logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.06.17 - 5 éve
L-SOFT Zrt.

3 tipp - hogyan fogadtasd el magad az új kollégákkal, ha távolról dolgozol!

Kezdő vagy a munkahelyeden, esetleg új pozícióban és számodra ismeretlen emberekkel fogsz dolgozni – mindezt távmunkában? Ez a 3 tipp segíthet!

A munkavállaló egyértelműen akkor érzi magát jól egy munkahelyen, ha baráti kapcsolatai is szövődnek. Sőt, mindannyian tudjuk, hogy akkor leszünk igazán sikeresek a munkánkban, ha szeretünk a munkatársainkkal együtt dolgozni.
Azonban, ha távolról dolgozunk – és ezt a pandémiás időszakot követően még többen tesszük, mint valaha is előtte – nehezebb baráti kapcsolatokat kiépíteni a kollégákkal. Ez különösen igaz akkor, ha új munkahelyen kezdünk, vagy új pozícióban kell kapcsolatba lépnünk eddig ismeretlen kollégákkal.
A home office, vagy távoli munkavégzés (mi most nem fogunk különbséget tenni) legnagyobb nehézsége a munkahelyi baráti kapcsolatok kiépítésekor, hogy nincsenek meg a kis beszélgetések, a személyes találkozások. Ütemezett meetingeken veszünk részt, emiatt elmaradnak a közvetlen kontaktok, nem találjuk meg a kapcsolódási pontokat, pl. a közös érdeklődési köröket. 

 

Következzen három tipp, hogyan építsünk ki baráti kapcsolatokat, ha home office-ban dolgozunk!

1.    Jelezd, ki vagy
Kevesebb a lehetőségünk arra, hogy informális csevegések során, folyosói találkozások alkalmával kiderüljön rólunk, kik vagyunk, miben egyezünk, miben különbözünk, mi foglalkoztat, mi a hobbink…
Próbáljunk meg a virtuális, vagy valós hátterünkkel a videó-meetingeken többet elárulni magunkról. Van lehetőségünk virtuális hátteret használni? Utaljunk ezzel a hobbinkra, érdeklődési körünkre. De hasonló módon tudunk közvetíteni magunkról fontos szignálokat akkor is, ha a lakásunk egyik pontja a hátterünk: helyezzünk el olyan könyveket, tárgyakat a háttérben, amelyek fontosak a számunkra.
Ezek a részletek segítenek a kollégáknak, hogy kapcsolódási pontokat találjanak velünk. Beszélgetéseket fognak generálni ezek a tárgyak, amikor fény derülhet a közös hobbikra, érdeklődési területekre. Ezen túl, lássuk be, többet árul el rólunk, ha a minket körülvevő környezetben látnak, mint egy szimpla profil.

 

2.    Legyen időd a barátaid számára
Az otthoni munkakörnyezetben az állásidő nem ugyanaz, mint a munkahelyünkön. Sokkal kevésbé szociális, hiányoznak a társas kapcsolatok. Nem isszuk meg együtt a reggeli kávét, ebédelünk együtt a kollégával…
Távolról akkor lépünk kapcsolatba a kollégával, ha valami munkafeladattal kapcsolatos megbeszélnivalónk van, rendszerint ezt is formálisan, előre egyeztetve tesszük. Dedikáljunk külön időt, melyet a barátainkkal töltünk, ne érezzük azt, hogy ezt az időt a társunktól, gyerekeinktől, vagy a munkától vesszük el. Hamarosan úgyis növekedni fog a produktivitásunk, és a munkánk iránti elköteleződésünk!

 

3.    Legyél kreatívabban kedves másokkal
Az irodai közegben gyakran ünneplünk szülinapokat, névnapokat, viszünk be sütit „csak úgy”… Ezek a szívélyes, kedves dolgok összehozzák az embereket. Ha távolról dolgozunk ezek a kis kellemes dolgok elmaradnak, egy idő után már ettől is magányosabbnak érezzük magunkat.
A kutatások megerősítik, hogy a váratlan, szép gesztusok hihetetlenül jót tesznek az emberek hangulatának, összekovácsolják a kollektívákat.
Keress új ünnepeket, legyen minél több alkalom arra, hogy elküldj a kollégáknak egy kedves, vagy éppen vicces üdvözletet! 
Találd meg a főnökök nemzetközi ünnepét, a számvitel nemzetközi napját, a rejtvényfejtők nemzetközi világnapját, a nemzetközi π-napot, a madarak és fák napját, az internet világnapját…
Nem kerül semmibe, de kedves, vagy vidám perceket okozhatsz a munkatársadnak, így közelebb érezhet magához, és Te is jobban érezheted magad.

A pandémiás helyzet miatt úgy tűnik, hogy ugrásszerűen megnő a távoli munkavégzés, mint a foglalkoztatás módja a hazai munkaerőpiacon. Meg kell tanulnunk azokat a készségeket, melyek segítenek minket a munkakapcsolatok erősítésében hívja fel a figyelmünket a cikkem forrása.
 

Címkék:
L-SOFT Zrt.

Az L-Soft Zrt. teljes egészében magyar tulajdonú cég. Jelentős számú közép- és nagyvállalati referenciával, több évtizedes gyakorlattal rendelkezik Piramis™ HR szoftverek fejlesztése és több, mint 20 éves gyakorlattal a kiszervezett jövedelem-elszámolási, valamint az IT hoszting szolgáltatások területén.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-07-02 14:15:43
Grade rendszer – A csapatok építésének alapja
2025-07-01 09:23:39
Termékeny zűrzavar
2025-06-30 07:46:15
KvantHumanisztika Kurzus 2
HRinformatika a HRnek

Legyen könnyebb egy HRinformatikai döntéselőkészítés. www.lsoft.hu

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek érthető jog online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu