Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006
1. Az NFT HEFOP átfogó célja A Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) Humánerőforrás fejlesztése Operatív Program (HEFOP) célja a foglalkoztatás szintjének emelése, a munkanélküliség csökkentése. A munkaerőpiaci reintegráción belül különös figyelmet fordít a hátrányos helyzetű csoportok munkaerőpiacra való belépésének segítésére, s ezzel társadalmi kirekesztésük mérséklésére. Az Operatív Program támogatja továbbá a munkaerőpiac kínálati oldalának fejlesztését az iskolarendszeren belüli és kívüli képzéssel, az alkalmazkodóképesség és a vállalkozói készségek erősítésével, illetve a munkaerőpiaci szolgáltatások korszerűsítésével. A képzés, oktatás, illetve a munkaerőpiaci szolgáltatások infrastrukturális alapjainak erősítése kiemelt beavatkozási terület.
Magyarországon a szakképesítések iskolai rendszerű képzési ideje (1-2 év,) és a gyakorlati képzés aránya alacsony. A szakképzésből kikerülők sokszor nem rendelkeznek piacképes tudással, a szakképzési idő alatt nem szereznek elegendő gyakorlatot a munkába álláshoz. "A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése" című intézkedés segíti elő a fenti probléma megoldását. Az intézkedés 2006 végéig 42,64 millió euró támogatást tesz hozzáférhetővé.
Az intézkedés célja a gazdaság szereplőinek bevonásával az OKJ-ben szereplő szakképesítések megújítása rugalmas, moduláris képzési rendszer kifejlesztésével két szakmacsoportban, továbbá többfunkciós, térségi integrált szakképző központok létrehozása, amely mintaként szolgál a szétaprózott szakképzési intézményrendszerből következő problémák lehetséges megoldási módjára.
A fenti célok kapcsán a Nemzeti Szakképzési Intézet központi program során a gépészet, kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció szakmacsoportok dokumentumrendszerének fejlesztését, oktatók felkészítését, a jogszabályi környezet és a finanszírozási feltételek kialakítását végzi el,. Az intézkedés második komponensének keretében pályázatok nyújthatóak be a térségi szakképző központok létrehozására.
Az intézkedés céljainak eléréséhez összesen 42,64 millió euró áll rendelkezésre. A fejlesztések nem igényelnek önrészt. Az első komponens keretében felhasználható összeg 25,6 millió euró, míg a második komponens esetében a támogatás mértéke minimum 400 000, maximum 4 000 000 euró.
3. Az NSZI NFT-ben játszott szerepe, feladatai és a 3.2 intézkedés komponensei
NFT Humánerőforrás fejlesztése Operatív Program (HEFOP)
3.2. intézkedés: A szakképzési rendszer modernizációja
3.2.1. komponens : Új szakképzési szerkezet
3.2.2. komponens: Térségi integrált szakképző központok létrehozása
A Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) HEFOP 3 prioritás (Egész életen át tartó tanulás) 2. intézkedés (A szakképzési rendszer modernizációja) 1. komponensének (Új szakképzési szerkezet) végső kedvezményezettje, a program végrehajtója a Nemzeti Szakképzési Intézet.
Az intézkedés a munkaerő - piaci igényeket rugalmasan követő szakképzési rendszer fejlesztésével készíti fel a fiatalokat az egész életen át tartó tanulásra.
Az első komponens a szakképzés tartalmának és szerkezetének a magyar foglalkoztatási szerkezet elemzésén és a moduláris szakképzési rendszer újonnan kidolgozott programjainak a fejlesztésén alapuló megújítását foglalja magába. Amennyiben a kiválasztott két szakmacsoporton és/vagy foglalkozáscsoporton kívül további szakmacsoportok fejlesztését támogatja az intézkedés, azokból kimaradnak a felsőfokú szakképesítések. A második komponens keretében a már meglévő 2,3,4,5 ISCED szinten szakképzést folytató intézmények integrációjával 16 szakképző központlétrehozására kerül sor. Ezek a központok együttműködnek a térségképzési kínálatának összehangolásában és szélesítésében, és vállalják az1. komponensben kidolgozott moduláris képzési rendszer, továbbá az általuk oktatott szakképesítések esetében a közös modulok bevezetését. Emellett a központok a vállalkozásokkal együttműködve támogatják a gyakorlati képzés (a tanulószerződések) fejlesztését is. Az integrált központok valójában hat-nyolc szakképző intézmény szoros együttműködése alapján egy intézmény vezetésével jönnek létre a régiónak egy körülbelül 25 km sugarú területén. Az intézmények a vezető partner (ha szükséges, akkor új vezetési rendszer) irányításával tevékenységüket összehangolják, és racionalizálják. A tizenhat központ (7x2 plusz 2 a fővárosban) azokon a területeken kerül kiválasztásra, amelyek a helyi munkaerő-piaci igényekre rugalmasabban reagálni képesek.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Eredetileg kétmilliárd forintos kerettel írták ki a Munkakörülmények fejlesztése című pályázati felhívás első ütemét a kis- és közepes... Teljes cikk
Nemzetközi együttműködésben ingyenes képzéseket tart az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) a mesterséges intelligenciáról és a... Teljes cikk
Középiskolások és pedagógusok jelentkezését is várják újra a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Tiéd a holnap – A jövő kreatív... Teljes cikk
- Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 - III. 18 éve
- Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 - II. 18 éve
- Sikerrel zárult a HEFOP program Ferencvárosban 18 éve
- A HEFOP célkitűzései 18 éve
- A HEFOP stratégiája 18 éve
- HEFOP - Megvalósítás - előrehaladás 18 éve
- Támogatási Szerződés 18 éve
- Ellenőrzés 18 éve
- HEFOP - Intézményrendszer 18 éve
- Szervezeti felépítés 18 éve
- Munka uniós támogatással 18 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?