"A Malév GH vezetése az európai példa szöges ellentéte"
Míg az Európai Parlament a földi kiszolgálásban dolgozók demonstrációja nyomán nemet mondott a terület további deregulációjára, addig a legnagyobb hazai kiszolgáló cég vezetője még mediátor bevonásával sem hajlandó egyeztetni a tervezett újabb drasztikus fizetéscsökkentéséről - írja a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) közleménye.
Kedden az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottsága szűk többséggel elutasította a Bizottság tervét. A dolgozói oldal aggályainak elfogadása mellett azt sem látta bizonyítottnak az európai parlamenti testület, hogy valódi hatékonyságnövelő tényező lehet, ha minden repülőtéren új szereplők lépnek be a kiszolgálás piacára. Az állásfoglalás rendkívül fontos iránymutatásnak bizonyulhat az EP plenáris ülésének szavazása előtt, amelyre a tervek szerint valamikor december folyamán kerül sor.
A most napirendre került problémák sajnos Magyarországon sem ismeretlenek - mutat rá a LESZ közleménye. A budapesti repülőtér forgalmához mérten már ma is túl sok szereplő versenyez. A Malév-csoport állami kézben megmaradt leányvállalata, a Malév GH vetélytársa a török Celebi GH és a skót Mezies. A forgalomhoz mérten óriási verseny nyomán a fizetések öt éve folyamatosan veszítenek értékükből. Korábban ismeretlen, tetemes anyagi károkat és kórházi kezelést igénylő sérüléseket okozó balesetek jelentek meg. A terület hatósági ellenőrzése legjobb esetben felületesnek nevezhető a közlemény szerint.
A Malév GH vezetősége idén nyár végén jelentette be, hogy az adószabályok változása és az új Munka törvénykönyve műszakpótlék-szabályai után újabb tízezreket vennének ki a dolgozók zsebéből. Az alapbérek 15 százalékos csökkentése mellett felmondták a teljes cafeteria-megállapodást, és minden kollektív szerződés értékű egyezséget. Ezekben volt szabályozva többek között a dolgozók hó végi jutalma is, amit egy alkalommal fizetésemelés helyett vezettek be. Összesen 30-50 ezer forinttal csökkennének a fizetések a tervek szerint.
A LESZ szerint a vezetőség érdemi tárgyalásokra sem hajlandó. Hiába kötelezte erre bírósági határozat, az üzemi tanácsot nem tájékoztatják terveikről, hatástanulmányokról. A szakszervezettel sem hajlandó egyeztetni Limburger Lóránt, pedig a LESZ legutóbb munkaügyi közvetítő bevonását is javasolta. Erre pedig nagy szükség lenne több okból is:
A LESZ minden eszközzel igyekszik felhívni a vezetőség és a tulajdonos magyar állam képviselőinek figyelmét, hogy a Malév GH dolgozóinak kizsigerelésével, a rövidlátó megszorításokkal végveszélybe dönthetik a légiközlekedés két magyar tulajdonban maradt vállalatának egyikét. A Malév GH érték, megmentését a változásokat rendre elkerülő menedzsment és vezetői struktúra újraszervezésével kellene kezdeni, nem a sokat szenvedett dolgozók további sarcolásával.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Nincs szánalmasabb közhely annál, hogy "ezek a mai fiatalok" 4 hete
- Felmérés: a boldog vezetők boldogabb csapatokat eredményeznek 1 hónapja
- Röpködnek a milliók: ennyit lehet most keresni vezetőként 2 hónapja
- Hullámlovasok és rallyversenyzők: HR-t vezetni időnként extrém sport 2 hónapja
- 10 új igazgató a PwC Magyarország vezetői között 3 hónapja
- A dolgozók kétharmada szerint az AI-vezetők igazságosabb és hatékonyabb munkahelyeket teremtenének 3 hónapja
- A vezető nem chatbot és osztódni sem tud 3 hónapja
- A dolgozók majdnem fele az AI-t választaná főnökének egy ember helyett 3 hónapja
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Bertalan Imre, az OTP Csoport HR igazgatója 4 hónapja
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Simon Csilla, Magyar Posta Zrt. 4 hónapja
- Vezetőváltás a Procter & Gamble élén 4 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?