logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.09.23 - 14 éve
[email protected]

Élet a digitális ló két oldalán – a tiltástól a közösségi üzletig

A People Management magazin tette közzé a Clearswift cég felmérésének eredményeit, melyből többek között megtudhatjuk, hogy míg 2010-ben a (gondolom angol) vállalatok 9%-a tiltotta munkaidőben a közösségi oldalak használatát, 2011-

A People Management magazin tette közzé a Clearswift cég felmérésének eredményeit, melyből többek között megtudhatjuk, hogy míg 2010-ben a (gondolom angol) vállalatok 9%-a tiltotta munkaidőben a közösségi oldalak használatát, 2011-re ez az arány több mint megduplázódott. A vállalatok kétharmada kontrollálja a munkahelyi internetezést, 58% pedig egyes közösségi honlapok látogatását nem engedélyezi.

Eltérően látják a kérdést a vezetők és a munkatársak. A vezetők közel fele állítja, hogy bátorítja vagy engedi a közösségi média használatot, míg a beosztottaknak csak a negyede érzékeli ezt. Persze egyre több embernek van saját eszköze (okostelefon, táblagép). Ezek ellen a vezetők 60%-a nem lép fel állítása szerint, a munkatársaknak pedig mindössze 40%-a ért ezzel egyet.

Mindezek ellenére a cégek 54%-a gondolja azt, hogy az együttműködést segítő webes kollaborációs eszközök fontosak az üzleti siker szempontjából, és negyedük többet tervez ebbe invesztálni az idén, mint tavaly. A legjelentősebb aggályok egyébként az adatbiztonság területén merülnek fel. Igaz, hogy a felmérést egy adatbiztonsággal foglalkozó cég végezte.

Míg a ló egyik oldalán a tiltás aránya növekszik, a másikon már túl is léptek a közösségi médián és közösségi bizniszről beszélnek. A Fast Company blogján interjút készítettek a témában mindig is élenjáró IBM egyik vezetőjével, Ethan McCarty-val, aki a következő titulussal bír: Manager of Digital and Social Strategy. Van pár érdekes gondolata:

  • A jelenlegi, szerény sikereket felmutató közösségi média marketing-próbálkozások el fognak törpülni a közösségi üzletelés mellett. A cégek elkezdik vizsgálni az emberi interakciókat a digitális világban, és a tapasztalataikat az üzleti folyamatok széles skáláján kezdik el hasznosítani.
  • Az emberek más emberekkel üzletelnek, nem cégekkel. A munkatársak testesítik meg a márkával kapcsolatos tapasztalatot, és az interakciók egyre nagyobb mértékben történnek online. Az IBM több weboldalon jelent meg a közelmúltban szakértőivel, és a pozitív tapasztalatokat az IBM megítélésével kapcsolatban fókuszcsoportos vizsgálatok már igazolták.
  • A munkatársak egyben „digitális állampolgárok” is. A vállalatok képezzék őket arra, hogy jól menedzseljék online hírnevüket!
  • Nem kell egyben bekapni az egész közösségi üzlet nevű elefántot. Jobb ötlet kisebb darabokra aprítva.
  • A közösségi üzlet jól használható a vállalati felelősségvállalással kapcsolatos céloknál is.
  • Nem gond, ha egyes kezdeményezések nem sikerülnek, csak gyorsan tanuljunk belőle.

A közösségi média vállalaton belüli felhasználásának lehetőségeiről tartunk egynapos workshopot 2011. október 18-án Dr. Pusztai Csaba kollégámmal a KPMG-BME Akadémián. További információk itt.

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-12-10 14:31:08
Érdemes?! nyelvvizsgát tenni 2026-ban Magyarországon?
2025-12-09 08:08:15
Melyek a munkáltató kötelezettségei munkabaleset esetén?
2025-12-09 08:06:20
A bérlő számára kedvező irodabérleti szerződés fő szempontjai
Tudatos Vezetés

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda állás elearning Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve önéletrajz tárgyalástechnika stressz képzés munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás scotwork vezetőfejlesztés kiválasztás szervezetfejlesztés tippek változás érthető jog tanulás önismeret szabadság online tanulás profitárgyaló siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu