Megjelent: 3 hónapja

A magyar kerékpárosok arra kérik a döntéshozókat, hogy pénzzel támogassák a biciklivel munkába járást

A Magyar Kerékpárosklub egy tanulmány alapján a fix kilométerdíj és a vállalati kerékpár támogatását is javasolja.

A Magyar Kerékpárosklub azt szeretné, ha a munkaadók anyagilag is ösztönöznék dolgozóikat, hogy biciklivel járjanak munkába. Az Aktív Magyarország kormánybiztosság támogatásával, a KPMG, a Mobilissimus és a Magyar Kerékpárosklub együttműködésében készült tanulmányukat elküldték Orbán Viktor miniszterelnöknek, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető, Palkovics László innovációért és technológiáért felelős, valamint Varga Mihály pénzügyminiszternek, Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárnak, Révész Máriusz kormánybiztosnak és Vitézy Dávid Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatónak.

Mint írják, a kerékpározás számtalan egészségügyi, környezetvédelmi, gazdasági és társadalmi előnye ellenére nem támogatott olyan módon, mint a nagyobb helyigényű, lég- és zajszennyezés mellett fokozott balesetveszélyt és a mozgáshiányos életmód miatt egészségtelenebb autózás. A szervezet a nemzetközi példákkal alátámasztott tanulmány alapján úgy gondolja, hogy a kerékpározás pénzügyi támogatása jelentősen növelné a kerékpárral közlekedők számát, ezáltal a környezet egészségesebbé, biztonságosabbá válhatna.

A Magyar Kerékpárosklub szerint a támogatási rendszernek elsősorban a megyei jogú városokra és Budapestre kell fókuszálnia. Szemügyre vették a nemzetközi példákat, ez alapján Belgium, Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, Németország és Svájc háromféle ösztönzési rendszert vagy ezek kombinációját alkalmazza, melyek a következők:

- Fix kilométerdíj fizetése a munkavállalók részére a kerékpárral munkába járáshoz megtett távolság alapján, ami adómentes költségtérítésként nyújtható;
- Vállalati kerékpár biztosítása a munkáltató által, amely után társasági adó kedvezményt kaphat a munkáltató (pl. Belgiumban), illetve a költségeket adómentes juttatásként átterhelheti a munkavállalóra;
- Személyi jövedelemadó-alap csökkentése a munkahely és a lakóhely közötti távolság alapján, amennyiben kerékpárral jár a munkavállaló dolgozni.


A szervezet hazánkban a fix kilométerdíj, illetve a vállalati kerékpár támogatását javasolja. A tanulmány szerint jogszabályi hátterük személygépjármű-használatra már adott, így viszonylag egyszerűen bevezethető.

A vállalati személygépjárműhöz hasonló vállalati kerékpárt a munkáltató saját költségén biztosíthatná, de ezt a költségét adómentes juttatásként nyújthatná a munkavállalónak. A munkáltatókat - belga gyakorlat alapján - a költségeik 120%-os elszámolhatóságával is ösztönözni lehetne. Ez csökkentené az adózási előtti eredményét és a társasági adóalapját (évente mindössze 22-30 millió forinttal kevesebb adóbevételt okozva)” - olvasható a szervezet közleményében.

A teljes szöveg itt olvasható.

fotó: pixabay
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
  • 2020.10.16XIII. LEAN FÓRUM - KONFERENCIA A Fórum fókuszai: Lean Vezetés - Lean coaching Ipar 4.0. és a Lean a gyakorlatban Lean Quality – Lean Six Sigma Lean Office - Folyamatfejlesztés Részletek Jegyek
  • 2020.10.22 HR folyamatok/HR kommunikáció/Változásmenedzsment A képzésen összefoglaljuk és rendszerbe helyezzük a HR folyamatokat, megismerkedünk a HR kommunikáció szerepével és témaköreivel, valamint megtudjuk, mit jelent a változásmenedzsment. Kiknek ajánljuk? A képzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének fejleszteni a belső kommunikáción, illetve a változások menedzselését hatékonyabbá szeretnék tenni. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter