Szijjártó Péter: csak akkor kaphat egy cég állami támogatást, ha többségében magyar embereket foglalkoztat
A kormány álláspontja egyértelmű: a hazai munkahelyeket vendégmunkások csak akkor tölhetik be, ha azokra nincs magyar ember - jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Budapesten.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető az Országgyűlés külügyi bizottságának ülésén a vendégmunkásokkal kapcsolatban feltett képviselői kérdésre válaszolva kiemelte: tényszerűen nem igaz, hogy a hazánkban dolgozó külföldiek a magyaroktól vennék el a munkalehetőségeket.
"Magyarországon ma 128 ezer harmadik országból érkezett foglalkoztatott dolgozik. Magyarországon ma 71 ezer üres álláshely van, amit nem sikerül betölteni" - húzta alá.
Majd leszögezte, hogy a kormány álláspontja egyértelmű a kérdésben: a magyarországi munkahelyeket vendégmunkások csak akkor tölhetik be, ha nincs rájuk magyar ember.
Illetve kifejtette, hogy csakis akkor kaphat egy cég állami támogatást a beruházásához, ha többségében magyar embereket foglalkoztat, és minden álláshelyet először magyarokkal próbál feltölteni.
"Az elmúlt időszakban több olyan helyzet előállt, hogy ha egy vállalat kapacitásainak bővítésénél nem sikerült volna vendégmunkásokkal feltölteni a magyar emberek által nem feltöltött munkahelyeket, akkor az egész vállalat elköltözött volna Magyarországról, több ezer magyar ember munkahelyét veszélyeztetve" - mondta.
Szijjártó Péter tudatta, hogy hazánkban a vendégmunkások aránya a foglalkoztatottak teljes számához képest 2,6 százalék, ez Szlovákiában 3,8 százalék, Lengyelországban 6,4 százalék, Csehországban pedig 17 százalék.
"Tehát a visegrádi országok közt a legalacsonyabb aránya a vendégmunkásoknak Magyarországon van" - jegyezte meg.
A miniszter ezt követően érintette az akkumulátorgyártást is, és hangsúlyozta, hogy a nemzetgazdasági stratégia nem kizárólag erre épül, az ugyanis helytelen lenne.
Közölte, hogy a közúti közlekedés elektromos átállása nélkül nem lenne lehetséges a környezetvédelmi célok elérése sem, minthogy a globális károsanyag-kibocsátás 17 százalékát ez a szektor adja, márpedig ez abba az irányba mutat, hogy egyre nagyobb teret fognak nyerni az elektromos járművek.
"Az ilyen nagy technológiai átalakulások nem úgy történnek, hogy puff, egyszer csak létrejöttek, aztán jó napot kívánok, hanem ciklikusan történik az átállás. Az elején mindig van egy nagy lendületvétel, utána van egy kis visszaesés, majd pedig jön a tömeges adaptáció" - mondta.
"Azt hiszem, hogy így végig lehet követni az összes nagy technológiai átalakulást a világban. Így van ez az elektromos autózásra történő átállással is" - tette hozzá.
Végül üdvözölte, hogy hazánk ma a világ negyedik legnagyobb elektromos-akkumulátorgyártási kapacitásával rendelkezik és ha a jelenleg zajló beruházások végigmennek, akkor előreléphet a második helyre.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- A foglalkoztatási ráta a magyar vármegyékben - grafikon 2 hete
- Dolgoznának, de nem tudnak – 26 millió ember rekedt a munkaerőpiac szélén Európában 4 hete
- "Utálom ezt a bértáblát" – Takács Péter szerint változhat az orvosok fizetése, ha nyer a Fidesz 1 hónapja
- Európa-bajnok lett Magyarország kínai beruházásokban 1 hónapja
- Munkahelyteremtés a középpontban: 260 új állás született Ózdon 2 hónapja
- Felmérés: kettős nyomás nehezedik a magyar munkaerőpiacra 2 hónapja
- A foglalkoztatottak számának alakulása hazánkban - grafikon 2 hónapja
- A részmunkaidős foglalkoztatás a munkaerőpiac mostohagyereke. Hogy csináljuk jól? 2 hónapja
- "Gondoskodó szülőként" kell bánni a külföldi munkavállalókkal 2 hónapja
- Létszámnövelésre készülnek a magyar cégek - Itt várható a legnagyobb bővítés 3 hónapja
- Új ügyvezető igazgató az SAP Hungary élén 3 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?