kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Miért nem lett mindenki multimilliomos?

A válságban egyetlen kiskereskedelmi csatorna van, amely töretlenül növekszik, mégpedig az online kereskedelem - hangzott el a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN. A magyar kkv-k akár üzleti ügyfeleiknek, akár a fogyasztóknak értékesítenének, nem tehetik meg, hogy ne legyenek jelen az online értékesítés világában.

Az online kereskedelem igazi értelme, hogy óriási fogyasztói bázist szólíthatunk meg. "Ha valaki nyit egy butikot, az a mintegy két kilométeres körzetben lakókat tekintheti piacnak. Aki online kereskedik, annak a piaca az egész ország, sőt a határon túli magyarok, és ha angolra fordítottuk az oldalunkat, akkor az egész világ" - mondta Váradi János, a PayU Hungary country managere a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN. Mint mondta, 2012-ben 177 milliárd forint volt a hazai e-kereskedelem forgalma, 2013-ban ez meghaladja a 200 milliárdot.

A szakértő szerint csak azért nem lett mindenki multimilliomos, aki belevágott az online kereskedelembe, mert a legtöbben fontos lépéseket hagynak ki. "Egy webshop felépítésénél minden lépés kritikus, és kihagyhatatlan. Legyen egy jó rendszerünk, amit nem a fiunk haverja kattintgatott össze, legyen jó a dizájnunk és a tartalmunk, találjanak rá az oldalunkra, és ha már rátaláltak, akkor vásároljanak is és fizessenek. Azonnal és online, nem utánvéttel, futárral" - hangsúlyozta a szakértő.

"Már nem az a kérdés, hogy mit nyerhet egy kereskedő azzal, hogy kártyás fizetést tesz lehetővé, hanem az, hogy mit veszít" - hangsúlyozta Váradi. A fogyasztók közül ugyanis a legfontosabb vásárlóerő a bankkártyás vásárló, ráadásul a vásárlóban bizalmat ébreszt, ha a nagy kártyakibocsátó cégek (Mastercard, VISA) logóit láthatják az oldalunkon.

Az online kereskedelemben meg kell különböztetnünk a b2b (business to business) és a b2c (business to customer)csatornákat. Az előbbit nagyobb kereskedelmi volumen jellemzi, hosszabb a salescycle, a szolgáltatók pedig mindinkább felhőbe vonulnak, külön cloud árazással. Ehhez kapcsolódnak a marketingaktivitások is, elsősorban konferenciákon, vásárokon jelennek meg, nagy adatbázisokat építenek. Fizetési módokban arra érdemes figyelni, hogy ne csak a Magyarországon elérhető fizetési módokat használjuk, ezzel jelentősen növelhetjük a konverziós rátánkat.

A b2c szegmensben ezzel szemben sok kicsi tranzakciót bonyolítanak le, így jó fizetési felület, profi logisztikai háttér kell. Fontos az utánvétes értékesítés Magyarországon, a vásárlások 60-65 százaléka utánvétes. Aki ezt kihagyja, az le is húzhatja a rolót" - vélte Dunder Krisztián digitális üzletfejlesztési szakértő. A független tanácsadó ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a kártyás vásárlások is egyre növekednek. A szegmensben erős az árverseny, gyakoriak a csomagajánlatok. Iparágtól függően nagyon kell koncentrálni a keresőoptimalizálásra, a keresőmarketing a legerősebb b2c eszköz. "A Google-ben pontosan arra keresnek rá, amit meg akarnak venni, így ha már akkor be tudjuk vinni a fogyasztót az oldalra, már jó esélyünk van arra, hogy érdeklődését vásárlásra konvertálhatjuk" - hangsúlyozta a szakértő. Dunder Krisztián szerint a fogyasztók elérésében nélkülözhetetlen a közösségi oldalak használata, az ottani ajánlások remek marketingeszközt nyújthatnak egy webes értékesítésben érdekelt kkv számára.

A forgalom növekedéséhez nem lehet elkerülni az online marketingeszközök használatát. "Az online marketing direkt, mérhető és célozható, így sok esetben hatékonyabb, mint a hagyományos kampányok" - hangsúlyozta Hinora Bálint, a Hinora Marketing Group ügyvezető igazgatója.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Egymilliós fizetésért keresnek szakácsot Budapestre

A hirdetés személyzeti étkezést és kedvezményes nyaralási lehetőségeket ígér leendő dolgozóinak. Teljes cikk

A BME idén is számos programmal várja a pályaválasztás előtt álló fiatalokat

A Lányok Napja elnevezésű pályaorientációs programon a résztvevők különböző mérnöki területeket ismerhetnek meg. Teljes cikk

Hiába nő az igény az irodába való visszatérésre, virágzik a rugalmas munkavégzés piaca

Egy friss kutatás szerint a dolgozók átlagosan alig kevesebb mint fele keresett távmunkát az elmúlt negyedévben. Teljes cikk