Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 éve

Több üzletlánc májusra halasztja a vasárnapi nyitást

A Praktiker és a Decathlon is május 8-tól, az IKEA május 22-étől lesz újra nyitva vasárnap. A Parlament a múlt héten vonta vissza a vasárnapi munkavégzés tilalmáról szóló törvényt. Így április 17-e volt az első vasárnap, amikor kinyithattak az üzletláncokhoz tartozó kereskedelmi egységek.

Több lánc a munkavállalók érdekeit, beosztását, valamint a beszállítókkal történő újraegyeztetéseket is figyelembe véve csak májusban nyitnak ki újra vasárnaponként.

A Praktiker nem változtat korábban eltervezett áprilisi munkarendjén a vasárnapi boltzár feloldása miatt, s a biztonságos és színvonalas ellátás, illetve mintegy 1200 dolgozójának érdekeit figyelembe véve május 8-án nyitja ki áruházait újra vasárnap.

A Praktikernél a vasárnapi „nézelődős” vásárlás szombatra csúszott, így péntek, szombat és hétfő erősebbnek bizonyult más napokhoz képest az elmúlt egy esztendőben. A Praktiker az új nyitvatartási rendtől azt várja, hogy a vásárlói szokások megváltoznak, és újra péntek, szombat és vasárnap lesz a tipikus vásárlási időszak a barkácsáruházakban.

A törvényi lehetőségek értelmében és vásárlók visszajelzései alapján az IKEA azt a döntést hozta, hogy, 2016. május 22-től 9-21óráig várja látogatóit a hét minden napján.

„Azért esett erre a dátumra a választás, hogy a munka törvénykönyvében meghatározott módon, időben értesíthessük munkatársainkat, valamint, hogy minden érintett felkészülhessen a változásokra. Ehhez kapcsolódva minden, korábban érvényben lévő körülményt visszaállítunk, beleértve a munkatársak munkavégzéshez kapcsolódó pótlékait is” – mondta Varga-Nagy Eszter, az IKEA PR-vezetője.

A Decathlon még korábban közölte, hogy szintén május 8-ától nyit ki vasárnaponként újra, hogy a dolgozók és az áruház is felkészülhessen az újabb változásra. Az új nyitvatartási időről azonban még nem született döntés, a munkavállalók és a vásárlók véleményét egyaránt megkérdezik kérdőíves formában.
Follow hrportal_hu on Twitter

A Service Design sikerei és kudarcai az üzleti életben

Az ügyfélélmény biztosítása mára elsődlegessé vált. Az egyik legújabb és legsikeresebb szolgáltatás-szervezési módszer, a service design is ezt a hatást tűzi ki legfontosabb céljául. Ahhoz azonban, hogy egy szervezet átálljon erre a működésmódra, nagyon sok változáson kell magának is átesnie. A változást azonban nehezen viseli minden élő szövet. Halácsy Péter szerint ez a változással szembeni ellenállás természetes, amit csak kapcsolódással, megértéssel lehet lebontani. Erővel, erőszakkal, hatalommal semmiképpen.tovább..

További cikkek
Rendhagyó toborzás a Telekomnál - egy nap alatt minden kiderül

A Magyar Telekom rendhagyó toborzási megoldással keresi új gyakornokait: a cég 24 órás kiválasztási folyamata során összesen 25 gyakornokot... Teljes cikk

Már több mint 300 ezren katáznak

A múlt héten átlépte a háromszázezret a kisadózó vállalkozások tételes adóját (kata) választók száma, mindez pedig azt jelenti, hogy már... Teljes cikk

Tévedésből rengeteg pénzt utaltak a dolgozóknak

Egy belga acélmű fizetésük sokszorosát utalta el a dolgozóinak, volt, aki egyből a kaszinóba indult - írja az Index. Teljes cikk

Borús hangulat terjed a német vállalatok körében

Egyre több német vállalat számol a világgazdasági helyzet romlásával a Német Ipari és Kereskedelmi Kamarák Országos Szövetségének (DIHK)... Teljes cikk

Az áthelyezett munkanap miatt ma fizetni kell a parkolásért

Szombaton hétköznapi rend van a közlekedésben, és a parkolásért ennek megfelelően fizetni kell. A mostani szombat a munkanap-áthelyezés miatt... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár