Hogyan lesz szabványos önéletrajzból vezetői bemutatkozó önéletrajz?
Egy vezető „szabványos” felépítésű önéletrajzát tette igazán vezetőivé Job Angel. A javított verziót letölthetővé tettük, hogy segítsük az álláskereső vezetőket. Szerzőnk javaslata, hogy ha 2 oldalba nem fér bele a vezetői önéletrajz, akkor a vezetői portfólió lesz a megfelelő megoldás.
A szokásos felépítést egészítettük ki pár olyan gondolattal, amivel az önéletrajz sokkal személyesebb, egyedibb, mégis szakmaibb lesz - és persze „vezetőibb”. A szerkezete eredetileg ezekből a fejezetekből állt: Személyes adatok-szakmai tapasztalatok, Munkahelyek-Tanulmányok-Nyelvtudás-Számítógépes ismeretek.
Egy vezető szakmai és vezetői kvalitásai egyaránt fontosak, így nehéz fókuszálni a CV-t egy specialitás köré. Ezt kiküszöbölhetjük úgy, ha eredményeket, kulcsterületeket mutatunk meg. Az új fejezetek ezek alapján:
Személyes adatok - név, fénykép, kapcsolatfelvételi lehetőségek - másra nincs szükség.
Ezután egy összefoglaló fejezet következik, (About me, Summary - ki hogyan szeretne címet adni neki), amiben max. 10 sorban a vezetői tapasztalatairól, hozzáállásáról, szakterületéről, nyelvtudásáról és a céljairól informálja a CV olvasóját. Afféle mini motivációs levél, még inkább gyors bemutatkozó - ahogy az üzleti életben hívják: „elevator pitch”. Ez a fejezet utal a szakterületre, de alapvetően a vezetői stílust, hozzáállást mutassa be.
A tapasztalatokat ketté bontottuk, annak érdekében, hogy mégiscsak tudjunk fókuszt adni a szakmai és vezetői tapasztalatoknak, most a szakmaiak kapnak figyelmet, egy „Professional profile” fejezetben. Ebben 2-3 kiemelkedő siker, projekt, eredmény rövid leírása szerepeljen, ezzel a CV első oldalának be kell telnie.
A következő oldalon visszatérünk a „szabványos” CV-hez, jöhet a Work History fejezet. A beosztás, cégnév, időszak sora után jöhetnek a napi feladatok leírásai, a felelősségi körök, a döntési lehetőségek, az együttműködési pontok jellemzése. Ez időrendben visszafelé, azaz a legutolsó munkahelytől kezdve indul, ahogy haladunk vissza az időben, egyre elnagyoltabb, általánosabb, rövidebb leírás is elegendő. Utána jöhetnek a tanulmányok, nyelvtudás, hobbi, önkéntes vagy egyéb szakmai tevékenységek. Ezzel el is értünk a második oldal végére - ennél több egy vezetői CV sem lehet, mert az olvasó nem tud rá több időt szánni, és ennyiből el kell tudni dönteni, akarnak-e együttműködést kezdeményezni a jelölttel.
Amennyiben mégis úgy alakul, hogy 2 oldalba már nem tudja az adott vezető az önéletrajzát megfogalmazni, akkor a vezetői portfólió lesz a megfelelő megoldás, aminek már csak része az önéletrajz - ez akár 10 oldalnyi anyag is lehet, de megfelelően rendszerezve. Egy ilyen anyag összeállítása az önéletrajzhoz képest sokkal összetettebb, sok órát kívánó munka, ebben érdemes tanácsadó segítségét kérni.
Ilyen volt:

Ilyen lett - letölthető vezetői önéletrajz minta:

Nyitókép: pixaby.com