logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2018.02.06 - 7 éve
scotwork

Kellenek-e tárgyalók, ha vannak leszabályozott folyamatok?

Az utóbbi évek üzleti jellemzője az emberek eltávolítása az értékesítés és beszerzés közötti interakcióból. A hagyományos személyes találkozók helyszínei az RFI-k, az RFP-k és az E-aukciók lettek. Egyes vállalatok kifej

Az utóbbi évek üzleti jellemzője az emberek eltávolítása az értékesítés és beszerzés közötti interakcióból. A hagyományos személyes találkozók helyszínei az RFI-k, az RFP-k és az E-aukciók lettek. Egyes vállalatok kifejezetten akadályozzák a beszerzési szükséglettel bíró részlegeik és a potenciális beszállítóik közvetlen kommunikációját. Ahogy azt egy tapasztalt beszerző egyszer mondta nekem „Ön a kapcsolatok kiépítésében, értékesítésében érdekelt; mi pedig nem akarunk kapcsolatokat. Minket egy érdekel, a legjobb üzletet megszerezni.”

Azok a technikák, melyek megfelelőek, egy gép beszerzéséhez már nem működnek egy egyedi szolgáltatás vásárlásakor. Az a tapasztalatunk, hogy a beszerzés nem az igényeket mondja el, hanem azt határozza meg, amit megoldásként lát és a szállítótól annak megfelelően kér ajánlatot.  Sok évvel ezelőtt, amikor a brit szénipar államosításra került, egy beszerző a nemzeti szénipar igazgatóságából ellátogatott egy beszállító gyárába, ahol olyan korszerű hidraulikus rendszereket látott, amiket azelőtt sosem. Elmondták neki, hogy ezeket egy Dél-Afrikai ügyfél részére gyártják. A beszerző pedig rákérdezett, hogy vajon a brit nemzeti szénipar miért nem rendelt ebből, mire a válasz az volt, hogy „mert Önök sosem jelezték, hogy ilyenre van igényük”.

Üzenem a beszerzőknek, hogy engedjék vállalatuk részlegeit beszélni az igények ismeretében azokkal, akik megoldásokkal szolgálhatnak ezekre az igényekre. Igen, talán némi erőt veszíthetnek így, de az üzletmenet összességében nyerni fog. Amennyiben mégis a beszerzés végzi el ezt a feladatot, akkor győződjön meg arról, hogy érti az igények kritikus pontjait, szemben a „nice to have” elemekkel.

Osszon meg információkat a beszállítókkal a beszerzendő áruval, szolgáltatással kapcsolatban és ne csak a saját megoldási elképzeléseit részletezze. Ez lehetővé teszi a szállítóknak, hogy innovatív és talán kedvezőbb megoldásokat ajánljanak.

Egy vonatjegyet akartam vásárolni Dundee-ból Glasgowba. Ahelyett, hogy automatikusan megvettem volna a jegyet megkérdeztem, hogy mi a legolcsóbb megoldás. Azt mondták, ha két jegyet veszek, egyet Perthig, majd onnan Glasgow-ig, akkor 25%-ot megtakaríthatnék a normál viteldíj árából, úgy, hogy átszállásnál a vonatot el sem kell hagynom.

Az értékesítésben dolgozók egyre több nehézséggel küzdenek, hogy potenciális vevőikkel beszélhessenek. Az internetes felületek olyan magatartásformát alakítottak, hogy „Majd, ha szükségünk lesz rád megtalálunk; ne keress minket, majd mi keresünk.” A beszerzés egyre távolabb kerül azoktól a részlegektől, ahonnan az igények felmerülnek és manapság egyre több helyen ki is szervezik ezt a funkciót. Ez pedig azt jelenti, hogy az igazi igények megértése korlátozott, és még ha találnak is egy innovatív megoldást mivel nincs felhatalmazásuk nem használhatják, mert a „folyamaton kívül állnak.”

Ha hinni akarunk az előrejelzéseknek a számítógépek munkahelyek sokaságát fogják helyettesíteni, feltehetően a beszerzés és értékesítés területén is. Ha a folyamatok átveszik az emberek feladatait, akkor mindnyájan vesztesek leszünk. Amikor még értékesítettem ezt mondtam ügyfeleimnek, „Én tudok önnek ajánlani legalább 5 különböző lehetőséget, amivel pénzt takaríthat meg, Ön egyet tud, ami az én áramnak a lefaragása.”

Végül egy üzenet az értékesítésben dolgozóknak, kövessék a beszerzési folyamatot, de mutassák be eredeti innovatív megoldásaikat is.

John McMillen - Scotwork International, tulajdonos, ügyvezető írásának fordítása

Címkék:
Scotwork tárgyalás scotwork Scotwork tárgyalási blog tárgyalás tárgyalási készségfejlesztés profitárgyaló blog tárgyalás tréning beszerzési tárgyalás beszerző
scotwork

Átalakítjuk a világ hozzáállását a tárgyalásokhoz!

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-05-22 15:11:35
Jövőre érkezik az e-TB kiskönyv
2025-05-22 12:09:03
Leérettségizett a gyerek – Mi történik a családi pótlékkal és a családi kedvezményekkel?
2025-05-22 10:00:00
Kockázatok helyett esélyek – MI egy pozitív szemüvegen keresztül
Scotwork

Tárgyalási tippek olvasmányos történeteken keresztül a Scotwork nemzetközi trénereinek tollából magyarul. Fejlessze tudását, ismerje meg ahogy a profik gyakorolják a tárgyalás művészetét és kapjon ötleteket saját tárgyalásihoz! Legyen Profi Scotwork Tárgyaló!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda elearning Scotwork tárgyalás önéletrajz Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka Dr. Kocsis Ildikó coach Linkedin felmondás képzés scotwork kiválasztás érthető jog szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés tippek szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás online tanulás tanulás profitárgyaló önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu