Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI Megjelent: 2 éve

Népszerűbb, ügyfélbarát szerv akar lenni a NAV

A kormány az adóeljárás radikális egyszerűsítésén dolgozik, a felesleges bürokratikus szabályok megszüntetése van napirenden - hangsúlyozta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) országos vezetői operatív értekezletén a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtöki közleménye szerint

A fiskális fegyelem a magyar gazdaságpolitika hitelességének sarokköve - jelentette ki Varga Mihály. Hozzátette: az államadósság további csökkentése, illetve az államháztartás hiányának kordában tartása nagy mértékben múlik azon, hogy a NAV hogyan tudja biztosítani az államháztartás bevételeit.

A tárcavezető kiemelte: mivel az adózás kivétel nélkül minden vállalkozást és gyakorlatilag valamennyi embert érinti, olyan szabályozásnak kell születnie, amely társadalmi konszenzuson alapul. Ezért döntött úgy a kormány, hogy új elvek mentén működve, új szervezeti keretek között dolgozik tovább az adóhivatal.

A NAV működtetéséért felelős tárca vezetőjeként Varga Mihály arra is felhívta a figyelmet, hogy az átalakítás elsősorban nem szervezeti kérdés, sokkal fontosabb a tartalom változása.

A közlemény szerint a miniszter elmondta: olyan új adóhatóságot alakítanak ki, amely képes arra, hogy tevőlegesen segítse a magyar gazdaság fejlődését. Ezért az adóhivatalnak a jövőben partnerként kell támogatnia a vállalatokat abban, hogy jobban eligazodjanak az adózás kérdéseiben, hogy minél kisebb adminisztrációs teher nehezedjen rájuk, és hogy minél kisebb időráfordítással tehessenek eleget adókötelezettségeiknek.

A kitűzött cél nem lehet más, mint a svéd modell elérése, ahol a közigazgatási szervek népszerűségi listájának élén az adóhivatal áll - fogalmazott Varga Mihály, aki a szemléletváltást a következő időszak legfontosabb feladatai közé sorolta. Elmondása szerint a hivatal munkatársainak el kell érniük, hogy bizalommal forduljanak az adózók az adóhatósághoz, ahol hathatós segítséget kapnak, és ahol egy-egy ügy intézése kiszámítható ideig tart.

A NAV a magyar közigazgatásban a legnagyobb ügyfélszámot fogadó szervezet, ezért is kiemelten fontos, hogy feladatát szakszerűen, hatékonyan, rugalmasan, az ügyfelek igényeihez alkalmazkodva végezze - hangsúlyozta Varga Mihály a tárca tájékoztatása szerint.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Megszületett az ítélet a buszsofőr ügyében

Két év felfüggesztett fogházbüntetésre ítélte a Nyíregyházi Járásbíróság kedden, nem jogerősen azt a buszsofőrt, aki halálos közúti... Teljes cikk

Nyári Dolce Vita, ez is employer branding?

Véget ért a nyár és szabadságolási időszak. Tanácsadóként szeretnénk beszámolni néhány érdekes megfigyelésünkről. A nyári hónapok alatt... Teljes cikk

Tiltakoztak a francia fuvarozók a munkajogi reform ellen

Forgalomlassító megmozdulásokat tartottak hétfőn országszerte a francia fuvarozók a munkajogi reform elleni tiltakozásul két mérsékeltnek tekintett... Teljes cikk

Többen is pályáztak az Air Berlin megszerzésére

A Zeitfracht nevű berlini logisztikai társaság megvásárolná az Air Berlin teherszállítással foglalkozó részlegét és a repülőgépeket üzemben... Teljes cikk

Kilencéves mélyponton a munkanélküliség Svédországban

A svéd statisztikai hivatal adatiból kiderül: csaknem kilencéves mélypontra esett augusztusban Svédországban a munkanélküliségi ráta - írja az MTI. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár