Az egészség, kényelem, praktikum lett trendi
Az is lehet, hogy magyar az ügyfél, nagy IT-vállalat vezetője, ám kapucnis pulóverben és térdnadrágban érkezik a megbeszélésre - az ő generációjának már esze ágában sincs a ruha hordásába belefáradni, van dolga azon kívül is éppen elég.
Már csak azért is nagy szükség van az „egymással beszélgető”, összeillő, könnyen variálható darabokra, mert egyre kevesebb embernek van ideje arra, hogy hosszan latolgassa: mit is vegyen fel mára? Sokaknak érthető módon már úgynevezett kapszulák is vannak a gardróbjaikban, vagyis az összeillő darabok egy vállfára készítve könnyítik meg a nap indítását. Nem beszélve arról, hogy - kellő rutin megszerzése után - olyan kompozíció is lehet szabályos és esztétikus, amit pár perc alatt válogat össze az ember.
A business mindinkább lean: a hozzá való viszonyulás is az. Veszteség a kényelmetlen, vagy egészégtelen darab, és új értelmet nyer az alkalmi viselet fogalma, mert ma a munkanapokat jóval több „alkalom” szabdalja, alakítja, mint akár csak néhány évvel ezelőtt.
Ha a szerződés olvasása közben azért kalandozik el valakinek a figyelme, mert a ruhájának kényelmetlen szabása elvonja a gondolatait, vagy a nadrág szorít, vagy mert a szoknya hossza csak korlátozott számú lábtartást enged meg, annak negatív hatása lehet a negyedév számaira vonatkozóan.
Az időmenedzsment fogalomrendszere az élet egyre nagyobb részére vonatkozik - az öltözködés és a divat sem mentesül ez alól. Nincs idő körbejárni a várost egyetlen darabért, nincs idő minden évszak újabb és újabb trendjeit figyelembe venni, és már nem hiszi senki, hogy annyi minden múlna ezen. A megjelenés elsősorban: optika. Mindenkinek más az alakja, a hajának és a bőrének az árnyalata, és ezeket figyelembe véve kell megtalálni azokat az anyagokat, színeket, szabásvonalakat, ami a legelőnyösebb megjelenést hozza létre.
Vagyis, nem az előnyös külső ment ki a divatból - hanem az egészség, a kényelem, a praktikum lett trendi: az életszerű öltözködés, mint a huszonegyedik századi ember egyik lehetősége.
Fotó: Pixabay.com
Kristóf Györgyi
interim menedzsment specialista
ügyvezető, Hammel &Hochreiter
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Tudatosan, divatosan, de hogyan?
2. oldal - Az egészség, kényelem, praktikum lett trendi