kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Ismét elindul Magyarországon a Munkáltatói Márka Kutatás

Hamarosan kiderül, kik a legvonzóbb munkáltatók - a munkáltatói márkájuk erőssége mellett az alapján is, a valóságban mit kínálnak jelenlegi és leendő munkatársaiknak. Az idei kutatásból az álláskeresők munkahely-választási preferenciái és álláskereséskor használt eszközeik is jobban megismerhetők - írja a portálunkhoz eljuttatott sajtóközlemény.

A munkáltatói márka - egy cégről mint munkaadóról kialakult brand - napjainkban egyre inkább felértékelődik, mivel a pályakezdők a munkahelyek között fogyasztói készségekkel felvértezve választanak. Az Aon Hewitt kutatásai szerint azonban ma Magyarországon még csak kevesen fordítanak figyelmet a munkáltatói hírnevük mérésére és nyomon követésére: a legismertebb munkáltatók közül is csupán minden második szervezet jelenik meg egységesen összeállított és kommunikált toborzási arculattal és stratégiával, és csak nagyon kevesen biztosítják folyamatos kommunikációs kampánnyal a vállalat munkáltatói minőségének hangsúlyozását a médiában.

A Magyarországon egyedülálló Munkáltatói Márka Kutatás segítségével a munkáltatók megtudhatják, mennyire vonzóak a számukra fontos célcsoportok körében, és mennyire hatékonyak márka-építési erőfeszítéseik. Kiderül, mennyire érdemes tudatosan foglalkozni azzal, munkáltatóként milyen kép alakult ki, és él róluk a köztudatban. Az eredmény egyrészt a munkavállalók véleményén, elvárásain alapul, de a több tízezer fő megkérdezése alapján kialakuló vonzósági szempont mellett objektív szempontok is érvényesünek. Ahol a cégek valós kínálata, az általuk nyújtott lehetőségek, képzések, juttatások leginkább egybeesnek a munkavállalók cégről alkotott elképzeléseivel, azok cégek nyerik el a Legvonzóbb Munkáltató címet. A címet a Pályakezdők és a Tapasztalt munkaválallók véleménye alapján két kategóriában hirdetik ki, és a titulust egy évig használhatják a nyertes vállalatok.

Amellett, hogy kik a győztes cégek, a Munkáltatói Márka Kutatásból az is kiderül, hogy mi igazán fontos a munkavállalók számára. Újdonság, hogy ebben az évben több érdekes és aktuális szempontot is vizsgál a kutatás, a pályájukat most kezdő és a már több éves tapasztalattal rendelkező álláskeresők mélyebb megismerése érdekében. Megtudhatjuk, milyen csatornákon tájékozódnak leginkább, mik az elsődleges motivációik, amikor kiválsztanak egy munkahelyet, hogyan képzelik el magukat munkavállaóként. Véleményüket és elvárásaikat a kérdőív kitöltésével a 2009-es és a 2010-es évben is több 10 000-en nyilvánították ki. Az Aon Hewitt munkatársai 2011-re is legalább ekkora válaszadói számot becsülnek.

A Legvonzóbb Munkáltató címre törekvő munkáltatók és az álláskeresők, munkavállaók szempontjai a Munkáltatói Márka Kutatásban összeérnek: nem elég ugyanis jelen lenni a munkaerőpiacon, de a sikeres működéshez ismerni kell a meglévő és jövendőbeli munkatársak igényeit is. A kutatás az Aon Hewitt nemzetközi, humán tanácsadással foglalkozó vállalat, az AIESEC, fiatalok által vezetett nemzetközi nonprofit szervezet, a Figyelő országos hetilap és a Profession.hu állásportál együttműködésében valósul meg. Az adatfelvételben az AIESEC mellett számos más diákszervezet is közreműködik, köztük a Frissdiplomás.hu és a diákverseny.hu is.

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk