logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2011.06.09 - 14 éve
[email protected]

Mit érdemes tökéletesítenünk, és mit nem?

Sokszor találkozom azzal egyéneknél és vállalatoknál egyaránt, hogy nem fejeződnek be és valósulnak meg a dolgok, mert maximalista módon sosem elégedettek a munka eredményével, és így folyamatosan tolódik a feladat lezárása. Mivel

Sokszor találkozom azzal egyéneknél és vállalatoknál egyaránt, hogy nem fejeződnek be és valósulnak meg a dolgok, mert maximalista módon sosem elégedettek a munka eredményével, és így folyamatosan tolódik a feladat lezárása. Mivel az egyedi feladatok, projektek sikerét nem csak a minőségében, hanem többek között a határidőre való elkészülésében is mérjük, a rétestésztaként nyúló történetek egyben sikertelenek is, bármennyire is törekszenek az eredmény magas színvonalára. Az egyedi feladatoknál meg kell tudni állapodni az érdekelteknek egy mindenki számára elfogadható minőségi szintben, és a végrehajtásért felelősöknek ott kell megállni, sőt, lehetőleg még elégedettnek is lenni vele.

Más a helyzet a rendszerek, a folyamatok, a módszerek és az emberek terén. Itt már valóban tanácsos a folyamatos fejlesztés, a kaizen megközelítés. Túl sokan és túl sok helyen elégednek meg a status quo-val, valamint azzal, hogy valamit „így szoktunk csinálni”. Jellemző ok, hogy igény sincs a fejlesztésre, fejlődésre. Rövid távú gondolkodás. Mások valami bonyolult tevékenységnek gondolják a fejlesztést. Pedig számos termelővállalatnál bevált a világban, hogy egyszerűen meghallgatják a gépkezelőket, operátorokat is, mint számos problémához legközelebb álló személyeket, hogy mit csinálna másképp, hogyan lehetne javítani a munkafolyamatokat.

Sok vezetőre jellemző, hogy úgy gondolja, mindenre neki kell kitalálnia a megoldást, és eszébe se jut, hogy munkatársai bevonásával a saját dolgát könnyíthetné meg. Természetesen a döntés felelősségét végül többnyire neki kell felvállalnia. Vagy azt, hogy delegálja a döntést.

Így lehetséges tehát, hogy egy hatékony szervezetben egyszerre van jelen a „jóval” való megelégedés és a folyamatos tökéletesítés.

Címkék:
[email protected]

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-06-24 11:27:01
Kreatív életbiztosítás – erről hallottál már?
2025-06-17 08:00:00
Melyek a teljesítménybér legfontosabb tudnivalói?
2025-06-16 12:39:24
KvantHumanisztika Kurzus 1
Tudatos Vezetés

...egy blog a HR Blogon...

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda önéletrajz Scotwork tárgyalás Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka coach Linkedin Dr. Kocsis Ildikó felmondás képzés kiválasztás scotwork szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés változás érthető jog tippek online tanulás tanulás profitárgyaló szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu