logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2013.01.02 - 12 éve
[email protected]

Jobb vezetők, jobb világ

Előző bejegyzésemben azt feszegettem, hogy vajon a jobb vezetők tényleg sikeresebbé teszik-e a szervezeteket. A kérdést azonban nem csak erről az oldalról érdemes megvizsgálni. A vezetők jelentősen befolyásolják a nekik dolgoz

Előző bejegyzésemben azt feszegettem, hogy vajon a jobb vezetők tényleg sikeresebbé teszik-e a szervezeteket. A kérdést azonban nem csak erről az oldalról érdemes megvizsgálni. A vezetők jelentősen befolyásolják a nekik dolgozó emberek életminőségét, pozitív és negatív irányban egyaránt. Ha tehát valaki nem  biztos benne, hogy üzleti érdekből szükséges jobb vezetővé válni, a befolyásolási körében élő emberek szempontjából feltétlenül megfontolandó.

A vezető viselkedése legalább kétféle erőteljes hatást gyakorol a kollégákra. Bizonyos dolgokkal el tudja venni a kedvüket a munkától, más dolgokkal pedig elő tudja segíteni, hogy az emberek bevonódjanak, amitől gyorsan és értelmesen telik a munkanap. A viselkedés ezen két köre jól elkülönül egymástól. Attól, hogy a vezető nem üvölti le valakinek a fejét, az illető még nem lesz lelkes, legfeljebb a kedve nem megy el. És hiába vannak izgalmas feladatai és komoly eredményei, ha mondjuk a babérokat mindig a vezetője aratja le, az elrontja a kedvét. Azt pedig nehéz vitatni, hogy az emberek elkötelezettsége és motivációs szintje hatással lesz a szervezeti eredményekre is.

Nézzünk néhány példát arra, hogy milyen vezetői viselkedés veszi el a kedvet:

  • Tiszteletlen beszéd
  • Nulla szabadságfok, robotként kezelés
  • Agyonellenőrzés, munkatárs tarkóján lihegés
  • A főnök-beosztott viszony kihangsúlyozása
  • Csak a vezetőnek lehet igaza
  • Nem kíváncsi a munkatárs véleményére
  • Csak azzal foglalkozzon a kolléga, ami rá tartozik
  • Kivételezés
  • A potyautasoktól nem szabadul meg, nem vállalja fel a konfliktusokat
  • Nem tartja be az ígéreteket
  • Nem ismeri el, ha hibázott vagy megváltozott a véleménye

Pár példa a kedvet meghozó viselkedésekre:

  • Széles körű informálás, képbe helyezés
  • Bevonás a célok kitűzésébe
  • A lehetőségeken belül minél több dologban maga dönthessen
  • Saját megoldások kitalálása, ezáltal sikerélmény, fejlődési lehetőség
  • Időt szánni négyszemközti beszélgetésekre
  • Biztatás, megerősítés
  • Vélemény meghallgatása
  • Ad-hoc és rendszeres, tervezett visszajelzés a munkával kapcsolatban
  • Tudatos foglalkozás a fejlesztéssel
  • Segíteni értelmet találni a munkában, összekapcsolni a személyes és a szervezeti célokat
  • Odafigyelni az egyének eltérő motivátoraira
  • Dolgozni egy jó közösség kialakításán

Persze mindkét listát hosszasan lehetne sorolni, ezek jutottak eszembe pár perc alatt. Ha vezetőként sikerül az emberek kedvét inkább meghozni, mint elvenni, nap mint nap tudjuk az ébren töltött idejük jelentős részét minőségibbé tenni. Az örömmel végzett tevékenység jobb eredményeket hoz. A munkavégzés folyamata fejleszti a kompetenciákat, míg a siker a magabiztosságot növeli. A kompetens és egészséges önbizalommal rendelkező emberek nagyobb eséllyel élnek elégedett, boldog életet.

Sok vezető keresi az értelmet a munkájában, különöse a "mid-life crisis" időszakában, amikor már annyira nem éhes az üzleti sikerre, és amikor már nem lelkesíti annyira a profittermelés vagy a karriercsinálás. Nagyszerű lehetőség például, ha a vezető munkájának értelme mások eredményesebbé tétele, fejlesztése, hozzásegítése egy boldogabb, értelmesebb élethez. Itt az új év, 2013-ban ki lehet próbálni!

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Tudatos Vezetés

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin képzés felmondás kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés változás vezetőfejlesztés érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság siker tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu