Agilis képzés-fejlesztés a MOL-nál
Az employee experience vagyis a munkavállalói élmény is része a dolgozói jóllétnek, és bár az előadás már nem a lelki és fizikai egészségről szólt, a MOL Csoportnál a SuccessFactors digitális HR-rendszer bevezetése hozzájárult az szervezeti kultúra formálásához. Ennek tapasztalatairól számolt be Diana Moraru, a képzési és onboarding rendszer bevezetésért felelős projektmenedzser. A rendszert 13 cégnél, 8300 felhasználó használja. Mint mondta, nagy lépés, hogy a rendszer adatai (megfelelő jogosultságok mellett) közvetlenül a munkavállalók rendelkezésére állnak, így azokat kezelni tudják. Amióta a dolgozók saját maguk viszik fel az adataikat, azok minősége sokkal jobb, mint korábban. Az embereknek pedig jót tesz, hogy saját kezükben tudhatják az „irányítást”.
Például önállóan választhatnak a rendelkezésre álló képzések, tréningek közül, amelyeket aztán értékelhetnek is, aminek következtében a külső partnerek minőségére is hatékonyabban érkezik visszajelzés. Sokkal agilisabb képzés-fejlesztési rendszer működtetésére ad lehetőséget.
Az onboarding folyamatban is már attól kezdve tudják fogni az új belépő kezét, hogy döntés született róla, hogy felveszik. Közvetlen kapcsolatba tud kerülni a csapattal, amiben dolgozni fog, megkapja a linkeket, látja a meetingeket, visszajelzést is kaphat a rendszeren keresztül. Az offboarding vagyis az exit interjúk is sztenderdizálva bonyolíthatók, a rendelkezésre álló adatokból pedig kiderül, hogy miért is megy el, aki elmegy. Ezek az eredmények pedig az üzleti folyamatok javítását szolgálhatják.
Találd meg a hivatásodat!
Ebéd keretében beszélt jelentős kacskaringók után megtalált hivatásáról Ali Mahlodji, a watchado alapítója. Az Iránból, a családjával menekültként Ausztriába érkezett fiatalember több mint 40 állást járt meg, mire megtalálta igazi hivatását. Nem véletlen, hogy saját hányattatásai ihlették az online oldalt, ahol inspirációt és információt szeretne adni - most már komoly csapattal a háttérben - fiataloknak, hogy megtalálják azt, amivel igazán szeretnének foglalkozni az életben. Méghozzá mindezt személyes történeteken keresztül teszi. Videóinterjúkban kérdezik meg emberektől, hogy miért csinálják azt, amit csinálnak nap mint nap. Mára több mint 6500 történet van fent az oldalukon, 100 országból, amelyekben ugyanazt a hét kérdést teszik fel mindenkinek, nemcsak a munkájuk napos, hanem árnyasabb oldaláról is.
Ali Mahlodji menekültként segít Ausztriában, hogy mások is megtalálják a hivatásukat
Azt is megmutatják, hogy minden egyedi történet és tapasztalat számít, az élet és a karrierút pedig szinte soha nem egyenes. A történetek 85%-ából az derül ki, hogy legtöbben számos kacskaringóval jutnak el ahhoz a szakmához, amelyben ki tudnak teljesedni. Ali Mahlodji szenvedélyesen beszélt arról, hogy mennyire fontos egy csapatban összefogni a különböző képességeket, hiszen mindenki jó valamiben, amiben a másik nem.
A HR-nek a front-office-ban a helye
Erre világított rá Stephan Ries, az SAP globális HR igazgatója is, újságírókkal folytatott beszélgetés során. Körülbelül három éve elindítottak egy kezdeményezést, amely a befogadást és a sokszínűséget segítette a vállalatnál. Autistákat kezdtek el foglalkoztatni, ami érzékenyítő tréningek után tíz ember felvételével indult, de mára kétszázan dolgoznak a cégnél. Ők gyorsabb tesztelők, mint nem autista kollégáik.
Összefoglalta, hogy a cégek digitális transzformációja esetén a lényeg,
1, - hogy megfelelő változásmenedzsment történjen az adott válallatnál, a szükséges belső kommunikációt lebonyolítva.
2, - A technológia sok mindenre képessé tehet, lehetőséget ad teljes folyamatok lebonyolítására, de csak egy eszköz, ezért mindenképpen az embert kell a középpontban tartani.
3, - A harmadik fontos lépés pedig, hogy mérni kell az eredményeket, a hatásokat.
A végcél, hogy a mennyiségből minőség egyen, vagyis a big data-ból smart data. A HR-nek pedig nem a háttérben kell helytállni, hanem a stratégiai döntésekben részt venni.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Üzleti érdek a munkahelyi jóllét
2. oldal - Agilis képzés-fejlesztés a MOL-nál