kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

Itt vannak az SSC-k legjobbjai – BT, Tata, Szmolinka Zsolt

Első alkalommal díjazták a magyar gazdaság húzóágazatának számító szolgáltatóközpontok legjobbjait. A „Shared Services Gálán” a díjakat a British Telecom, a Tata Consultancy Services, valamint Szmolinka Zsolt, a Merlin-IT Hungary vezetője vehette át.

images

A magyar gazdaság szempontjából kiemelt fontossággal bír az SSC (Shared Services Center) szektor, amelyben több mint 90 vállalat együttesen 37 000, többségében felsőfokú végzettséggel rendelkező, nyelveket beszélő fiatalt foglalkoztat. Ennek elismeréseként és támogatására indította útjára a Shared Services Gálát a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) valamint a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA).
 
A két szervezet első ízben gálaesemény keretében díjazta a legkiválóbb hazai üzleti szolgáltató központokat.

Kiválóság díj: British Telecom

Faragó Andor

Faragó Andor, a British Telecom budapesti központjának vezetője veszi át a díjat.

2015-ben a „Center of Excellence”, vagyis az SSC Kiválósági díjat a British Telecom (BT) képviseletében Faragó Andor, a BT ügyvezetője vette át.
Beszédében kifejtette, hogy a BT magyarországi központja 2007-ben három funkcióval kezdte meg működését hazánkban, ma már több mint harminc különböző szerepkörben, háromezernél is több nemzetközi ügyfelet támogatnak. „Büszkék vagyunk arra, hogy a BT magyarországi létszáma alig több mint egy év alatt másfélszeresére nőtt, az 1600 alkalmazott többnyire felsőfokú végzettséggel rendelkezik.” – emelte ki Faragó Andor.

Felsőoktatási Együttműködés kategória: Tata Consultancy Services

A „University Cooperation Excellence”, vagyis felsőoktatási együttműködés kategóriában az indiai Tata Consultancy Services (TCS) lett a győztes. Prabal Datta, a TCS magyarországi vezetője beszédében elmondta, hogy a tavalyi évben több mint 170 akadémiai rendezvényt szerveztek, és kilenc felsőoktatási intézménnyel és számos középiskolával működnek együtt a megfelelő képzettségű szakember-utánpótlás stabil, hosszú távú biztosításáért.

Az Év SSC Menedzsere: Szmolinka Zsolt

Az „SSC Manager of the Year” kategóriában Szmolinka Zsolt, a Merlin-IT Hungary vezetője lett a díjazott. A kimagasló szakmai tevékenységet végző SSC vezető a díjazottat kiválasztó szakmai grémium véleménye alapján a megelőző esztendőben a legtöbbet tette az általa képviselt szolgáltató központért, annak bővítéséért, a szolgáltatási portfólió szélesítéséért, ezáltal a hazai szolgáltató központi iparág ismertségének és elismertségének növeléséért.

Új szolgáltatóközpontok az utóbbi években
2015: Eaton (energetika, USA), GM (autóipar, USA), UNICEF (gyermekvédelem, nemzetközi)
2013-14: General Electric (energia, USA), Systemax (USA), Emirates (légiközlekedés, Dubaj), Computacenter (informatika, brit), Greif (csomagolóipar, USA), Randstad Sourceright (munkaerő-közvetítés, holland)
2011: Adminex (kkv-tanácsadás, svájci), Agco (mezőgazdasági gépgyártó, USA), Agoda (online szállásfoglalás, USA), DHL (logisztika, német)
2010: Emerson (gépipari gyártó, amerikai), ESAB (hegesztés, svéd), Givaudan (élelmiszer, svájci), Grundfos (szivattyúgyártó, norvég), Harman (audio készülékek, amerikai), KCI (egészségügy, amerikai)
2009: BP (olajipar, brit), Albemarle (vegyipar, amerikai), Vodafone (telekom, brit)

A kormány részéről Mikola István, biztonságpolitikai és nemzetközi együttműködésért felelős államtitkár elmondta: a magyarországi SSC szektor mára teljesen átalakult, kinőtte korábbi kereteit és önálló iparággá fejlődött. „Meglátásunk szerint a jelenlegi piaci szereplők láthatóságának növelése, kihívásaik, sikereik megosztása, valamint Magyarország szektorbeli versenypozíciójának mások számára is transzparenssé tétele mind az ágazat, mind pedig a magyar gazdaság szereplői számára nagy hasznot hozhat.” – hangsúlyozta az államtitkár.

Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) elnöke a rendezvényen elmondott beszédében hangsúlyozta: a több mint két évtizedes tapasztalatoknak köszönhetően Magyarország mára érett, jól bevált SSC lokációnak számít, ahová egyre összetettebb feladatokat végző szolgáltató központokat telepítenek.

Suhajda Attila, a HOA elnöke beszédében kiemelte, hogy a szövetség immár 3. éve zajló felmérései is igazolják, hogy az üzleti szolgáltató szektor a magyar gazdaság töretlenül fejlődő erős pillére. Az ágazat az elkövetkezendő években is több ezer munkahelyet fog teremteni, és emellett jelentősen hozzájárul az ország exportjához is.

A felső képen a díjazottak és a díjátadók. Balról jobbra: Suhajda Attila, Prabal Datta (Tata), Mikola István, Faragó Andor (BT), Ésik Róbert, Szmolinka Zsolt (Merlin IT)
A kép forrása: HIPA

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Impresszum

HR Spirit – www.hrspirit.hu Kiadó: Monster Magyarország Kft. 1132 Budapest, Váci út 18.Ügyvezető: Zétényi AnnaFőszerkesztő: Karácsony... Teljes cikk

Miről szól a HR Spirit?

Kedv, bátorság, lélek, energia, spiritusz. Többek között ezt jelenti a „spirit” szó. Úgy gondoltuk, hogy ez a szó érzékelteti leginkább,... Teljes cikk

Mennyit keres egy HR-vezető?

Sorozatunkban a személyügyben kereshető összegeket vesszük nagyító alá különféle statisztikák segítségével. Kezdjük a HR vezetői pozícióval.... Teljes cikk