A "félreértett" LinkedIn
A LinkedIn közösségi hálózat felhasználóinak száma a múlt héten már meghaladta a 130 milliót. Szép szám. Sokak számára szebb, mint a Facebook 850 milliója. A két közösség hálózat funkciója, lehetőségei közt ugyanis óriási a különbség - hívja fel a figyelmet Soreo Blog legújabb bejegyzése.
Ezek csak a leggyakrabban elhangzó kifogások. (Tudok még többet is, de most szerintem ennyi is elég.)
Akkor hát nézzük a lényeget:
A LinkedIn nem álláskereső hálózat. Nem arra való, hogy amikor munka nélkül maradsz, vagy váltani szeretnél, gyorsan bedobd a felcsalizott horgot és pillanatok alatt kifogd a Nagy Halat. Sokkal érdekesebb, jobb lehetőség itt a személyes (szakmai) márkád gondos ápolása és szakmai kapcsolataid építgetése. Természetesen ha ezekben sikeres vagy, szükség (igény) esetén könnyebben találsz megfelelő munkát (megbízást, partnert, alvállalkozót, munkatársat) is.
A személyes márka ápolása és a kapcsolatépítés természetesen nem abból áll, hogy egyszer, sebtiben megadod néhány adatodat, esetleg kapcsolódsz egy tucatnyi, gyorsan megtalált ismerősödhöz, majd nagy ívben elkerülöd még a LinekdIn környékét is.
A LinkedInen nagyon fontosak a csoportok. Nézz körül, fedezd felé, mi folyik a Te szakmádban. A csoportokban folyó beszélgetésekből passzív résztvevőként is sokat tanulhatsz, de idővel biztosan találsz olyan témát is, amihez szívesen hozzászólsz.
A csoportokon kívül léteznek egyéb lehetőségek is. Tehetsz fel például kérdéseket is a hálózat népének. (130 millió ember között komoly esélyed van néhány jó válaszra.)
A LinkeIn egyik legnagyobb erőssége a kereső. Természetesen nem csak ismerőseid után kutathatsz itt, de kiderítheted, kit, hol kell keresned, ha egy adott cég, szakterület, speciális ismeret képviselőjére van szükséged.
(Mindez az ingyenes lehetőségek között található. Természetesen még ezek felsorolása sem teljes. A LinkedIn használatával az igen részletes Help Centeren kívül számos blog, cikk, tanulmány, könyv foglalkozik.) A fizetős szolgáltatások a profi toborzóknak, fejvadászoknak szólnak, azokat itt most meg sem említettem.)
A LinekdInen is akadnak ismertebb, de rosszul használt szolgáltatások is. A "fészbukosodás" jegyében a LinekdInen is született üzenőfal, ahova lehet közvetlenül írni, de beköthető a Twitter is. Óriási hibát követ el, aki ugyanúgy kommunikál itt, mint ahogy azt a személyesebb, szélesebb közönségnek, vagy a szűkebb ismeretségi körnek szóló csatornákon megszokta. Rossz úton jár az is, aki ezt a felületet összetéveszt egy ingyenes hirdetési újsággal.
A LinkedIn számomra nehezen megfejthető okok miatt nem tesz közzé részletes felhasználói adatokat. Az elmúlt hónapokban találkoztam már olyan fejvadásszal, aki 20.000 körüli hazai felhasználóról beszélt, de láttam már (ügyes Google-keresésen alapuló) 230.00-es számot is. Egy ideje a SocialTimes.hu közli a hiteles számokat. Ezek szerint erősen közelítünk a 200.000-hez, de ennél is fontosabb a növekedési görbe formája!
Más szolgáltatásokkal kapcsolatban már tapasztalhattuk, hogy komoly eltérés lehetséges a regisztrált és a tényleges felhasználók között. Adataim sajnos nincsenek, de nem hiszem, hogy a LinkedInt aktívan (rendesen feltöltött, aktualizált profillal rendelkező, legalább heti egy alkalommal belépő, 50+ közvetlen kapcsolattal rendelkező) használók száma meghaladná a regisztráltak 70 százalékát.
Talán az eddig leírtakból is kiderült, hogy néhány ünneprontó megjegyzésem ellenére is - őszintén hiszek a LinekdInbe máris meglevő és a folyamatos növekedéssel tovább erősödő lehetőségekben. Meggyőződésem, hogy vannak szakmák, melyek képviselői nem maradhatnak ki innen. Az elmúlt években megtanulhattuk, hogy a közösségi hálózatok befogadóképessége (elméletileg) végtelen, a legjobb helyek elég hamar elkelnek. Ide bekerülni később már csak komoly erőfeszítéssel, jelentős költséggel lehet. Érdemes tehát igyekezni!
www.hrblog.hu/soreo
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A túlgondolás megbénít, nem hagy cselekedni, miközben csak egy téves reakció egy nehéz helyzetre. Az agyad meg akar védeni a kudarctól, és ezért... Teljes cikk
Legyen szó ügyfélről, szállítóról vagy a saját főnökünkről, minden esetben az ajánlatunkra adott elutasító válasz kihívást jelent, és... Teljes cikk
A közelmúlt híre, hogy a MOL eltörölte a home office lehetőségét. A cégnél egyébként is csak heti 1 napot lehetett otthonról dolgozni, ezt a... Teljes cikk
- Felmérés: ilyen pozitív hatásai vannak a céges csapatépítőknek 1 hónapja
- Munkavállalói jóllétre irányuló pályázatot írtak ki, 4 millió forintot kap a nyertes 1 hónapja
- Mit árul el a vezetőről a LinkedIn profilja? 2 hónapja
- Valódi tapasztalat, valódi kihívások - Már két hónapja fut a Market KarrierÉpítő gyakornoki program 2 hónapja
- Alkalmazotti LinkedIn aktivitás – fizetni vagy inkább motiválni? 3 hónapja
- Sokkoló számok: ezen a területen a dolgozók harmada fél éven belül felmond 3 hónapja
- Ismét 100 frissdiplomás számára nyit karrierlehetőséget a MOL-csoport 3 hónapja
- Kaphat a munkavállaló kétféle útiköltségtérítést? 4 hónapja
- Új vezetők a WTS Klientnél 4 hónapja
- Változások a GySEV igazgatóságában 5 hónapja
- Így változott a hazai LinkedIn toplista 6 hónapja