kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Miért nem lett mindenki multimilliomos?

A válságban egyetlen kiskereskedelmi csatorna van, amely töretlenül növekszik, mégpedig az online kereskedelem - hangzott el a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN. A magyar kkv-k akár üzleti ügyfeleiknek, akár a fogyasztóknak értékesítenének, nem tehetik meg, hogy ne legyenek jelen az online értékesítés világában.

Az online kereskedelem igazi értelme, hogy óriási fogyasztói bázist szólíthatunk meg. "Ha valaki nyit egy butikot, az a mintegy két kilométeres körzetben lakókat tekintheti piacnak. Aki online kereskedik, annak a piaca az egész ország, sőt a határon túli magyarok, és ha angolra fordítottuk az oldalunkat, akkor az egész világ" - mondta Váradi János, a PayU Hungary country managere a Piac&Profit által szervezett KKV-AKADÉMIÁN. Mint mondta, 2012-ben 177 milliárd forint volt a hazai e-kereskedelem forgalma, 2013-ban ez meghaladja a 200 milliárdot.

A szakértő szerint csak azért nem lett mindenki multimilliomos, aki belevágott az online kereskedelembe, mert a legtöbben fontos lépéseket hagynak ki. "Egy webshop felépítésénél minden lépés kritikus, és kihagyhatatlan. Legyen egy jó rendszerünk, amit nem a fiunk haverja kattintgatott össze, legyen jó a dizájnunk és a tartalmunk, találjanak rá az oldalunkra, és ha már rátaláltak, akkor vásároljanak is és fizessenek. Azonnal és online, nem utánvéttel, futárral" - hangsúlyozta a szakértő.

"Már nem az a kérdés, hogy mit nyerhet egy kereskedő azzal, hogy kártyás fizetést tesz lehetővé, hanem az, hogy mit veszít" - hangsúlyozta Váradi. A fogyasztók közül ugyanis a legfontosabb vásárlóerő a bankkártyás vásárló, ráadásul a vásárlóban bizalmat ébreszt, ha a nagy kártyakibocsátó cégek (Mastercard, VISA) logóit láthatják az oldalunkon.

Az online kereskedelemben meg kell különböztetnünk a b2b (business to business) és a b2c (business to customer)csatornákat. Az előbbit nagyobb kereskedelmi volumen jellemzi, hosszabb a salescycle, a szolgáltatók pedig mindinkább felhőbe vonulnak, külön cloud árazással. Ehhez kapcsolódnak a marketingaktivitások is, elsősorban konferenciákon, vásárokon jelennek meg, nagy adatbázisokat építenek. Fizetési módokban arra érdemes figyelni, hogy ne csak a Magyarországon elérhető fizetési módokat használjuk, ezzel jelentősen növelhetjük a konverziós rátánkat.

A b2c szegmensben ezzel szemben sok kicsi tranzakciót bonyolítanak le, így jó fizetési felület, profi logisztikai háttér kell. Fontos az utánvétes értékesítés Magyarországon, a vásárlások 60-65 százaléka utánvétes. Aki ezt kihagyja, az le is húzhatja a rolót" - vélte Dunder Krisztián digitális üzletfejlesztési szakértő. A független tanácsadó ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a kártyás vásárlások is egyre növekednek. A szegmensben erős az árverseny, gyakoriak a csomagajánlatok. Iparágtól függően nagyon kell koncentrálni a keresőoptimalizálásra, a keresőmarketing a legerősebb b2c eszköz. "A Google-ben pontosan arra keresnek rá, amit meg akarnak venni, így ha már akkor be tudjuk vinni a fogyasztót az oldalra, már jó esélyünk van arra, hogy érdeklődését vásárlásra konvertálhatjuk" - hangsúlyozta a szakértő. Dunder Krisztián szerint a fogyasztók elérésében nélkülözhetetlen a közösségi oldalak használata, az ottani ajánlások remek marketingeszközt nyújthatnak egy webes értékesítésben érdekelt kkv számára.

A forgalom növekedéséhez nem lehet elkerülni az online marketingeszközök használatát. "Az online marketing direkt, mérhető és célozható, így sok esetben hatékonyabb, mint a hagyományos kampányok" - hangsúlyozta Hinora Bálint, a Hinora Marketing Group ügyvezető igazgatója.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az e-mail és az ingázás halála? - erre számít alfa generáció a munka világában

Egy új kutatás szerint az alfa generáció gyökeres változásokat vár a munka világában a szülei generációjához képest – a napi ingázás és az... Teljes cikk

Eddig lehet jelentkezni az országos szakmai versenyekre

November 27-ig jelentkezhetnek a fiatalok a 2025/2026-os tanév Szakma Kiváló Tanulója Versenyére (SZKTV) és az Országos Szakmai Tanulmányi Versenyre... Teljes cikk

Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk