kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Így állnak a home office-hoz a magyar nagyvállalatok

Sok magyar nagyvállalat továbbra is él a home office lehetőségével.

A HVG annak járt utána, hogy miként használták ki a magyar nagyvállaltok az otthoni munkavégzés lehetőségét, és milyen hosszú távon számolnak a távmunkával.

A MÁV-csoportnál jelenleg hetente átlagosan 2 napot tölthetnek home office-ban a munkavállalók, az átlagos napi home office létszám 800-900 fő. Egy 2020. április 28-május 4. közötti belső felmérés szerint a fiatal dolgozók számára különösen fontos az otthoni munkavégzés lehetősége, sőt, befolyásoló tényező a munkahelyválasztás és az elégedettség esetében. A MÁV-csoportnál a járványhelyzet alatt számos fejlesztés történt, mint például a távoktatás bevezetése, az online oktatási eszközpark fejlesztése, a digitális aláírás alkalmazása belső dokumentumok esetén, a korábbi papír alapú adatszolgáltatások kiváltása, a humánszolgáltatáshoz, bérszámfejtéshez kapcsolódó dokumentumok elektronikus beküldése, vagy az online mentori program bevezetése.

A 6000 főt foglalkoztató Richternél 2500 dolgozónak volt lehetősége otthonról dolgozni. A korlátozások feloldása után, május 25-étől egyidejűleg a szervezeti egységek létszámállományának maximum fele végezhette el munkáját otthonról, és egyhetes rotációban biztosították a home office lehetőségét a munkavállalóknak. Továbbra is otthonról dolgozhattak azok, akik 12 év alatti gyereket nevelnek, várandósok vagy 65 év felettiek, illetve krónikus betegek. Augusztus 3-tól visszatértek a személyes munkavégzéshez, viszont a korábbi, havi 2 napos home office lehetőségét heti 1 napra emelték a pozitív tapasztalatok hatására. A cég szerint jól vizsgázott náluk a home office. Mint hozzátették, egyedül a személyes kapcsolatokra, együttműködésre, innovativiásra hat negatívan a tartós home office és távollét.

Az Egisnél március óta a dolgozók fele otthonról dolgozik, csak azok járnak be, akik nem, vagy csak nehezen tudnak home office-ban dolgozni. Márciusban rövid idő alatt több ezer Egis-dolgozó kapott egyszerre új munkaszerződést, távoli elérést a cég rendszereihez, kialakították a távoli döntési, jóváhagyási rendszer és távoli munkavégzés kereteit. Azokon a területeken, ahol a távmunka hatékonynak bizonyult, továbbra is igénytől függően heti 1-5 napon át otthonról történik majd a munkavégzés a cégnél.

A Molnál a járványhelyzet alatt jóval 10 százalék alatti volt az irodai jelenlét. A cég beszámolója szerint az átállás és a visszatérés is zökkenőmentesen zajlott. Bevezetésre kerültek az online állománygyűlések, és mivel sokan továbbra is otthonról dolgoznak, továbbra is fenntartják ezt a kommunikációs formát. „A szellemi munkakörökben a munkavállalók már most is egyfajta digitális térben dolgoznak, és ez egyre inkább így lesz a jövőben is” - írta a MOL.

A Magyar Telekomnál március 16-ától hirdettek általános távmunkát, majd július 2-án kezdték el a visszatérést az irodákba, de csak önkéntes alapon, limitált létszámban. Augusztus 31-ig önkéntes alapon, csapatokba való besorolás nélkül mehetnek be dolgozni a munkavállalók. A cégnél akár 40 százalék is lehet a távmunka.

A Vodafone Magyarországnál márciusban rendelték el a home office munkavégzést a teljes munkatársi állománynak, és azóta sem vonták vissza a döntést. Jelenleg csak a dolgozók 10 százaléka tartózkodhat egyszerre a központi épületekben, főleg egyéni munkavégzés céljából. A vállalat felmérése szerint a dolgozók háromnegyede továbbra is szívesen végezné otthonról a feladatát.

Az OTP Banknál a munkavállalók körülbelül fele, 4996 munkavállaló dolgozott home office-ban. A hatékonysággal elégedettek voltak, de tapasztalatuk szerint az irodai környezet nyújtotta személyes interakciók, találkozások sok munkakörnél elengedhetetlenek a közös munkában. A dolgozók május elején kezdtek el visszatérni, fiókhálózatuk pedig már teljes egészében visszatért a normális működésébe. A vezetés vizsgálja, mi lehet az irodai és a home office munka helyes aránya a jövőben.

Az Erste jelenleg is minden dolgozója számára biztosítja a távmunka lehetőségét, és a legtöbben élnek is ezzel.

HVG
fotó: pixabay
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az alkalmazottat bejelentés nélkül foglalkoztatók listája

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének nem megfelelő adózók listáját is közzétette. Teljes cikk

Ez okozza a legnagyobb kihívást a pénzügyi és számviteli szektorban

A pénzügyi szektorban dolgozók több mint fele tervezi, hogy fizetésemelést kér. Teljes cikk

A SZÉP Kártya márciusban is népszerű fizetőeszköz volt

A költések összege az év első három hónapjában meghaladta a 86 milliárd forintot. Teljes cikk