Mitől lesz valaki inspiratív vezető? – a válaszok meglepőek
Ugyan miért akarna téged bárki vezetőjének? – tette fel a kérdést sok-sok vezetőnek Robert Goffee és Gareth Jones, és általában síri csend volt a válasz. Ezzel a címmel számoltak be 2000-ben a Harvard Business Review-ban 25 évnyi v
Ugyan miért akarna téged bárki vezetőjének? – tette fel a kérdést sok-sok vezetőnek Robert Goffee és Gareth Jones, és általában síri csend volt a válasz. Ezzel a címmel számoltak be 2000-ben a Harvard Business Review-ban 25 évnyi vezetési kutatásuk egyik fontos csapásáról, melyben azt keresték, hogy az inspiratív vezetők milyen tulajdonságokban osztoznak. Azt általában senki sem vitatja, hogy a vezetőknek jövőképpel, magas energiaszinttel, autoritással és stratégiai látásmóddal kell rendelkezniük. A mások inspirálására képes vezetők azonban négy meglepő kvalitással bírtak, és tipikusan mindegyik megvolt bennük:
- Alkalmanként felfedték gyengeségüket. Némi sebezhetőség kimutatásával megközelíthetőnek és emberinek tűnhettek mások szemében.
- Jelentősen támaszkodtak intuícióikra tevékenységeikkel és azok időzítésével kapcsolatban.
- Empatikusak voltak munkatársaikkal, de a realitás talaján maradva. Valós érdeklődést tanúsítottak beosztottaik irányában.
- Vállalták különbözőségüket másoktól. Építettek egyediségükre.
Azt el tudom képzelni, hogy a fentiek szükségesek ahhoz, hogy inspiráló vezető legyen valaki. Abban már kevésbé vagyok biztos, hogy elégségesek is. Koczó Ildikó tréner és coach kolléganőm szerint a hatásos konfliktuskezelő és inspiráló beszéd tanulható. 2011. szeptember 30-án Konfliktusoldó és inspiráló szavak címmel tart nyílt workshopot Budapesten az alábbi témákkal:
- Hatni és eredményt elérni – szavak által
- A pozitív befolyás elmélete és gyakorlata nehéz, konfliktusos helyzetekben
- Mi az ami „megragad”? A hatásos beszéd felépítése különböző helyzetekben
- Kérdezéstechnika
- A visszajelzés és számonkérés módszerei a szervezeten belül
További információkat itt lehet kérni: [email protected]
Hajlok arra, hogy egyetértsek Ildikó megállapításával, miszerint a legolcsóbb motivációs és konfliktuskezelő eszköz a beszéd. És sajnos ugyancsak a beszéd a legegyszerűbb módszer arra, hogy kedvét szegjük valakinek, vagy konfliktusokat gerjesszünk. Nem árt ebben kupálódni.