Blogger bejelentkezés
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.06.17 - 8 hónapja
Tomkó Gyöngyvér - L-SOFT Zrt.

3 tipp - hogyan fogadtasd el magad az új kollégákkal, ha távolról dolgozol!

Kezdő vagy a munkahelyeden, esetleg új pozícióban és számodra ismeretlen emberekkel fogsz dolgozni – mindezt távmunkában? Ez a 3 tipp segíthet!

A munkavállaló egyértelműen akkor érzi magát jól egy munkahelyen, ha baráti kapcsolatai is szövődnek. Sőt, mindannyian tudjuk, hogy akkor leszünk igazán sikeresek a munkánkban, ha szeretünk a munkatársainkkal együtt dolgozni.
Azonban, ha távolról dolgozunk – és ezt a pandémiás időszakot követően még többen tesszük, mint valaha is előtte – nehezebb baráti kapcsolatokat kiépíteni a kollégákkal. Ez különösen igaz akkor, ha új munkahelyen kezdünk, vagy új pozícióban kell kapcsolatba lépnünk eddig ismeretlen kollégákkal.
A home office, vagy távoli munkavégzés (mi most nem fogunk különbséget tenni) legnagyobb nehézsége a munkahelyi baráti kapcsolatok kiépítésekor, hogy nincsenek meg a kis beszélgetések, a személyes találkozások. Ütemezett meetingeken veszünk részt, emiatt elmaradnak a közvetlen kontaktok, nem találjuk meg a kapcsolódási pontokat, pl. a közös érdeklődési köröket. 

 

Következzen három tipp, hogyan építsünk ki baráti kapcsolatokat, ha home office-ban dolgozunk!

1.    Jelezd, ki vagy
Kevesebb a lehetőségünk arra, hogy informális csevegések során, folyosói találkozások alkalmával kiderüljön rólunk, kik vagyunk, miben egyezünk, miben különbözünk, mi foglalkoztat, mi a hobbink…
Próbáljunk meg a virtuális, vagy valós hátterünkkel a videó-meetingeken többet elárulni magunkról. Van lehetőségünk virtuális hátteret használni? Utaljunk ezzel a hobbinkra, érdeklődési körünkre. De hasonló módon tudunk közvetíteni magunkról fontos szignálokat akkor is, ha a lakásunk egyik pontja a hátterünk: helyezzünk el olyan könyveket, tárgyakat a háttérben, amelyek fontosak a számunkra.
Ezek a részletek segítenek a kollégáknak, hogy kapcsolódási pontokat találjanak velünk. Beszélgetéseket fognak generálni ezek a tárgyak, amikor fény derülhet a közös hobbikra, érdeklődési területekre. Ezen túl, lássuk be, többet árul el rólunk, ha a minket körülvevő környezetben látnak, mint egy szimpla profil.

 

2.    Legyen időd a barátaid számára
Az otthoni munkakörnyezetben az állásidő nem ugyanaz, mint a munkahelyünkön. Sokkal kevésbé szociális, hiányoznak a társas kapcsolatok. Nem isszuk meg együtt a reggeli kávét, ebédelünk együtt a kollégával…
Távolról akkor lépünk kapcsolatba a kollégával, ha valami munkafeladattal kapcsolatos megbeszélnivalónk van, rendszerint ezt is formálisan, előre egyeztetve tesszük. Dedikáljunk külön időt, melyet a barátainkkal töltünk, ne érezzük azt, hogy ezt az időt a társunktól, gyerekeinktől, vagy a munkától vesszük el. Hamarosan úgyis növekedni fog a produktivitásunk, és a munkánk iránti elköteleződésünk!

 

3.    Legyél kreatívabban kedves másokkal
Az irodai közegben gyakran ünneplünk szülinapokat, névnapokat, viszünk be sütit „csak úgy”… Ezek a szívélyes, kedves dolgok összehozzák az embereket. Ha távolról dolgozunk ezek a kis kellemes dolgok elmaradnak, egy idő után már ettől is magányosabbnak érezzük magunkat.
A kutatások megerősítik, hogy a váratlan, szép gesztusok hihetetlenül jót tesznek az emberek hangulatának, összekovácsolják a kollektívákat.
Keress új ünnepeket, legyen minél több alkalom arra, hogy elküldj a kollégáknak egy kedves, vagy éppen vicces üdvözletet! 
Találd meg a főnökök nemzetközi ünnepét, a számvitel nemzetközi napját, a rejtvényfejtők nemzetközi világnapját, a nemzetközi π-napot, a madarak és fák napját, az internet világnapját…
Nem kerül semmibe, de kedves, vagy vidám perceket okozhatsz a munkatársadnak, így közelebb érezhet magához, és Te is jobban érezheted magad.

A pandémiás helyzet miatt úgy tűnik, hogy ugrásszerűen megnő a távoli munkavégzés, mint a foglalkoztatás módja a hazai munkaerőpiacon. Meg kell tanulnunk azokat a készségeket, melyek segítenek minket a munkakapcsolatok erősítésében hívja fel a figyelmünket a cikkem forrása.
 

Megosztás


Tweet
Címkék:
Tomkó Gyöngyvér - L-SOFT Zrt.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2021-01-22 08:00:15
Veszélyhelyzet 2.0 – avagy mire figyeljünk a szabályoknál
2021-01-18 12:15:53
Ügyféltörténeteink – interaktív tananyag fejlesztése
2021-01-18 10:50:23
Home office bevezetés egy hazai KKV-nál
HRinformatika a HRnek

Legyen könnyebb egy HRinformatikai döntéselőkészítés. www.lsoft.hu

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2021-01-13 22:45:00 | Restart Mom Project blogja

    Karrier újratöltve? - Újrakezdési dilemmák gyermek mellett

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció állásinterjú vezetés munkavállaló vezető önéletrajz állás toborzas Linkedin munkáltató munka stressz képzés tippek kiválasztás önismeret változás tanulás coach tipp siker szervezetfejlesztés online tanulás Scotwork tárgyalás Y generáció felmondás tananyagszerkesztés Dr. Kocsis Ildikó kommunikáció Munka Törvénykönyve együttműködés ARS ENERGICA tárgyalástechnika visszajelzés fejlődés
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : hrblog kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu