logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.01.29 - 15 éve
[email protected]

Hogyan dönt a vezető? - Mit tudom én!

Bár magam nem vagyok egy nagy konferencia-járó, kifejezetten jól éreztem magam és sokat is tanultam a Döntéshozók Fóruma c. konferencián, amit néhány bejegyzéssel előbb ajánlottam. A nap során többek között arra kerestük a válas

Bár magam nem vagyok egy nagy konferencia-járó, kifejezetten jól éreztem magam és sokat is tanultam a Döntéshozók Fóruma c. konferencián, amit néhány bejegyzéssel előbb ajánlottam. A nap során többek között arra kerestük a választ, hogy mi befolyásolja a vezetői döntéseket, kikre hallgatnak a vezetők, és honnan szerzik az információkat mindehhez. A diskurzus bázisát a szervezők (DEVISE Hungary, RSM DTM Hungary) által készített friss felmérés biztosította, amit kiegészített számos gyakorló vezető a saját véleményével és tapasztalatával. Mint minden „self-report” felmérésnél, itt is figyelembe kell venni, hogy a válaszadók általában – még ha névtelen is a válaszadás – hajlamosak az elvárt válaszokat adni. Természetesen ez bizonyos kérdéseknél erőteljesebb, másoknál nem, vagy csak kis mértékben jelentkezik.

A válaszadó vezetők többsége úgy gondolja, hogy racionálisan hozza meg döntéseit. A leggyakrabban említett befolyásoló tényezők a pénzügyi helyzet, a tulajdonosi elvárások, a gazdasági-jogi környezet változásai, az iparági és szakmai változások, valamint a versenytársakkal kapcsolatos információk. A nap folyamán felmerült, hogy vajon a vevő nem számít? És az sem befolyásolja a döntéseinket, hogy szeretnénk megtartani pozíciónkat? Sőt, a délután folyamán Fodor Gábor tréner (egyébként igen tréfás) előadásából az derült ki, hogy a döntéshozatal sokkal inkább érzelmi, mint racionális. A döntéseket könnyen félrecsúsztathatják diszkomfort érzéseink, érzelmeink, indulataink és vágyaink. Mindemellett szerinte sok esetben a szülői „delegációk”, hiedelmeink, tanult mintáink, a megfelelési kényszerek, vagy a csoportnyomás terel minket a végső döntés felé. Az előadó úgy vélte, hogy a jó döntéshez belülről önfegyelem, önismeret és egészséges önbizalom szükségeltetik, valamint gyerekként megtanulni, hogy döntéseinknek következményei vannak. Kívülről pedig előfeltétel a csapatmunka és a lojalitás. A döntés okozta felelősség szorongást kelt az emberben, amit igyekszünk elkerülni, de az elkerülés is fenntartja a feszültséget. A döntéshozatal tehát az egyik legnagyobb stresszkeltő tényező.

A válaszadó vezetők 90%-a (állítása szerint) a munkatársakra hallgat, 55%-uk az adatokra támaszkodik (milyen érdekes, akkor a fennmaradó 45% mégse annyira racionális?), 46% a szakmai véleményvezérekre figyel, egyharmadnál többen pedig üzleti partnereik véleményére adnak. A sajtó csak 15%-nál került a listára.

Az információszerzés forrása 71%-nál a tárgyalópartnerek, 66%-nak az online média, közel felének a konferenciák/workshopok, 41% esetében szakmai/üzleti szervezetek, és kevesebb mint harmadánál könyvelő, pénzügyi tanácsadó vagy jogász.

Felettébb érdekes, megosztó tényező a magyar vezetők körében a közösségi médiához való hozzáállás. Míg az USÁ-ban vagy Nyugat-Európában meglehetősen nagy arányban használják ezeket az eszközöket a vállalati vezetők, itthon 52% tudatosan elutasítja. Ezzel párhuzamosan a másik, közel fele a válaszadóknak egy vagy több ilyen alkalmazást is használ (Facebook 38%, Iwiw 23%, Linked In 15%, sőt Twitter 5%). Azért is meglepő ez az attitűd, mert az Y generáció gyakorlatilag ezzel kel és fekszik, de az X generációnál is meglehetősen elterjedtek ezek a közösségi kapcsolattartó és kommunikációs formák. Persze bárki bedughatja a fejét a homokba, attól még meghatározó tényezővé vált a Web 2.0. Mindezt egyébként az ezzel kapcsolatos hátrányokat részben elszenvedő, de a problémára lehetőségként tekintő hagyományos és új média képviselői is megerősítették panelbeszélgetésükben

Szóval jó és hasznos nap volt, bár továbbra sem tiszta a kép, hogy miként döntenek a vezetők! Ki hogy.

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-11-14 15:41:45
Agilitás vagy túlélés? Hogyan építs, működtess és fejlessz adaptív szervezeti kultúrát a bizonytalan világban? 3.
2025-11-14 13:55:45
A stressz nem az ellenség – Új tudományos szemlélet a munkahelyi kihívások kezelésére
2025-11-12 10:26:55
Blended (whisky) program fogyaszd felelősséggel!
Tudatos Vezetés

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda elearning Munka Törvénykönyve önéletrajz Scotwork tárgyalás tárgyalástechnika stressz képzés munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás scotwork kiválasztás vezetőfejlesztés szervezetfejlesztés tippek változás érthető jog tanulás szabadság online tanulás profitárgyaló önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu