Új kihívásokra interim menedzserek
Számos oka lehet egy vállalatnak arra, hogy csak átmeneti ideig foglalkoztasson egy bizonyos vezetőt, s hasonlóképpen számos oka lehet egy menedzsernek arra, hogy ne hosszú távra kötelezze el magát egy bizonyos cégnél.
A vállalati vezetők egy bizonyos csoportja új kihívásokat keres, nyitott az új feladatokra, szereti változatosságot, s mindezek miatt nem szívesen töltene el hosszú éveket egy adott cégnél. Egy vállalat életében pedig több olyan momentum lehetséges, amikor "csak" egy meghatározott feladatra keres vezetőt, ám hoszszú távon arra valójában nincs szükség. Több gond is adódhat abból, ha ennek ellenére állományba veszi a vezetőt. Konkrét, hosszú távra szóló feladat híján az illető könnyen frusztrálódhat, hiszen feleslegesnek érezheti magát, miközben a vállalatnak folyamatosan fizetnie kell munkabérét, pluszjuttatásait, s végső esetben a cég büdzséjét fogják terhelni a felmondással járó kiadások is. Mi a teendő tehát akkor, ha csak egy bizonyos feladatra, meghatározott időre keres a cég embert? Találnia kell olyan magasan kvalifikált, tapasztalt vezetőt, aki a cég elvárásaival összhangban egy feladat meghatározott idő alatt történő elvégzésére vállalkozik.
A menedzserek és a vállalatok fentiekben vázolt igényét felismerve és megértve a jól ismert vezetési tanácsadó, Tóth Tamás és a hazai vállalati élet két jeles képviselője, Fekete István, a Henkel korábbi elnök-vezérigazgatója és Steiner László, a Rába Rt. korábbi vezérigazgatója megalakította a Hungarian Interim Management (HIM) elnevezésű céget. Az interim menedzser olyan vállalkozó, aki nem áll hagyományos, munkaszerződéses alkalmazásban a vállalatnál - kezdte Tóth Tamás. Foglalkoztatásával a vállalatnak lehetősége nyílik a folyamatos megújulásra, a "vérfrissítésre", hiszen mindig azt a szakembert tudja magánál, akire az adott pillanatban leginkább szüksége van. Ugyanakkor a kivételes tudással felruházott, objektív szemléletet magával hozó interim menedzser is "kiélheti" munkaszenvedélyét, s megfelelő kihívás elé állítva minden erejét latba vetve bizonyíthatja tudását a rendelkezésre álló idő alatt - fűzte hozzá Fekete István. Az idő elteltével az interim menedzser továbbáll, és a cég működése sem kívánja már meg jelenlétét.
Az interim menedzsert a cég általában 6-12 hónapra fogadja fel, egy bizonyos feladat elvégzésére. Ilyen tipikus feladat lehet a cég tevékenységének beindítása, például egy zöldmezős beruházás megkezdése. Ehhez tapasztalt, már hasonló feladatokban megedződött menedzserek kellenek. De amikor a cég növekedésének már egy másik fázisába kerül, ezekre a menedzserekre nincs szükség - mondta Steiner László. Szintén sajátos szemléletmódra, vezetési stílusra van szükség olyankor, amikor fejlődő szakaszba kerül egy társaság, vagy új terméket vezet be, új piacokra lép. Ezekben az esetekben is a "túlkvalifikált" vezetők biztosíthatják a sikert - vélekedett. Cégvásárlás, összeolvadás idején, krízismenedzseléskor szintén jól jöhet az interim menedzser. Ezekben az esetekben ugyanis a régi, belső vezetők kezét megkötik az emóciók, ami nehezíti munkájukat. Ezzel szemben a kívülről jövő menedzser fel meri vállalni a feladatának végrehajtásával járó esetleges népszerűtlenséget, hiszen csak viszonylag rövid ideig marad a cégnél. Az interim menedzser akkor is a cég hasznára válhat, ha hirtelen üresedés következik be.
A Magyarországon teljesen új szolgáltatás az angolszász nyelvterületen már 10-15 éve honos. Az ottani gyakorlathoz hasonlóan itthon is napidíjakban részesül az interim menedzser. Díjazása a hagyományos alkalmazott honoráriumához képest azért előnyös, mert sem felvételkor, sem leépítéskor nem merülnek fel rejtett költségek, a vállalat mentesül a bónusz megfizetése vagy akár a gépkocsihasználat biztosítása alól is. Nem terhelik a céget a bérköltségek, munkaadói járulékok sem - sorolta a vezetési tanácsadó. Az interim menedzser alkalmazásának költsége naponta 150-250 ezer forint körül alakulhat. A HIM-partnerek számítása szerint az interim menedzserre fordított kiadások 15 százalékkal alatta vannak a hagyományos módon alkalmazott vezetők foglalkoztatása összköltségének.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A 2024-es évben a visszaélés-bejelentések 55%-a HR-hez kapcsolódó panaszokból származott, ami jól mutatja, hogy a hagyományos HR-keretek már nem... Teljes cikk
Ha bizonyos tényezők teljesülnek, a munkavállalók hajlandóbbak nagyobb erőfeszítést tenni a célok elérése érdekében, ha viszont valamelyik elem... Teljes cikk
Nincs könnyű feladata a HR-nek egy nagy szervezeten belül, ha arra gondolunk, hogy egyfajta közvetítői szerepet kell betöltenie a munkavállalók és a... Teljes cikk
- Csak látszólag lett 1100 fővel több vasutas 6 hónapja
- Nincs elég írnok a bíróságokon, óriási a baj 7 hónapja
- Hol volt bővülés, hol létszámcsökkenés? Itt vannak a számok 7 hónapja
- Így nő a bíróságokon dolgozók illetménye 7 hónapja
- Mit tehetnek a cégek a munkahelyi jóllétért? 7 hónapja
- Nem ismerte el bűnösségét az a férfi, aki egy békéscsabai szállodában halálra késelt egy alkalmazottat 8 hónapja
- 3 kihívás, amellyel a HR vezetőknek biztosan foglalkozni kell 2024-ben 11 hónapja
- Operatív menedzser 12 hónapja
- Hogyan kezeljünk egy fiatal beosztottat, aki rombolja a vezetői tekintélyünket? 13 hónapja
- TOP 3 kihívás a HR szakmában - Kérdések és válaszok: 2. rész 1 éve
- Nőtt a postai dolgozók elleni erőszakos cselekmények száma, lépett a Magyar Posta 1 éve