logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2020.03.13 - 5 éve
Eszter Nagyné Czuri

Mi lesz a vésztervek után?

A kialakult helyzet miatt azt gondolom, hogy vészterve már mindenkinek van arra, hogy hogyan tudnak a kollégák otthonról dolgozni, mely területeken megoldható ez. Felmerül a kérdés, hogy mi lesz, ha lecsendesül a járvány?

Az elmúlt napokban, hetekben számos jó írás, gyűjtő lista készült arról, hogy hogyan lehet távolról dolgozni. Néhányan bemutatták, hogy ők milyen módszerrel dolgoznak, milyen programokat használnak. Az elmúlt két év alatt számos vállalati megbeszélésemen vetődött fel a home office, vagy távmunka kérdése és ötből négy hozzáállás elutasító volt. Kényszerből az élet most úgy hozta, hogy szükséges lesz ezt kipróbálni. Az ad hoc hirtelen bevezetett home office előszobája lehet egy hosszútávon működő rendszernek, azonban az alapokat a vészhelyzet után érdemes átgondolni.  Felmerül a kérdés, hogy mi lesz utána?

Helyzetértékelés

A válságstábok összegyűjthetik, hogy mi az, ami jól vagy jobban működött, mint elvárható és mi az, ami hátráltató tényező volt. Például nem volt otthon megfelelő internet, vagy az eszközökre nem voltak telepítve a megfelelő programok. Esetleg a reggeli dugó elkerülése miatt kiegyensúlyozottabbak a munkavállalók, vagy nyugodtabbak, amiatt, hogy délután könnyebben odaértek a gyermekért az oviba, iskolába. A jól működő módszereket érdemes kiemelni és továbbra is használni. Ha hiányos a belső szabályzat, kimaradt vagy összecsapott volt a belső kommunikáció vagy oktatás, akkor azt szükséges pótolni. A teljesítmény mérésére sem volt felkészülve sok vállalat, erre is célszerű egy rendszert felállítani. A teljesítmény esetleges csökkenése miatt általánosítani nem szabad, lehet, hogy nem is volt felkészülve a munkavállaló, hogy otthonról kell dolgoznia (nincs megfelelően kialakított munkaállomása).

Online a világ

Számos tevékenység, ami a mindennapokban személyes jelenlétet igényelt, most hirtelen online is elérhető lett, vagy ha eddig is elérhető volt, most felértékelődött. Ilyen például az online ügyfélszolgálat, webináriumok, távoktatás, Skype-on tanácsadás, értekezlet. A folyamatszabályozó, projektkövető programok előtérbe kerülnek, minden munkafázist lehet rögzíteni, kattintással elintézettre állítani, és a következő lépésre ugrani. Nem minden esetben megoldás az online tér előtérbe kerülése, például termelés, szállítmányozás, kereskedelem. Azonban például az oktatásban, tudásátadásban sokkal jobban ki lehetne használni ezt a fajta módszert. A megbeszéléseken a webkamera előtt sokkal jobban fókuszálunk a mondanivalóra, a mimikára, mint adott esetben egy személyes találkozón. Ha eddig a távolság akadálya volt egy tanácsadáson vagy oktatáson való részvételnek, talán most az eszközök előtérbe kerülésével több lehetőség megnyílik.

Biztos vagyok benne, hogy bár kényszerből, de munkavégzési módok evolúciójának egy ugrásához értünk. Ha túl vagyunk a nehezén használjuk fel a tapasztalatokat arra, hogy hatékonyabbak, biztonságosabbak, kényelmesebbek lehessenek a mindennapok.

További írásaim az atipikus, rugalmas foglalkoztatási formákról: https://www.hrportal.hu/hrblog/r_m_project

Címkék:
munkavállaló munkáltató home office távmunka járvány bevezetés vészterv
Eszter Nagyné Czuri

Több, mint 10 éves toborzás, kiválasztás és munkaügyi tapasztalattal indítottam el vállalkozásom. Alaptézisem, hogy a megfelelő embert a megfelelő helyre mondás nagyon is igaz, így kkv szektorban toborzás, kiválasztási projekteket vezetek. A megfelelő hely megtalálása az Anyukáknak is nagyon fontos munkába visszatéréskor, így több ezer önéletrajz elolvasásával és több száz interjúval a hátam mögött elindította a Restart_Mom Projectet. Munkába visszatérők számára írok szakmai blogot, vezet csoportos foglalkozásokat és szervezek egyéni tanácsadásokat. A szabadúszó vállalkozói létben leginkább a csapat hiányzott, így egy éve 13 vállalkozónő társammal megalapítottam a BENT Egyesületet, amelyben Balaton környéki vállalkozók, szabadúszók közösségét építi. https://www.facebook.com/restartmomproject https://www.facebook.com/bentbalaton

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Restart Mom Project blogja

Segíthetek? Naponta többször halljuk ezt a kérdést. Ezt azonban tőlem CSAK akkor fogja hallani, ha közösen indulunk el az úton. Egyedül nem tudok segíteni. Eredményt úgy tudunk elérni, ha EGYÜTT dolgozunk, segítjük egymás munkáját. Kezdjünk neki!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás szabadság profitárgyaló tanulás önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu