logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2019.07.10 - 6 éve
TESK Group

Milyen pozícióknál hatékony a Facebook toborzási kampány?

Nem mindegy, milyen pozícióknál és hogyan vágjunk bele Facebook toborzásba. Ezért összegyűjtöttünk néhány alapelvet, ami segít átlátni, mikor hatékony egy-egy ilyen toborzási kampány.

Mielőtt elköltjük a pénzt a Facebook-on, az alábbi szempontokat gondoljuk végig!

A) Legyen egyszerű a pozíció. Mit jelent ez?

  • lehet könnyen betanítható a munka
  • lehet pályakezdőknek való munka
  • ne igényeljen több év munkatapasztalatot
  • ne igényeljen speciális vagy magas fokú végzettséget

Ezeknek a feltételeknek számos pozíció megfelel, mind a fizikai területen, mind a szellemi területen, például: raktáros, árufeltöltő, betanított munkás, asszisztens, vagy a gyorsan fluktuáló munkakörök, mint az ügyfélszolgálatos vagy büfés, stb.

Mivel a Facebook-ot csak Magyarországon több mint 5 millióan használják aktívan, a nagy számok törvénye alapján könnyen megtalálhatjuk ott azokat, akikre az ilyen jellegű munkák esetén szükségünk van.

Tipp: Gyakran a feleségek, vagy a szülők találnak rá a hirdetésre, akik férjüknek, vagy gyerekeiknek szeretnének munkát találni. Így ezen a felületen olyanokhoz is eljuthatunk, akik nem aktívan keresnek állást, tehát állásportálokon keresztül biztosan nem találkoznánk velük.

 

B) Minél konkrétabb az ajánlat a hirdetésben, annál többen jelentkeznek.

Az általános bemutatkozó szöveggel nem tudun kitűnni a többi közül. Az olvasót sem fogja meg, hiszen mindenhol "ugyanazt" olvassa, emiatt nincs elegendő információja a döntéshez. 

Fogalmazzunk minél konkrétabban. Közöljünk olyan információkat, ami érdekelheti azt, akit keresünk.

  • Valószínű nem érdekli, hány telephelyen működik a vállalat. De az érdekelheti, hogy télen van-e fűtés, vagy nyáron van-e légkondícionálás.
  • Érdekelheti, hogy pontosan érkezik-e a fizetés. Sőt, bizonyos pozícióknál ajánljuk a bért is kiírni.
  • A munkakörülmények pozitívumai is érdekelhetik őket: könnyű-e odajutni? segíti-e a cég a bejárást? kiszámítható-e a munkarend? hány műszak van? és így tovább. 

Egyik partnerünk számára nemrégiben kamionsofőr pozícióra kerestünk jelölteket, és a kampány nagyon jól bevált, több mint százan jelentkeztek 1 hét alatt. Pedig itt még a jogosítvány is feltétel volt!

A siker titka nem volt más, mint az, hogy a hirdetésben kiemeltünk néhány konkrét apróságot, ami vonzóbbá tette számukra a lehetőséget a konkurenciához képest: például általában bosszantja, vagy nehezíti a munkakörben dolgozókat, ha a kamion vezetésén kívül rakodniuk kell, vagy más egyéb feladatot is el kell látniuk. Ennél a cégnél ez nem így volt, így meg is indultak a jelentkezések.

Tipp: A Facebook kampányok hatékonysága a munkavégzés helyétől is függ. Minél frekventáltabb helyről van szó, annál könnyebb nagy létszámot megmozgatni. Egy olyan telephely esetén, ami a városoktól távolabb esik, és tömegközlekedéssel nem megközelíthető, ne várjuk el ugyanazt az eredményt!

 

C) 1-2 napon belül fel kell dolgozni a jelölteket!

Számítani kell arra, hogy a Facebook kampány már az első naptól kezdve megindítja a jelentkezéseket, és pár nap alatt akár 50-100 jelentkezőt is biztosít. Ezeknél a munkaköröknél gyorsnak kell lennünk, mert ha 1-2 napon belül nem vesszük fel velük a kapcsolatot, már bottal üthetjük a nyomát, így kárba veszhet a kampányba fektetett pénz és idő.

Ha szeretne válogatni, de nincs kapacitása ilyen ütemben foglalkozni a jelöltekkel, akkor érdemes külsős partnerre bízni az előszűrést, hogy ne veszítse el a jelentkezőket.

Mit érdemes előszűréskor megkérdezni?

  • tényleg megvan-e az a végzettsége, amit meghatároztunk a kiírásban.
  • megnézte-e, hogy hol van a munkavégzés, meg tudja-e oldani a bejárást.
  • tisztában van-e a kiírás alapján a műszakokkal és egyéb munkafeltételekkel, tudja-e azokat vállalni.
  • mi a bérigénye, és a vállalat milyen bérsávban gondolkozik, ez elfogadható-e számára.
  • ezen kívül egyeztetünk bármi egyéb kompetenciát vagy előfeltételt, ami esetleg a kiírásban nem szerepelt, de fontos lehet.
  • valamint válaszolunk az őt érdeklő további kérdésekre is.

Az előszűrés végére tehát kiderül, kik azokat a potenciális munkavállalókat, akik ténylegesen megfelelnek a meghatározott feltételeknek, és fennáll a szándékuk is arra, hogy oda menjenek dolgozni.

Most már indulhat a kiválasztás!

Címkék:
TESK Group

Megváltozott a munkaerőpiaci helyzet. Új megoldásokra van szükség. Munkaerő-közvetítésből adódó tapasztalatainkat megosztjuk ezen a blogon, hasznos, gyakorlatias tippek formájában.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Innovatív Munkaerőpiaci Megoldások

Megváltozott a munkaerőpiac. És mint minden változáson, ezen is keresztül fogunk jutni, minden nehézségével együtt. A bloggal az a célunk, hogy írásainkkal segítsünk a munkaerőpiac szereplőit sikerélményekhez juttatni a munkájukban. Legyen az olvasónk akár HR vezető, toborzásért felelős munkatárs, vagy cégvezető, egy pár perces felfrissülés mindig jól jöhet! Jó olvasást, feltöltődést kívánunk: a TESK Csoport

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés scotwork kiválasztás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság siker önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu