Megjelent: 11 hónapja

5 kérdés, 5 válasz, 5 üzletágvezető

Szakmai kérdések, célok, sikerek és tanácsok HR-eseknek. Öt villámkérdést tettünk fel a Beck & Partners Kft. öt üzletágvezetőjének a 2018 -as évükről, tapasztalataikról. HR-esek számára hasznos tippeket, meglátásokat is olvashattok a rövid válaszokban.

Bíró Ágnes - fejvadász üzletág vezető

1. Ha egy szóban kéne jellemeznéd a 2018-as éveteket munka szempontjából, mi lenne az?
Lehetséges! Sok kihívással szembesültünk, olyanokkal is, amik olykor lehetetlennek tűntek, és mindent megugrottunk. Sőt, ez volt a csapatom legsikeresebb éve.

2. Mi volt a legnehezebb feladat a csapatod számára idén?
Csapattá válni.

3. Mi tekintetsz az év legnagyobb szakmai sikerének? 
Hogy csapattá váltunk. Szakmai szempontból pedig minimalizáltuk a garanciális teljesítéseket.

4. Mi az a tanács, amit 2019-re a HR-es kollégáknak adnál az idei év
tanulságai alapján?

Dolgozzanak velünk! Folyamatosan monitorozzuk az ügyfeleink igényeit és a piacot is. A különféle problémákra jól kidolgozott, működőképes megoldásokat nyújtunk, ezt a 2018-as eredmények is igazolták.

5. Az idei évben  csapatod a valaha volt legjobb eredményt érte el a cég életében. Üzletágvezetőként mit gondolsz, mi a sikeres csapat vezetésének a titka? 
A munka fordulatszáma, a sebesség. Ha elég gyors emberekkel dolgozunk, abból gyorsan lesz eredmény. A kiválasztási folyamat során pedig már tudom, milyen típusú ember illik a csapatunkba, 2018-ban egy maximálisan összetartó, szakmailag és emberileg is nagyszerű csapat alakult ki.

Márton Zsuzsanna - fejvadász üzletág vezető

1. Az elmúlt egy évre visszatekintve, mi volt a legnagyobb siker számodra üzletágvezetőként?
Összeállt egy nagyon ütős csapat, akikkel öröm együtt dolgozni, az üzletág idén is emelkedni tudott.

2. Hozott új dolgokat a toborzásba a 2018-as év?
Létrehoztuk az Expressz fejvadászat és az Online extra csomagokat, amik igen népszerűek és a sikeresek.

3. Csapatotok az idei évben is bővült. Mit gondolsz, mi jelenti a legnagyobb motivációt a jelölteknek a munkahely választás során?
Szerintem a jövő a people menedzsmentről fog szólni, ebben kell a cégeknek változásokat bevezetni. Nálunk a cégben ez nagyon erősen jelen van.

4. Van olyan területe a toborzásnak, amiről úgy gondolod, a legtöbb cég kevés figyelmet fordít rá, pedig többet érdemelne?
Sok cég még mindig nem fogta fel, hogy a jelölt kiválasztásnál milyen fontos, hogy a továbbított jelöltekkel 2 napon belül felvegyék a kapcsolatot, és lehetőleg maximum 2 körben döntsenek, mert ha elhúzódik a kiválasztás, a jó jelöltek idő előtt elhelyezkednek.

5. Mit a tanácsolnál a 2019-es évre a HR-es kollégáknak?
Készüljenek fel az egyre változó, nehezedő piaci helyzetre, és hogy sokkal
rugalmasabbnak kell lenniük.

Tamaskovics Diána - fejvadász üzletág vezető

1. Változtattatok valamiben a tavalyi évhez képest a toborzási stratégiák, eszközök tekintetében?
Nem változtattunk lényegi dolgokon, ami tavaly működött, az idén is. A szolgáltatáspalettánkat bővítettük a piaci igényeknek megfelelően.

2. Mik a célkitűzések a 2019-re?
Szeretnénk még több partnernek segítségére lenni és több pozíciót betölteni, mindig ez a fő cél. Illetve a csapatunk létszámának bővítésén lesz az idei év másik fő fókusza.

3. Mely szakterületek toborzása jelentette a legnagyobb kihívást 2018-ban?
Leginkább a mérnöki terület. Az informatika haladt a medrében, sok sikeres zárásunk volt 2018-ban.

4. Sok cég munkájára van rálátásod. Van olyan terület, amelyre úgy látod, szinte mindenkinek jobban kéne fókuszálnia?
Azt javasolnám, hogy bízzanak meg jobban a fejvadász cégekben. Persze most kicsit hazabeszélek, de hozzánk a leggyakrabban akkor jutnak el a pozíciók, amikor már a cég hosszú ideje próbálkozik a betöltetésével. Sok időt, energiát és pénzt is spórolnának, ha rögtön fejvadászhoz fordulnának. Illetve a végső választásban némely cég még mindig nagyon lassú.

5. Melyik volt idén a legnépszerűbb szolgáltatásotok?
A klasszikus fejvadászat és rögtön utána a MINI fejvadászat.

Somodi Bettina - Karrierszerviz üzletág vezető

1. Mi volt az üzletágad, a Karrierszerviz legnagyobb sikere az idei évben?
Az elmúlt évben több mint 100 szakember váltását támogattuk szolgáltatásainkkal, folyamatosak a visszajelzések arról, hogy sikerült elhelyezkedniük. Ezek a sikerek jelentik összességében a legnagyobb büszkeséget.

2. Mi a legnagyobb nehézsége a váltani kívánó szakembereknek? És mi a leggyakoribb?
Jellemzően olyanok keresnek fel, akiknek sosem kellett állást keresniük, nem tudják mennyit érnek a piacon, nem tudják, el tudnak-e helyezkedni. Nem mernek belevágni, hiányzik a motiváció, ezért maradnak a kényelmes rosszban.

3. Mi a legfontosabb tanácsod az álláskeresőknek?
Gondolkozzanak stratégiában az álláskeresést illetően is. A komoly munkahelyváltási szándék nem 2 elküldött önéletrajzot jelent.

4. Sok váltást kísértél már végig. Hogy látod, a HR-esneknek miben kéne fejlődni, változni?
Túlságosan elhúzódnak a folyamatok, nem jeleznek vissza a jelölteknek. Ez nagyon rossz benyomást kelt, ami a PR szempontból is rossz fényt vet a cégekre.

5. Mik a célok 2019-ra?
Szeretnénk még több embernek segíteni, elindítani az online képzéseket, újabb sikeres álláskereső napokat tartani, és van néhány olyan terv is, amiről még nem beszélhetek.

Nagy Zoltán - HR Felhő üzletág vezető
1. Mi volt a HR Felhő legnagyobb sikere 2018-ban?
Azt gondolom, hogy a legnagyobb sikerünk a júliusi hónap volt, amikor egyszerre / egy időben, 3 db új HR Felhőt telepítettünk, szabtunk testre és indítottunk el. Nem volt egyszerű, de sikerrel vettük az akadályt. Emellett talán a Magyar Brands Innovatív Márka címének elnyerését emelnémmég ki.

2. A rendszert folyamatosan fejlesztitek, milyen új funkciók várják a felhasználókat, ha 2019-ben a HR Felhő használata mellett döntenek?
Ezek szinte egytől egyig üzleti titoknak minősülnek jelenleg, de annyit elárulhatok, hogy még több automatizálás és egyszerűsítés az amin dolgozunk. Emellett a teljes kezelőfelületet újragondoljuk az adminisztrációs felületen.

3. Mit gondolsz, mi a legnehezebb feladat azoknak a cégeknek, akik ATS nélkül menedzselik a kereséseiket?
Jó kérdés. Az idei év tapasztalatai alapján úgy látom, hogy a jelöltek megfelelő kezelése (visszajelzések, információszolgáltatás), GDPR konform adattárolás és toborzás, valamint a munkáltatói márka fejlesztése az, amire a legtöbb olyan cég panaszkodik, ahol nincs ATS. Jelölteket veszítenek az elnyúló kiválasztási folyamatok miatt, saját (jól) kereshető jelölt adatbázis híján pedig rengeteget kell költeniük álláshirdetésre, közvetítőkre, stb.

4. Üzletágvezetőként, és a HR Felhő termékfejlesztőjeként mi a kedvenc funkciód a rendszerben?
Nehéz kérdés. A rendszer a funkciógazdagsága miatt nyert el több díjat az
elmúlt években és ugyanezen tulajdonsága miatt szeretik az ügyfeleink is. De, ha mindenképpen ki kell emelnem egyet, akkor az a modularitás. Ennek köszönhetően az ügyfeleink kedvencének számító munkatárs ajánló modul is kétféleképpen tud nálunk működni - az ügyfél igényei szerint. Ahol sok az ajánlás a fizikai dolgozók területén, ott ez egy egyszerűbb folyamat. Ahol pedig inkább a szellemi dolgozók ajánlanak, ott kifinomultabb a funkció.

5. Hogy látod, mi lesz a legnagyobb kihívás a HR-esek számára a jövő évben?
Úgy vélem, hogy a megváltozott munkaerő piaci helyzethez való gyors és megfelelő igazodás, a toborzási folyamatok ehhez való igazítása (gyorsítása) és a munkáltatói márkaépítés.
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Kiléptetés, beléptetés tabletről

Új webes felülettel bővült a VT-Soft által fejlesztett Abacus bérszoftvercsomag, amely 2020. január 1-jétől érhető majd el a felhasználók... Teljes cikk

Hirdetés helyett KAMPÁNY a toborzások kulcsa!

Az talán már egyetlen felkészült toborzó kollégát sem lep meg, hogy ha gyors eredményeket szeretnénk elérni a munkaerő-keresésben, az... Teljes cikk

Lehet-e öröm a toborzás?

Egy toborzó cég gyakran hiába rendelkezik ATS-sel vagy Excel alapú adatbázissal, annak használata sokszor bonyolult vagy költségigényes. A jövő... Teljes cikk