logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2021.07.30 - 4 éve
Eszter Nagyné Czuri

Készek vagyunk meghallgatni?!

Távmunkától hangos a világ. 2-2,5 éve, amikor elkezdtünk dolgozni a Working Moms Hungary-vel, akkor az ebben a témában íródott cikkek száma nagyon alacsony volt, beszédtémaként csak szűkkörben került elő, aki pedig így dolgozott az ritka volt, mint a fehér holló. 17 hónappal ezelőtt azonban egyszerre százezrek csöppentek bele. A Moms@work podcast csatorna két részében a munkavállalói és a munkáltatói előnyöket és kihívásokat gyűjtöttük össze.

Miért más ez az összegzés, mint a többi az elmúlt másfél évben? Mert beszélgetőtársaim kisebb (értsd újszülött) és nagyobb gyermekkel élték meg ezt az időszakot, felsővezetőként, alkalmazottként, szabadúszóként, belföldi és nemzetközi tapasztalattal. Munkánk részeként is figyeljük a különböző trendeket, jó gyakorlatokat, de így a saját tapasztalatainkkal egészíthettük ki. Ez a cikk nem a két rész leirata, csupán néhány érdekes pont kiemelése, a teljes képhez a két rész meghallgatását javaslom a Moms@work csatornán.

Mindenki egy cipőben volt

A tapasztalatok összegzésénél fontos, hogy a pandémia hatására vezető és beosztott egyaránt megtapasztalhatta, hogyan lehet távolról dolgozni. Mindenki beengedte a magánéletébe, az otthonába a kollégákat. Az empátia, a tolerancia növekedett a csapatokban. Sőt az online munkavégzés segítette a diszkriminációmentességet is például beszélgetőtársam, Magdi kismamaként is egyenlő félként dolgozott. 

Kutatások is mutatják, hogy a legfontosabb tulajdonságok a munkaerőpiacon a tanulékonyság, alkalmazkodás. Az elmúlt időszak megmutatta, hogy ezzel a gyors, hirtelen változással ki tudott azonosulni, ki milyen gyorsan tudott átállni. Aki a digitális világ kihívásaival megküzdött, beletanult új programokba, módszerekbe, az megmutatta, hogy rendelkezik a legfontosabb tulajdonságokkal. Őket a munkáltatóknak érdemes megtartaniuk még akár úgy is, hogy hosszútávon biztosítják a home office-t.

Ez az adaptációs képesség a vezetőkre is vonatkozik. Ebben az új helyzetben a vezetők hogyan tudtak helytállni, illetve megmutatta, hogy milyen területen szükséges a fejlesztés. A kommunikáció lett az egyetlen csatorna, a metakommunikációs jelekre kevésbé lehetett támaszkodni, így a csapatkohézióra, a munkavállalók mentális egészségére, az új kollégák integrációjára kiemelt figyelmet kellett fordítani. Megjelent a "zoom" fáradtság, hisz megterhelő egész nap a monitor előtt ülni. Vezetői feladat, hogy például csökkentik az online megbeszéléseket, céges előírásokban rögzítik, hogy nem lehet egy órás meetinget tartani. Mindezen kihívásokra a hibrid működés megoldás lehet.

Megfigyelhető volt, hogy fókuszáltabb lett a kommunikáció, hatékonyabbak a megbeszélések, gyorsabbak a döntéshozatalok, a megoldások, laposodtak a szervezetek.

Keretek meghatározása

Irodai terek visszaadása kézenfekvő lenne, hisz a kollégák egy része állandóan vagy nagyobb arányban otthonról dolgozik. Azonban ez nem olyan egyszerű, elő kell készíteni, bevonni a kollégákat. Visszájára sülhet el, ha nem készítjük fel a kollégákat, hisz ragaszkodnak a fizikai helyükhöz, negatív hatása lehet, ha úgymond "elvesszük" a helyüket. Az irodai átalakítások, kollaborációs terek kialakítása rövidtávon plusz költséggel járhat. Valamint a használatukat érdemes a kollégákkal együtt kialakítani, hogy például a heti 1-2 közös nap ne csak az újratalálkozás feletti örömből álljon, hanem közös munkából is.

KPI-ok újragondolása újabb feladat, érdemes megvizsgálni, hogy az intézményi rendszer megvan-e, vagy a gyerekek otthon vannak. Iskolai, óvodai rendszer nélkül ugyanazokat a mutatókat elvárni nem reális. Feladat elvégzése legyen fókuszban, nem a jelenlét. Egy 300 fős szolgáltató cégtől származó adat, hogy a  betegség napok száma, amit a gyermekek miatt vettek ki 0,2%. Az online térrel a lojalitás növelhető, keretrendszert kap az adott csapat, azon belül önállóan dönthet.

Egyetértettünk a beszélgetés alatt abban, hogy a jó tapasztalatokból és kihívásokból, amik az elmúlt másfél évben összegyűltek a hibrid munkavégzés megszervezhető egy-egy munkahelyen, azonban fontos, hogy ne kapkodva, átgondolás nélkül tegyük és az eredményességhez a munkatársak bevonása is szükséges. A podcast következő részében a hibrid működést mutatjuk be: saját tapasztalatokat, benchmark kutatásokat, előnyöket és hátrányokat foglalunk össze. Tarts velünk Moms@work podcast!

R_M Project

Címkék:
home office távmunka tanácsadás munkavégzés munkába visszatérés podcast hibrid remote előnyök hátrányok
Eszter Nagyné Czuri

Több, mint 10 éves toborzás, kiválasztás és munkaügyi tapasztalattal indítottam el vállalkozásom. Alaptézisem, hogy a megfelelő embert a megfelelő helyre mondás nagyon is igaz, így kkv szektorban toborzás, kiválasztási projekteket vezetek. A megfelelő hely megtalálása az Anyukáknak is nagyon fontos munkába visszatéréskor, így több ezer önéletrajz elolvasásával és több száz interjúval a hátam mögött elindította a Restart_Mom Projectet. Munkába visszatérők számára írok szakmai blogot, vezet csoportos foglalkozásokat és szervezek egyéni tanácsadásokat. A szabadúszó vállalkozói létben leginkább a csapat hiányzott, így egy éve 13 vállalkozónő társammal megalapítottam a BENT Egyesületet, amelyben Balaton környéki vállalkozók, szabadúszók közösségét építi. https://www.facebook.com/restartmomproject https://www.facebook.com/bentbalaton

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Restart Mom Project blogja

Segíthetek? Naponta többször halljuk ezt a kérdést. Ezt azonban tőlem CSAK akkor fogja hallani, ha közösen indulunk el az úton. Egyedül nem tudok segíteni. Eredményt úgy tudunk elérni, ha EGYÜTT dolgozunk, segítjük egymás munkáját. Kezdjünk neki!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás profitárgyaló szabadság tanulás önismeret tárgyalásikészség-fejlesztás siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu