logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2019.01.11 - 6 éve
Eszter Nagyné Czuri

Dolgozol? Dolgozom! – Távmunka belülről

Akár mondhatnám, hogy 2019-es célom - de ez ennél régebbi - hogy egyre több atipikus foglalkoztatási forma váljon természetessé a munkaerő-piacon. A távmunka, home office, remote munka nagyon felkapott, keresett lehetőség mostanában, a

Akár mondhatnám, hogy 2019-es célom - de ez ennél régebbi - hogy egyre több atipikus foglalkoztatási forma váljon természetessé a munkaerő-piacon. A távmunka, home office, remote munka nagyon felkapott, keresett lehetőség mostanában, azonban bevezetésével a legtöbb cég még csak kacérkodik. Több tanulmányból is látjuk, hogy a következő generációk számára alapfeltétel lesz, hogy bizonyos munkakörök esetén távmunkába tudjanak dolgozni. Valamint a munka és magánélet egyensúlyának megteremtéséhez is fontos momentum, hogy a munkába visszatérő, távmunkában vagy részben távmunkában is elvégezhesse feladatait. Mégis miért kell bizonygatni azt, hogy a távmunka eredményes, hatékony? Még mindig sokat adunk a látszatra. Valóban bejön dolgozni az irodába, bekapcsolja a számítógépét és gépel, elmerül a feladatokban. Azonban egyáltalán nem biztos, hogy valóban hatékony munkát végez. Bemutatok két jól működő vállalkozást, akik úgy alakították ki folyamataikat, hogy eredményesek legyen, ha nem egy városban, vagy nem egy időzónában dolgoznak. A meska.hu ügyvezetője Porst Réka, és a BeeCorp Stúdió ügyvezetője Szabados-Szabó Bia nagyon jó tippeket adott mitől lehet működőképes egy csapat még akkor is, ha több 100-1000 km választja őket el.

Miért választották a távmunkát?

Saját vállalkozásom előtt is, egyedüliként a korábbi munkahelyemen kiharcoltam, hogy otthonról is dolgozhassam. – kezdte Porst Réka. Óriási kreativitást, rugalmasságot ad, már el se tudom képzelni, hogy irodába dolgozzak. Természetesen nem mindenkinek való ez a fajta munkavégzés. Az elején, kb. 10 éve összejártunk egy lakásba dolgozni, hogy együtt legyünk, vagy, akkor is ment a Skype, ha nem egyeztettünk egymással, hogy halljuk a másikat, ahogy gépel, ahogy feláll, vagy hümmög. Olyan érzés volt, mintha irodában ülnénk. Aztán idővel megtanultuk, megszoktuk. Viszont volt olyan, akivel csak úgy elszállt az idő, neki ez nem való. Ő keresett másfajta, bejárós munkát. Ezzel a környezeti adottsággal élni lehet, de önfegyelem és szervezettség szükséges hozzá. Ugyanúgy be kell osztani az időt, a feladatokat priorizálni szükséges. Szabados-Szabó Bia szerint ki kell próbálni, hogy valaki tudja-e vállalni ezt a fajta szabadságot. Ők irodát is béreltek kezdetben, de sokszor odafelé a dugóban ültek. Azért választottuk ezt a formát – mondta -, mert így nincs irodabérleti költség, betegség esetén is elvégezhetőek a feladatok (kisgyermek betegsége), azt vettük észre, hogy saját vállalkozásukként tekintenek a munkavállalók a cégre, így sokkal hatékonyabb a munkavégzés.

Együtt és mégis távol

Fontos, hogy folyamatos kapcsolattartás meglegyen. Mind a két cég Skype-on heti egy, vagy két fix megbeszélést tart. Ez egyfajta keretet ad. Ezen kívül kiscsoportokban, projekteken dolgoznak, hogy a kollégák rá legyenek utalva, hogy együtt is dolgozzanak, így kevésbé magányos a munkavégzés. Porst Réka elmesélte, hogy akkor is hatékonyan dolgoztak együtt, amikor más időzónában volt. Előny, hogy nem állunk egymás nyakán – mondta Szabados-Szabó Bia. Megvan a kontroll, de mindenki szabad teret kap.

Te most dolgozol?

A távmunkával kapcsolatban általános sztereotípia (sajnos), hogy mivel nem látnak, így nem is dolgozol. Ezt  megcáfolta a két ügyvezető. Ha valaki nem dolgozik, az ugyanúgy kiderül, mint az irodában, sőt talán itt gyorsabban. A pontos feladatkiosztás, feladat nyomon követés miatt pontosan lehet tudni, hogy ki, hogyan áll a saját munkájában.  Számos alkalmazás segíti munkájukat: trello, timedoctor. A hatékonyan azonban csak akkor működik, ha ez egy win-win helyzet és megvan a bizalom. 6-6 fő dolgozik most a két vállalkozásban (marketinges, grafikus, fejlesztők), az ügyvezetők szerint minden a szervezettségen múlik, 10-15 fős csapat is összetartható távmunkában is, ha jól körülhatároltak a keretek, feladatok, határidők.

Összefoglalva

Azt hiszem, ahhoz, hogy nálunk is elterjedt legyen a távmunka, mind a munkáltatói, mind a munkavállalói oldalnak is fejlődnie kell. Azonban azt látni érdemes, hogy most már van egy széles réteg, aki kimondottan ezeket a lehetőségeket keresi, így érdemes nyitni feléjük. A bizalom és a szervezettség az alapja ennek a foglalkoztatási formának. Címszavakban az távmunka előnyei és hátrányai: - Előnye: nem szükséges irodát bérelni. betegség esetén is elvégezhetőek a feladatok, rugalmasság (munkavállaló és szervezet részéről is), rendezettséget igényel, hatékonyabb, önfegyelem, önálló munkavégzés, kreativitás kiteljesedése, motiváló, szabadságot ad. - Hátránya: néha nehezebben szankcionálható, magányosabb, nem mindenkinek való, fárasztóbb (megjegyzés: Porst Réka szerint fáraszt, hogy minden percben dolgozik, amíg a gépnél van, az irodában, azért másképpen volt :) )

Címkék:
motiváció munkáltató munka szervezetfejlesztés együttműködés home office távmunka munkavállalás rugalmasság kreativitás visszatérés munkába atipikus foglalkoztatás
Eszter Nagyné Czuri

Több, mint 10 éves toborzás, kiválasztás és munkaügyi tapasztalattal indítottam el vállalkozásom. Alaptézisem, hogy a megfelelő embert a megfelelő helyre mondás nagyon is igaz, így kkv szektorban toborzás, kiválasztási projekteket vezetek. A megfelelő hely megtalálása az Anyukáknak is nagyon fontos munkába visszatéréskor, így több ezer önéletrajz elolvasásával és több száz interjúval a hátam mögött elindította a Restart_Mom Projectet. Munkába visszatérők számára írok szakmai blogot, vezet csoportos foglalkozásokat és szervezek egyéni tanácsadásokat. A szabadúszó vállalkozói létben leginkább a csapat hiányzott, így egy éve 13 vállalkozónő társammal megalapítottam a BENT Egyesületet, amelyben Balaton környéki vállalkozók, szabadúszók közösségét építi. https://www.facebook.com/restartmomproject https://www.facebook.com/bentbalaton

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
2025-06-16 09:01:37
Sorozatgyilkos a vezetői karrierben: a mikromenedzsment
Restart Mom Project blogja

Segíthetek? Naponta többször halljuk ezt a kérdést. Ezt azonban tőlem CSAK akkor fogja hallani, ha közösen indulunk el az úton. Egyedül nem tudok segíteni. Eredményt úgy tudunk elérni, ha EGYÜTT dolgozunk, segítjük egymás munkáját. Kezdjünk neki!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás szabadság profitárgyaló tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu