logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.11.17 - 14 éve
[email protected]

Mi hízlalta 14 év alatt ekkorára az Amazont?

Amikor az év elején megvettem az elektronikus könyvolvasómat (Kindle), megnéztem, ahogy az Amazon vezérigazgatója, Jeff Bezos bemutatja a terméket egy amerikai tévéinterjúban. Már akkor felettébb szimpatikusak voltak a gondolatai. Amikor

Amikor az év elején megvettem az elektronikus könyvolvasómat (Kindle), megnéztem, ahogy az Amazon vezérigazgatója, Jeff Bezos bemutatja a terméket egy amerikai tévéinterjúban. Már akkor felettébb szimpatikusak voltak a gondolatai. Amikor sikerei titkáról faggatták, azt mondta: kemény ígéreteket kell tenni, aztán teljesíteni őket. Hamar bizonyították számomra, hogy ez nem csak üres szöveg: 5 napra ígérték az olvasót az USÁ-ból, másnap hívott a futárcég a vámolással kapcsolatban aztán a következő napon csengetett a futár a termékkel. Talán erről írtam is korábban.

A napokban jelent meg a Forbes magazin internetes kiadásában egy Bezos interjú kivonata "6 Things Jeff Bezos Knew Back in 1997 That Made Amazon a Gorilla" címmel. Tehát hat dolgot tudott már a kezdeteknél, ami ekkora óriássá tette a vállalatot. Nem meglepő, hogy az előző bejegyzésemben szereplő hős vezetők tevékenységének több tekintetben pont az ellentéte rajzolódik ki:

1. Ha látsz egy jó lehetőséget, padlógázzal indulj rá, akkor is, ha sok erőforrást emészt fel.

2. Gondolkodj hosszú távon, ami 5-7 évet és nem 5-7 hónapot jelent.

3. A hosszú távú piaci részesedés fontosabb, mint a rövid távú profit.

4. A befektetési döntéseknél lehet hibázni, de nem lehet félénknek lenni. Valami bejön, valami nem, de mindkét eset fontos tanulságokkal szolgál.

5. A középpontban mindig az ügyfélnek teremtett érték áll. A legjobb ügyfélszolgálati tapasztalat az, ha sose kell az ügyfélnek kapcsolatba lépni az ügyfélszolgálattal.

6. Legyél az első belépők között egy nagy piacon. 1997-ben az online könyvkereskedés niche piacnak nézett ki, erős versenytársakkal a hagyományos kiskereskedelemben.

Mellesleg a részvénypiac is honorálta ténykedését. Ha vett valaki 1997-ben Amazon részvényeket és a mai napig megtartotta, akkor annak értéke 12397%-ot gyarapodott (összehasonlításul, a Nasdaq 100%-ot emelkedett.)

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Tudatos Vezetés

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Dr. Kocsis Ildikó Linkedin felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság önismeret siker tárgyalásikészség-fejlesztás
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu