kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Yokoten - A horizontális tanulás

A Yokoten egy bevált módszer arra, hogy gyorsan találjunk megoldást egy problémára. Hogyan?

Kilépve az irodánkból, megismerjük a társterületek kaizen* ötleteit, és azokat a saját munkánkban alkalmazzuk. Esetenként azonos formában, de sokkal inkább testre szabva, továbbfejlesztve a látottakat.


Előnyei



  • A kommunikáció biztosítása, javítása egymásra utalt szervezeti egységek között. (pénzügy-könyvelés)
  • Párhuzamosan nem dolgozik két terület egy azonos probléma megoldásán és ennek köszönhetően nincs többféle megoldás egy azonos problémára
  • Dupla munka elkerülése (Az egyes osztályok gyakran információ és folyamatismeret hiányában nem veszik figyelembe a társterület érdekeit, ezért egy alapvetően jó ötlet is továbbfejlesztésre, pontosításra szorul)
  • A túlszabályozás elkerülése, standardizálás finom megteremtése
  • Egymástól tanulás munkatársi szinten (A konfliktusok egy része megoldódik, vezetői jelenlét nélkül)
  • Oda-vissza biztosított rálátás a folyamatokra osztályok között (Helyettesíthetőség, rotáció, gyors betanulás lehetősége)
  • Együttműködés- közös eredmény - motiváció - tisztelet
  • A TPS rendszerismeret oktatása új belépők számára oldott formában, gyakorlaton keresztül
  • Fenntarthatóság, mások gondolatai inspirációt és példát jelentenek, gyakran versenyhelyzet alakul ki
  • A munkatársak mernek kérdezni, ebből adódóan hibát tudnak elkerülni, folyamatot tudnak racionalizálni, csökken a selejt


    Lépései



  • Annak felismerése, hogy nincs időm megoldást találni a jelenlegi helyzet adta kérdésre
  • Megkeresem, kinek lehetett hasonló problémája, amit már megoldott
  • Kilépek az íróasztal mögül és segítséget kérek a másik terület vezetőjétől
  • A társterület munkatársai bemutatják a megoldást, amit kidolgoztak, visszamértek, teszteltek és bevezettek
  • A megismert módszert adaptáljuk a saját folyamatainkra
  • Tájékoztatjuk a segítő területet az eredményekről
  • Standardizáljuk a megoldást


    A vezető feladata



  • A munkatársak oktatása (Egymástól jelentősen eltérő fejlettségű területek nem tudnak tudást megosztani)
  • Lehetőség és idő biztosítása a társterület meglátogatására, fogadására
  • Konfliktusok oldása
  • Operatív jelenlét, segítő figyelem biztosítása, amennyiben szükséges belépés az egyeztetésbe (Előfordul, hogy a területek funkciókat akarnak átadni)
  • Mérés, Dokumentálás, Standardizálás, Folyamatábra aktualizálás
  • Pozitív visszajelzés, dicséret mindkét oldalon (segítő és adaptáló)


    Veszélyek



  • A vezető kimarad a folyamatból, már nem tudja mi történik az általa irányított területen
  • Funkciók átkerülnek egyes területekről máshova, ahol túlterhelés jelentkezik
  • Többletmunkát jelent, az egyik terület, egyszerűsítő megoldása máshol
  • Félkész megoldást veszünk át, ami nem szünteti meg a probléma gyökerét, hanem csak felszíni változás (5Miért? hiánya)
  • Az eredeti ötletgazda elveszik az értékeléskor, fontos, hogy a közös kaizen kidolgozást, tudásmegosztást, külön kiemeljük, díjazzuk

    *Kaizen

    Olyan pici, apró változtatás a saját munkámra vonatkozóan, aminek köszönhetően veszteséget, túlterhelést, hullámzó munkavégzést tudok csökkenteni informatikai beruházás nélkül. Az általam javasolt változtatás megszünteti a jelenlegi és az optimális helyzet közti eltérést, a probléma gyökerére hat, költségcsökkentésre, egyszerűsítésre, vevői elégedettségre irányul.


    www.hrblog.hu/lean-hr/
    • 2024.06.03Projektmenedzsment képzés A KÉPZÉS CÉLJA: A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására. info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál

    Hogyan mozog egy vezető a Mercedesnél a logisztika és a HR között, és miként jut nőként ügyvezetői szintre? Szetei Hajnalka, a kecskeméti... Teljes cikk

    Friss energia - Tippek a munkahely megújításához

    Eljött a tavaszi megújulás ideje. De hogyan lehet egy szervezetet megújítani úgy, hogy a munkatársak friss lendületet, energiát, kreativitást... Teljes cikk

    Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

    A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk