kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

A magyar kerékpárosok arra kérik a döntéshozókat, hogy pénzzel támogassák a biciklivel munkába járást

A Magyar Kerékpárosklub egy tanulmány alapján a fix kilométerdíj és a vállalati kerékpár támogatását is javasolja.

A Magyar Kerékpárosklub azt szeretné, ha a munkaadók anyagilag is ösztönöznék dolgozóikat, hogy biciklivel járjanak munkába. Az Aktív Magyarország kormánybiztosság támogatásával, a KPMG, a Mobilissimus és a Magyar Kerékpárosklub együttműködésében készült tanulmányukat elküldték Orbán Viktor miniszterelnöknek, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető, Palkovics László innovációért és technológiáért felelős, valamint Varga Mihály pénzügyminiszternek, Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárnak, Révész Máriusz kormánybiztosnak és Vitézy Dávid Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatónak.

Mint írják, a kerékpározás számtalan egészségügyi, környezetvédelmi, gazdasági és társadalmi előnye ellenére nem támogatott olyan módon, mint a nagyobb helyigényű, lég- és zajszennyezés mellett fokozott balesetveszélyt és a mozgáshiányos életmód miatt egészségtelenebb autózás. A szervezet a nemzetközi példákkal alátámasztott tanulmány alapján úgy gondolja, hogy a kerékpározás pénzügyi támogatása jelentősen növelné a kerékpárral közlekedők számát, ezáltal a környezet egészségesebbé, biztonságosabbá válhatna.

A Magyar Kerékpárosklub szerint a támogatási rendszernek elsősorban a megyei jogú városokra és Budapestre kell fókuszálnia. Szemügyre vették a nemzetközi példákat, ez alapján Belgium, Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, Németország és Svájc háromféle ösztönzési rendszert vagy ezek kombinációját alkalmazza, melyek a következők:

- Fix kilométerdíj fizetése a munkavállalók részére a kerékpárral munkába járáshoz megtett távolság alapján, ami adómentes költségtérítésként nyújtható;
- Vállalati kerékpár biztosítása a munkáltató által, amely után társasági adó kedvezményt kaphat a munkáltató (pl. Belgiumban), illetve a költségeket adómentes juttatásként átterhelheti a munkavállalóra;
- Személyi jövedelemadó-alap csökkentése a munkahely és a lakóhely közötti távolság alapján, amennyiben kerékpárral jár a munkavállaló dolgozni.


A szervezet hazánkban a fix kilométerdíj, illetve a vállalati kerékpár támogatását javasolja. A tanulmány szerint jogszabályi hátterük személygépjármű-használatra már adott, így viszonylag egyszerűen bevezethető.

A vállalati személygépjárműhöz hasonló vállalati kerékpárt a munkáltató saját költségén biztosíthatná, de ezt a költségét adómentes juttatásként nyújthatná a munkavállalónak. A munkáltatókat - belga gyakorlat alapján - a költségeik 120%-os elszámolhatóságával is ösztönözni lehetne. Ez csökkentené az adózási előtti eredményét és a társasági adóalapját (évente mindössze 22-30 millió forinttal kevesebb adóbevételt okozva)” - olvasható a szervezet közleményében.

A teljes szöveg itt olvasható.

fotó: pixabay
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Dajkák, asszisztensek, rendszergazdák: tényleg ennyit ér 40 ezer ember munkája?

Az Országgyűlés hétfői ülésén az LMP arról kérdezte a kormányt, mikor emelkedik a nevelést-oktatást közvetlenül segítő mintegy 40 ezer... Teljes cikk

Szabados Richárd: az adócsökkentéssel a vállalkozásoknál maradó forrást beruházásokra, fejlesztésekre fordítják a cégek

Azzal számolnak, hogy az adótehercsökkentéssel a vállalkozásoknál maradó forrást a cégek beruházásokra, fejlesztésekre, korszerűsítésekre... Teljes cikk

Bizalmatlanságot szül az AI a toborzásban

A Greenhouse jelentése szerint a felvételi vezetők több személyes interjút tartanak, hogy kiszűrjék a hamis jelölteket, míg a toborzók attól... Teljes cikk