Blogger bejelentkezés
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.01.07 - 1 éve
Csuri Ferenc Gábor

Hogy ne krízismanagerről szóljon a megbízás

Már maga a kifejezés „krízismanager” vagy „válságmenedzser” is riasztó. Még riasztóbb, ha a finanszírozó bank delegálja egyik napról a másikra. A HR vezetők réme egy ilyen feladat, de a személyzeti tanácsadók is összerezzennek, ha a megbízás tárgy rovatában ez jelenik meg.

Az okok egyértelműek. A HR-vezető rögtön a saját bizonytalan és sötét jövőjére gondolhat, a személyzeti tanácsadó cég pedig a majdani behajthatatlan pénzügyi követelésére. Arról nem is beszélve, hogy az ilyen jellegű keresési feladatok teljesítését „tegnapra” várják el és nincs lehetőség „B”-tervre.

Pedig nem kell, hogy idáig fajuljanak a dolgok.

A krízis nem hirtelen jön, rengeteg előjele van, egy folyamat eredménye. Ha a cégben van kiépített és kompetens pénzügyi és értékesítési kontrolling, a tendenciák rendszerint tisztán és időben kirajzolódnak. Hogy mégis azonnali krízismanager igényig jutnak a történések, mindig súlyos vezetői hiányosságra vezethető vissza.

Ha családi cégről van szó és van aktív tulajdonos, ennek a késői felismerésnek valamivel kisebb az esélye, de ott sem kizárt. Különösen ott jelentkezik a halogatásból fakadó időveszteség, ahol a tulajdonos áttekintőképességét már túlhaladta a cég mérete és diverzifikáltsága és ehhez egy erős tekintélyen alapuló irányítási rendszer párosul. Mindenki a karizmatikus tulajdonostól várja a felismerést, annak belső kommunikációját és a cselekvést.

Nemzetközi cég leányvállalatánál a személyes felelősségmegosztás egy tipikus oka a krízis határához érkezésnek. Meetingek tömkelege, munkacsoportok felállítása és optimista előrejelzések, akciótervek sokasága fedheti el a reális folyamatokat és nyomja el a kontrolling jelzéseit. Jó mutatószámokkal rendelkező helyi leányvállalatot is látszólag váratlanul érinthet az egész konszern régen érő válságának felszínre kerülése. (l. Thomas Cook sztori) De csak látszólag! A hivatalos műsoron kívüli kollegiális beszélgetések során már jó előre kirajzolódnak a valós veszélyek körvonalai. Tehetséges és „jó orrú” helyi vezetők ezt pontosan értik és érzik.

Mit kell és lehet tenni, hogy ne krízismanagert kelljen bemutatni a kollégáknak?

Nem halogatni!

Időben felismerni, beismerni, hogy külső segítség nélkül szomorú vége lesz a folyamatoknak és az adekvát reakció elkerülhetetlen. Ez egy felelős tulajdonosi vagy első számú vezetői döntés kérdése. Fájdalmas, de az egyetlen optimális út.

Ha ez a nehéz lépés megtörténik, már nem a riasztóan ható krízismanagerről  és krízismanagementről beszélünk.

A külső, nagy operatív felhatalmazással bíró segítséget pedig lehet elegánsan turn-around-managernek, change-managernek, változásmenedzsernek vagy egyszerűen operatív üzleti tanácsadónak hívni.

Ugye mennyivel jobban hangzik ez így? És mennyivel nagyobb sikerrel is kecsegtet?

A csúcsvezető és a HR meg magabiztosan kereshet ennek megfelelő külsős szakembert. Sem az alkalmazottak, sem az üzletfelek nem esnek pánikba. Annyi tudatosul mindenkiben, hogy üzleti, szervezeti változások lesznek, a tulajdonosi-vezetői kör érti az idők szavát és a cég jövőjére koncentrál, operatív külső szakember segítségét veszi igénybe. Korszerű és dinamikus megoldás választ.

Halogatás helyett, egy időben megtett lépés nemcsak anyagilag a legkifizetődőbb, hanem a cég jövője szempontjából is a legkisebb kockázat mellett a legnagyobb eredményt biztosítja. Arról nem is beszélve, hogy a döntéshozók is emelt fővel tekinthetnek a jövő elé.

 A válságmenedzsmentről többet.

Csuri Ferenc Gábor, FERZIT Kft.

Megosztás


Tweet
Címkék:
tanácsadás válságmenedzsment consulting krízismanagement interim management interim manager
Csuri Ferenc Gábor

Szabadúszó interim menedzserként és üzleti tanácsadóként dolgozom. Az ügyvezetésben, a kereskedelemben és a feldolgozóipari termelésirányításban járatos generalista vagyok, aki rugalmasan képes vezetői feladatot átvenni és megvalósítani. Németországban végzett okleveles gépészmérnöki és magyar külkereskedelmi közgazdász képzettségem jó alapot adott a magyar és a nemzetközi üzleti életben eddig betöltött pályámhoz és egyben jelenlegi és jövőbeni tevékenységemhez is.

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2021-03-04 11:24:35
Összeomlások a munkahelyen
2021-03-04 10:37:09
A szeretet és az odafigyelés az EcoFamily alapértékei
2021-03-03 14:09:01
6 Josh Bershin tipp, hogy elkerülhessük a kiégést
Interim Management

A blog a cégtulajdonosok, első számú vezetők és a HR szekemberek részére mutatja be az interim menedzsmentben rejlő lehetőségeket valamint - sokszor nem közismert - előnyöket. Ez a korszerű és nagyon rugalmas megoldás számos HR szituációban lényegesen célravezetőbb mint a hagyományos személyzeti tanácsadói utak.

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2021-03-03 14:09:01 | HRinformatika a HRnek

    6 Josh Bershin tipp, hogy elkerülhessük a kiégést

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció vezetés állásinterjú munkavállaló vezető önéletrajz állás toborzas Linkedin munkáltató stressz munka képzés kiválasztás tippek önismeret változás tanulás coach tipp siker online tanulás Scotwork tárgyalás szervezetfejlesztés Y generáció felmondás Dr. Kocsis Ildikó tananyagszerkesztés kommunikáció együttműködés tárgyalástechnika Munka Törvénykönyve ARS ENERGICA visszajelzés szabadság
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : hrblog kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu