Megjelent: 2 hete

Kiosztották Az Év Családbarát Vállalata Díjakat

November 20-án este adták át a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom által alapított „Az Év Családbarát Vállalata” pályázat idei díjait. Az online díjátadó fővédnöke Novák Katalin, családokért felelős tárca nélküli miniszter volt.

Idén Az Év Családbarát Vállalata 2020 fődíjasai mind magyar alapítású vállalatok. Ez először fordul elő a pályázat nyolc évében. Idén továbbá 39 vállalatot tüntetett ki a mozgalom Családbarát Vállalat címmel.

A 2020-as Év Családbarát Vállalata díj nyertesei:



KISVÁLLALAT:

FŐDÍJ: Barta Autó 2000 Kft.

Kiemelt vállalatok: Barta Autó 2000 Kft, Karrier Hungária Kft., PC Trade System Kft.

A Barta Autó 2000 Kft. mottója: „Egy jó munkahelyen vidáman telik a nap.”

Különös hangsúlyt fektetnek a családi élet és alkotómunka összeegyeztetésére, kisvállalatok között példás vezetői stratégia részeként. Támogatják a kollégák lombikprogramon való részvételét munkaidő-kedvezménnyel; az atipikus munkaszervezési formák között a ritkábban alkalmazott munkakörmegosztás is jelen van a szervezetben. CSR programjuk gazdag, szerepel benne kórház támogatása is; Külön figyelnek a női karrier és a férfiak családi szerepének támogatására (pl. apukák elengedése védőnőhöz) Támogatják kollégáikat idős családtagok ápolása esetén. Kedves kezdeményezésük a születésnapos munkaidő kedvezmény.

KÖZÉPVÁLLALAT:

FŐDÍJ: Tigra Kft.
Kiemelt vállalatok: ABT, Tigra Kft., Városliget Zrt.

A közel 25 éve, egy baráti társaságból alapított vállalkozásban a családbarát szemlélet a kezdetektől jelen van. A napjainkra 240 főt foglalkoztató vállalat kiemelt figyelmet fordít arra, hogy segítse a munkavállalóit a munkahelyi és családi feladataik összehangolásában, különösen a kisgyermekes kollégák esetében, amit a „Nászajándék” és a „Baby on Board” programjuk is kézzelfoghatóvá tesz. A családbarát közeg kialakítására az új irodaházuk tervezésekor is külön figyelmet fordítottak. A céges egészségbiztosítási rendszerüket a munkavállalók családtagjaira is kiterjesztették, és a vállalati „Szülők Klubja” csoportjuk a pandémia idején többek között online segítségnyújtással, hasznos játékos és tanulást segítő programok biztosításával támogatta a szülőket, gyerekeket.

NAGYVÁLLALAT:

FŐDÍJ: MVM
Kiemelt vállalatok: CIB, Magyar Közút, MVM, Vodafone

Nagyon erőteljes pályázatot nyújtott be az MVM, számos párját ritkító szervezeti gyakorlattal, kezdeményezéssel találkoztunk. Több ezek közül akár önmagában, különdíjra is alkalmas lenne. A GYES/GYED ideje alatt ún. „Erőforrásbankba” jelentkezhetnek azok a kisgyermekkel otthon lévő szülők. akik vállalnának projekt jellegű feladatot megbízásos jogviszonyban. Ez kiváló lehetőség a munkába való visszatérés előtt, és kiegészítheti a kisgyermek neveléséhez kötött juttatásokat.
A vírushelyzetre adott válaszképpen létrehozták az MVM Önkéntességi zárt Facebook-csoportot, amelyhez több mint 1800 kolléga csatlakozott. Itt bárki kérhet tanácsot, segítséget, akár másik településen élő hozzátartozójának kellett bevásárolni, vagy a digitális oktatáshoz nem volt a családban megfelelő eszköz. Volt, hogy a terepre kijáró kollégák ajánlották fel „futárszolgálataikat, hogy települések között is átvigyenek létfontosságú küldeményeket az egymástól távol rekedt családtagok között.

Egyéni felajánlások során több rászoruló család kapott informatikai eszközöket, háztartási gépeket, sőt véradásra is sikeresen toboroztak a kollégák körében. Nem ritkán korrepetálást is vállaltak a csoport tagjai, a virtuális térben segítve a számukra ismeretlen kolléga gyermekét a tanulásban. Az MVM SE - Mozogj otthon zárt Facebook-csoportjában a sportegyesület edzői, akik helyenként kollégák is, mind a mai napig tartják alakformáló, gerinctorna stb. online edzéseiket, támogatva ezzel is a kollégák mentális és fizikai állapotát.

SZAKMAI KÜLÖNDÍJAT KAPOTT:

Philip Morris

A COVID idején tanúsított különleges érzékenységéért és a munkatársak megtartását célzó, a CSR több elemét egyesítő példaértékű megoldásáért. Az újragondolt munkaszervezést követően a területi munkavégzés legnagyobb részét sikerült az online térbe átköltöztetni, azonban az új feladatokból adódóan nem minden területi munkavállaló számára volt lehetőség online munkavégzés biztosítására. Eleinte a szabadságok egy részének kiadásával, majd ezt követően önkéntes munkavégzéssel foglalkoztatták az érintett munkavállalókat, akik a Máltai Szeretetszolgálatnál teljesítettek munkát úgy, hogy fizetésüket továbbra is a PMHU-tól kapták.
Pár intézkedés a portfóliójukból: * Karantén alatt a SHAPE! vállalati egészségmegőrző program. * Munkavállalói támogató pszichológiai tanácsadás. * Nyári tábor a dolgozók gyermekei számára.

Vodafone

A COVID idején tanúsított különleges érzékenységéért és “Parental Policy” néven bevezetett példaértékű, a kisgyermekeseket támogató intézkedési csomagjáért. Idén júliustól a szülői szabadságra távozó fél partnere számára is 16 hét, 100 %-os fizetett szabadságot biztosítanak, valamint visszatérésük után az első 6 hónapban részmunkaidős lehetőséget kínálnak teljes munkabérért cserébe. A kezdeményezés célja, hogy senkinek se kelljen lemondania az együtt töltött időről a gyermek születését követő érzékeny időszakban.
Pár intézkedés a portfóliójukból: * Napi 1 óra Gyereksarok videóval a karantén idején. * Lelkisegély karantén idején. * Megváltozott, támogató javadalmazási rend a kötelező home office idején, azok számára, akik családi körülményeik miatt kisebb teljesítményt tudtak nyújtani.

Nyitókép: Ujvári Enikő zsűrielnök és Süveges Gergő műsorvezető az Év Családbarát Vállalata Díj átadóján
  • 2020.12.10Vezetői képzés - Emberek vezetése modul (C) A vezetői képzés célja az elméleti és gyakorlati vezetői tudás és kompetenciák fejlesztése. A résztvevők a képzésen megismerik a csapat és szervezetépítés és a munkatársak fejlesztésének, vezetésének és értékelésének alapvető vezetői eszközeit. A képzés résztvevői elsajátítják azokat a gyakorlatban alkalmazható technikákat, amelyek segítségével javítható a munkatársak elkötelezettsége és teljesítménye. Részletek Jegyek
  • 2020.12.10Fókuszban a megélhetési juttatások! A koronavírus-járvány a vállalatoknál talán a HR-es szakembereknek adta a legtöbb megoldandó feladatot. Olyan nehézségekkel kellett szembenézniük, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Nem maradt ki a kihívások sorából a dolgozói juttatások témája sem: a tapasztalat azt mutatta, hogy a pandémiás időszak alatt a cégek jelentős része nem tudta kiadni a juttatásokat a korábban megszokottak szerint. Egy gyorsan változó, bizonytalan piaci és jogi környezet komoly rugalmasságot igényelt és igényel a mai napig a munkáltatók részéről. A cégek számára elengedhetetlenné vált, hogy újragondolják korábban alkalmazott, bevált megoldásaikat, és olyan rendszert hozzanak létre, amelyet – az igények igen dinamikus, folyamatos változása okán – a későbbiekben is viszonylag könnyen tudnak alakítani, módosítani. Részletek Jegyek
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hogyan hatékonyak az online tréningek, miért nem működik a hibrid? - interjú Szirtesi-Nagy Rékával

“Újraindultak a személyes tréningek, ám még jellemzőbb az online foglalkozás, a hibrid módszer nem bevethető” - mondja az utóbbi hetek... Teljes cikk

A legtöbb cég kihagyja a felsőoktatási együttműködésekben rejlő lehetőséget

Mindössze a cégek egyötöde működik együtt valamilyen felsőoktatási intézménnyel, pedig a tapasztalatok alapján mindkét fél rengeteget... Teljes cikk

Mit tettek és tanultak a vezetők home office-ban?

Kíváncsiak voltunk, hogy a koronavírus-járvány alatt három különböző szektorban működő cég vezetői hogyan kezelték a home office-t, és mit... Teljes cikk