Ismét elindul Magyarországon a Munkáltatói Márka Kutatás
Hamarosan kiderül, kik a legvonzóbb munkáltatók - a munkáltatói márkájuk erőssége mellett az alapján is, a valóságban mit kínálnak jelenlegi és leendő munkatársaiknak. Az idei kutatásból az álláskeresők munkahely-választási preferenciái és álláskereséskor használt eszközeik is jobban megismerhetők - írja a portálunkhoz eljuttatott sajtóközlemény.
A Magyarországon egyedülálló Munkáltatói Márka Kutatás segítségével a munkáltatók megtudhatják, mennyire vonzóak a számukra fontos célcsoportok körében, és mennyire hatékonyak márka-építési erőfeszítéseik. Kiderül, mennyire érdemes tudatosan foglalkozni azzal, munkáltatóként milyen kép alakult ki, és él róluk a köztudatban. Az eredmény egyrészt a munkavállalók véleményén, elvárásain alapul, de a több tízezer fő megkérdezése alapján kialakuló vonzósági szempont mellett objektív szempontok is érvényesünek. Ahol a cégek valós kínálata, az általuk nyújtott lehetőségek, képzések, juttatások leginkább egybeesnek a munkavállalók cégről alkotott elképzeléseivel, azok cégek nyerik el a Legvonzóbb Munkáltató címet. A címet a Pályakezdők és a Tapasztalt munkaválallók véleménye alapján két kategóriában hirdetik ki, és a titulust egy évig használhatják a nyertes vállalatok.
Amellett, hogy kik a győztes cégek, a Munkáltatói Márka Kutatásból az is kiderül, hogy mi igazán fontos a munkavállalók számára. Újdonság, hogy ebben az évben több érdekes és aktuális szempontot is vizsgál a kutatás, a pályájukat most kezdő és a már több éves tapasztalattal rendelkező álláskeresők mélyebb megismerése érdekében. Megtudhatjuk, milyen csatornákon tájékozódnak leginkább, mik az elsődleges motivációik, amikor kiválsztanak egy munkahelyet, hogyan képzelik el magukat munkavállaóként. Véleményüket és elvárásaikat a kérdőív kitöltésével a 2009-es és a 2010-es évben is több 10 000-en nyilvánították ki. Az Aon Hewitt munkatársai 2011-re is legalább ekkora válaszadói számot becsülnek.
A Legvonzóbb Munkáltató címre törekvő munkáltatók és az álláskeresők, munkavállaók szempontjai a Munkáltatói Márka Kutatásban összeérnek: nem elég ugyanis jelen lenni a munkaerőpiacon, de a sikeres működéshez ismerni kell a meglévő és jövendőbeli munkatársak igényeit is. A kutatás az Aon Hewitt nemzetközi, humán tanácsadással foglalkozó vállalat, az AIESEC, fiatalok által vezetett nemzetközi nonprofit szervezet, a Figyelő országos hetilap és a Profession.hu állásportál együttműködésében valósul meg. Az adatfelvételben az AIESEC mellett számos más diákszervezet is közreműködik, köztük a Frissdiplomás.hu és a diákverseny.hu is.