logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2013.02.14 - 12 éve
[email protected]

Az első a munkatárs, a második az ügyfél

Akár valósan, akár csak a szlogenek szintjén, a szervezetek többsége azt írja a zászlajára, hogy "első az ügyfél". Vannak néhányan, ahol ezt sikerül a mindennapi munkába átültetni, és jó sokan, ahol csak üres szólam mara

Akár valósan, akár csak a szlogenek szintjén, a szervezetek többsége azt írja a zászlajára, hogy "első az ügyfél". Vannak néhányan, ahol ezt sikerül a mindennapi munkába átültetni, és jó sokan, ahol csak üres szólam marad. A legnagyobb probléma ott van, ha a munkatársak alul vannak a prioritási listán, mégis tőlük várják el, hogy az ügyfelet első osztályú kiszolgálásban részesítsék. Pedig pont úgy fogják szolgálni a vevőt, mint amilyen bánásmódban részesülnek feletteseiktől.

Aztán létezik eltérő megközelítés is, mint például az Apple cégé, ahol az első a termék. Az ügyfél eszi, nem eszi, nem kap mást. Essen szerelembe a termékkel és álljon érte sorba. Aztán rákap a jó cuccokra és újra vásárol a portfólióból.

Vineet Nayar, a 26 országban 83 ezer főt foglalkoztató IT szolgáltató, a HCL Technologies vezérigazgatója 2005 óta más úton jár. Abban hisz, hogy az első helyre a munkatársakat kell tenni. Először kísérletekkel indított, aztán az egész vállalatra kiterjesztette innovatív megközelítését. Hova jutott ezzel a cégük? Az utóbbi három évben piaci kapitalizációjuk 186%-kal nőtt, két-háromszorosára bővült az ügyfélkörük a különböző szegmensekben, az egy főre jutó árbevétel a legmagasabb az indiai IT szektorban, és mindenféle toplistákon előkelő helyen szerepelnek. Nayar a Forbes magazin Executive Dream Team-ébe is bekerült.

Miből áll ez az "Employees First" program? Az első lépés a helyzetértékelés, a tükörbenézés, ami mindenkivel felismerteti a változás szükségességét, majd egy vonzó jövőkép megalkotása. A második hozzávaló a bizalomépítés a pénzügyi információk megosztásával, átláthatóság biztosításával. A harmadik a vezetői piramis megfordítása. A menedzserek és a támogató funkciók egyaránt a frontvonalban dolgozó munkatársakat szolgálják. A vezetők 360 fokos értékelését mindenki kitöltheti, akinek a munkáját befolyásolja az illető, végül pedig az összes visszajelző számára elérhetővé teszik az értékelés eredményét. A negyedik összetevő az alulról jövő változtatási kezdeményezések felkarolása. Az egyik támogató eszköz egy portál, ahonnan már több mint 500 javaslatot valósítottak meg. A másik egy "Smart Service Desk", ahol a támogató funkciókban dolgozó kollégák és a frontvonalbeli munkatársak probléma "ticket"-eket nyithatnak (pont úgy, mint ahogy az IT helpdesknek üzenünk), és minden problémabejelentést kiszignálnak egy menedzserre, aki a megoldásáért felelős lesz. A teljesítést pedig az a beosztott kolléga igazolja, aki a bejelentést tette. Ennek segítségével rengeteg régi problémát sikerült megoldani.

Az elképzelés logikája tehát az, hogy a felnőttként kezelt munkatársak, akiknek kíváncsiak a véleményére, és akik felett nem uralkodnak, hanem támogatják őket, jó minőségben fogják kiszolgálni az ügyfeleket. Íme egy nagyvállalati példa arra, hogy mindebbe nem ment tönkre a cég, sőt.

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Tudatos Vezetés

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu