kapubanner for mobile
Megjelent: 1 éve

Miért fontos céges blogot írni?

A világ jelentősen felgyorsult – ez közhely –, ami jócskán kihat az emberek tartalomfogyasztási szokásaira is, hiszen mindenki rohan, kapkod, éppen ezért egy adott dologra nem szeret hosszabb időt szánni.

Miért fontos céges blogot írni?
 

Ehhez a folyamathoz a vállalati marketing kommunikációnak is igazodnia kell, viszont ezt nem jelenti azt, hogy megfelelő szakértelemmel ne lehetne hosszabb szakmai blogbejegyzéseket alkotni, ahogy azt a SocialWings online marketing ügynökség munkatársai is javasolják. Ebben az írásban megmutatjuk, hogyan érdemes nekikezdeni.

Érdekes és releváns

Tehát azt leszögezhetjük, hogy – rohanó világ ide vagy oda – a tartalomfogyasztók igenis szívesen olvasnak komolyabb, hosszabban kifejtett bejegyzéseket. Nem mindenkire igaz ez természetesen, hiszen az átlag két bekezdés elolvasására is nehezen szánja rá magát, de az elkötelezett követőknek ennél többre van szüksége. Őket el kell látni komolyabb, edukatív tartalmakkal, mely meggyőzi őket a vállalkozás szakértelméről az általa végzett tevékenységgel kapcsolatban.

És a céges blog nem csak a célközönségnek szól, hiszen minden írás újabb lehetőség, hogy a potenciális ügyfelek rátalálhassanak a céged weboldalára, és ha folyton újabb és újabb érdekes és releváns tartalom várja őket a céges blogban könnyen törzsközönséggé, sőt törzsvásárlókká válhatnak ők maguk is.

Keresőoptimalizálás

Természetesen a fent leírt célhoz messze nem mindegy, hogy az adott szöveg miként épül fel, például használ-e tudatosan kulcsszavakat, kereszthivatkozásokat. Rengeteg múlik ezen, hiszen a keresőoptimalizált szövegeket a Google jobban rangsorolja, így az organikus találatok között jó helyre számíthat. Persze ez csak a ráadás, hiszen minőségi és releváns szöveg nélkül neki sem érdemes kezdeni.

A céges blogolás egy komoly szakértelmet igénylő, rendszeres tevékenység, éppen ezért sok vállalkozás számára komoly kihívást jelent, pedig jól beilleszthető a közösségi médiás aktivitásba is, hiszen elég egy rövid kedvcsináló, a blogbejegyzés linkje, és heti egy-két poszt máris lefedve a Facebookon.

Külön cikket írhatnánk az e-mail-marketing fontosságáról, most elégedjünk meg annyival, hogy a céges blog ezt a tevékenységet is minőségi tartalommal láthatja el.

Bizalom és szakértelem

A céges blog remek műfaj, ami egészen különleges oldaláról mutathatja be és teheti vonzóvá vállalkozásodat. Itt bizonyíthatod szakértelmedet, hitelesebbé teheted termékeidet, illetve szolgáltatásaidat, bemutathatod vállalkozásod mindennapjait.

A céges blog remek alkalmat kínál a márkád identitásának, arculatának építésére, nemcsak a tartalommal, hanem a stílussal is ügyesen lehet kommunikálni a cégről. Arra mindenképpen érdemes odafigyelni, hogy a bejegyzésnek legyen íve, azaz eleje, közepe és vége, pont, mint egy jó történetnek.

Képzeld magad elé a célközönségedet, a nyelvezetet úgy válaszd meg, hogy nekik szóljon. Emellett pedig az is jó, ha a bejegyzések kapcsolódnak egymáshoz. Ez a keresőoptimalizálás miatt is fontos, de a rólad kialakított képet is egységessé teszi.

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk