munkavállalóknak ennek ellenére csak 3 százaléka dolgozott tavaly távmunkában - jegyezte meg az osztályvezető. A BKIK Elektronikus Adat- és Dokumentumkezelő Szolgáltatók Szakmai Osztálya 2011 októberében alakult, azzal a céllal, hogy a hazai kis- és középvállalkozások jövedelemtermelő képességét erősítse az adat és infokommunikációs technológiai megoldások hatékony alkalmazása révén - mondta. A szakmai osztály fontos feladatot lát el egy egyedi előnyökkel járó vállalatvezetési filozófia megismertetése és meghonosítása érdekében, ezért rendszeres kulcsszereplője a kamara égisze alatt megrendezésre kerülő különböző konferenciáknak és vállalkozói fórumoknak.
Taivainen Krisztián kiemelte, hogy a távmunka elterjesztésével elsősorban a foglalkoztatásukban hátránnyal induló vagy akadályozott személyek - így például megváltozott munkaképességűek, mozgásukban korlátozottak, kismamák, nagycsaládos édesanyák - munkaerő-piacra való visszatérését, vagy oda való integrálását lehetne segíteni. Szólt arról is, hogy a BKIK adatkezelő szakmai osztálya felvette a kapcsolatot a Nemzetgazdasági Minisztérium Családbarát Munkacsoportjával egy lehetséges együttműködés részleteinek megvitatása érdekében.
Hozzátette: ezenkívül olyan, beruházást nem igénylő, azonnal indítható informatikai fejlesztéseket ismertetnek induló és működő vállalkozásokkal, amelyeket akár távmunka szolgálatába is állíthatnak. A szolgáltatás kiterjed a korszerűtlen informatikai eszközök és rendszerek leváltását célzó, az adott cégtől független (sokkal biztonságosabb) külső szervereken történő adattárolásra, és a szoftveres támogatásra is. Egyben azt is szeretnék megmutatni a cégeknek, milyen pozitív változásokat hoz egy vállalkozás életében egy jól szervezett és könnyen átlátható dokumentumkezelő rendszer.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk
Magyarországon az atipikus munkavégzés aránya mindig is alacsony volt, alacsony arányszámok jellemezték a távmunkát és a home office-t. Aztán jött... Teljes cikk
Az otthoni munkavégzés lehetővé teszi, hogy az emberek egészségesebben étkezzenek, kevésbé érezzék magukat stresszesnek és alacsonyabb legyen a... Teljes cikk
- Home office munka 2 hete
- Túl zajosak az irodák a pénzügyi területen dolgozó nőknek az Egyesült Királyságban 2 hete
- Felmérés: a dolgozók több mint fele új munkát keresne, ha többet kéne bejárnia az irodába 2 hete
- Új trend terjed a munkaidő-beosztásban: dolgozz akkor, amikor a teljesítőképességed csúcsán vagy 3 hete
- Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett 3 hete
- Ezekért a fejlesztésekért térnének vissza az irodába a hibrid munkarendben dolgozó munkavállalók 1 hónapja
- Hogyan építsük a vállalati kultúrát hibrid munkavégzés esetén? 1 hónapja
- A férj egy vagyont keresett azzal, hogy lehallgatta felesége munkahelyi hívásait 1 hónapja
- Home office: működik a hibrid munkavégzés? 1 hónapja
- Kevesebb stressz, alacsony vérnyomás, több nasi és alkohol - így áll a távmunka mérlege 1 hónapja
- Bérverseny és alternatív munkaidő-beosztás 2 hónapja