Megjelent: 6 éve

Miért nem lett mindenki multimilliomos?

A válságban egyetlen kiskereskedelmi csatorna van, amely töretlenül növekszik, mégpedig az online kereskedelem - hangzott el a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN. A magyar kkv-k akár üzleti ügyfeleiknek, akár a fogyasztóknak értékesítenének, nem tehetik meg, hogy ne legyenek jelen az online értékesítés világában.

Az online kereskedelem igazi értelme, hogy óriási fogyasztói bázist szólíthatunk meg. "Ha valaki nyit egy butikot, az a mintegy két kilométeres körzetben lakókat tekintheti piacnak. Aki online kereskedik, annak a piaca az egész ország, sőt a határon túli magyarok, és ha angolra fordítottuk az oldalunkat, akkor az egész világ" - mondta Váradi János, a PayU Hungary country managere a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN. Mint mondta, 2012-ben 177 milliárd forint volt a hazai e-kereskedelem forgalma, 2013-ban ez meghaladja a 200 milliárdot.

A szakértő szerint csak azért nem lett mindenki multimilliomos, aki belevágott az online kereskedelembe, mert a legtöbben fontos lépéseket hagynak ki. "Egy webshop felépítésénél minden lépés kritikus, és kihagyhatatlan. Legyen egy jó rendszerünk, amit nem a fiunk haverja kattintgatott össze, legyen jó a dizájnunk és a tartalmunk, találjanak rá az oldalunkra, és ha már rátaláltak, akkor vásároljanak is és fizessenek. Azonnal és online, nem utánvéttel, futárral" - hangsúlyozta a szakértő.

"Már nem az a kérdés, hogy mit nyerhet egy kereskedő azzal, hogy kártyás fizetést tesz lehetővé, hanem az, hogy mit veszít" - hangsúlyozta Váradi. A fogyasztók közül ugyanis a legfontosabb vásárlóerő a bankkártyás vásárló, ráadásul a vásárlóban bizalmat ébreszt, ha a nagy kártyakibocsátó cégek (Mastercard, VISA) logóit láthatják az oldalunkon.

Az online kereskedelemben meg kell különböztetnünk a b2b (business to business) és a b2c (business to customer)csatornákat. Az előbbit nagyobb kereskedelmi volumen jellemzi, hosszabb a salescycle, a szolgáltatók pedig mindinkább felhőbe vonulnak, külön cloud árazással. Ehhez kapcsolódnak a marketingaktivitások is, elsősorban konferenciákon, vásárokon jelennek meg, nagy adatbázisokat építenek. Fizetési módokban arra érdemes figyelni, hogy ne csak a Magyarországon elérhető fizetési módokat használjuk, ezzel jelentősen növelhetjük a konverziós rátánkat.

A b2c szegmensben ezzel szemben sok kicsi tranzakciót bonyolítanak le, így jó fizetési felület, profi logisztikai háttér kell. Fontos az utánvétes értékesítés Magyarországon, a vásárlások 60-65 százaléka utánvétes. Aki ezt kihagyja, az le is húzhatja a rolót" - vélte Dunder Krisztián digitális üzletfejlesztési szakértő. A független tanácsadó ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a kártyás vásárlások is egyre növekednek. A szegmensben erős az árverseny, gyakoriak a csomagajánlatok. Iparágtól függően nagyon kell koncentrálni a keresőoptimalizálásra, a keresőmarketing a legerősebb b2c eszköz. "A Google-ben pontosan arra keresnek rá, amit meg akarnak venni, így ha már akkor be tudjuk vinni a fogyasztót az oldalra, már jó esélyünk van arra, hogy érdeklődését vásárlásra konvertálhatjuk" - hangsúlyozta a szakértő. Dunder Krisztián szerint a fogyasztók elérésében nélkülözhetetlen a közösségi oldalak használata, az ottani ajánlások remek marketingeszközt nyújthatnak egy webes értékesítésben érdekelt kkv számára.

A forgalom növekedéséhez nem lehet elkerülni az online marketingeszközök használatát. "Az online marketing direkt, mérhető és célozható, így sok esetben hatékonyabb, mint a hagyományos kampányok" - hangsúlyozta Hinora Bálint, a Hinora Marketing Group ügyvezető igazgatója.
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Csatlakoztak a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségéhez tartozó szakszervezetek a KDSZSZ-hez

A KDSZSZ Magyarország egyik legnagyobb közúti személyszállításban működő szakszervezeti szövetsége lett. Teljes cikk

A Magyar Orvosi Kamara új elnöke szerint egyszeri és érdemi béremelésre van szükség

Kincses Gyula szerint a hálapénz intézményét társadalmilag is érzékelhető béremelés nélkül nem lehet felszámolni. Teljes cikk

A középgeneráció uralja a belföldi cégeket

A felmérés szerint az idősebbek szerepe főképp a nagyobb cégek irányításában jelentős. Teljes cikk