kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

A jó vezető 10 készsége

Hogy valaki jó vezető-e az a döntéseiből derül ki. Vezetővé válik valaki, és ehhez jónéhány készség szükséges. Nem a pozíción, nem a kinevezésen múlik. Az Inc.com sorra veszi a tíz legfontosabb vezetői készséget.

1. Működj együtt!

A legjellemzőbb félreértés a vezetéssel kapcsolatban, hogy ez egyet jelent a hatalom megszerzésével. A legjobb vezetők a hatalmukat, idejüket és energiájukat nem kímélve arra használják fel, hogy együttműködjenek másokkal. A jó vezető támogatja a körülötte lévőket sikereikben, mert ő is csak így lehet sikeres.


2. Koncentrálj a csapatra!



A csapatban dolgozó kollégák jelentik a legnagyobb értéket, erőforrást egy vezetőnek. Ezért értékelni, fejleszteni kell őket, valamint kellőképpen megismerni, hogy az együttes munka sikeres legyen.


3. A működési zavarokat fedd fel időben!



A konfliktushelyzetek általában nem kellemesek, de gyakran érdemesebb még kezdeti időszakban elkapni a problémákat, felfedni a lehetséges zavarokat, mielőtt komolyabb gondot okoznak. A vezetőnek ezeket a helyzeteket kezelnie kell a csapatán belül, következetes szabályokkal, nyugodt és magabiztos kiállással.


4. Ne ragadj bent egy status quo helyzetben!



Egy erőteljes vezető nem marad benne egy status quo helyzetben, hanem kihívásokat keres, és valódi változásokat képes generálni.


5. Koncentrálj a tanulásra!



Egy vezetőnek nem elég a lépést tartania. A gazdasági életben kemény a verseny, a vezetőnek egy lépéssel mindig a többiek előtt kell járnia. Fontos fenntartani a csapatban is az igényt a tanulásra, hogy időben reagálni tudjanak a változásokra.


6. Légy elérhető!



A vezetői pozíció nagyon magányos tud lenni, ezért sem érdemes elszigetelődni, hanem időt tölteni a beosztottakkal. A csapat számára fontos, hogy a vezető elérhető legyen, a folyamatok pedig átláthatóak.


7. Határozd meg az értékeket!



Egy vezető döntései, cselekvése megmutatja, hogy milyen vezető valójában. A vezető számára fontos értékek, elkötelezettségek egyértelművé tétele segít a helyzetek tisztázásában.


8. Biztosíts számonkérhetőséget minden szinten!



A számonkérhetőség az alapja, hogy a dolgok el legyenek végezve, megszülessenek az elvárt eredmények. A számonkérhetőségnek minden szinten következetesnek kell lennie, a vezető esetében is.


9. Mutass példát!



Az értékek és az elköteleződés fontos, de a személyiség tartja mindezt egyben. A vezetésben a legfontosabb a személyiség.


10. Add tovább a vezetést!



A főnökök, akik félelemre, megalázásra alapozzák a hatalmukat nem vezetők. Az igazi vezető támogatja, mentorálja a csapata tagjait, sőt időnként át is adja nekik az iránytást. Ezzel megadva a lehetőséget, hogy megmutassák tehetségüket, készségeiket. Inspirálóan hathat a csapatra, hogy a legjobbat hozzák ki magukból.

Inc.com
  • 2025.01.20Lean Quality képzés Minőségügyi munkatársak Lean szemléletű továbbképzése, a Lean filozófia és rendszer alapjainak megismerése és a 0 hiba koncepció és rendszer eszközeinek és módszereinek készség szintű elsajátítása.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ageizmus, anyasági fal: diszkrimináció a munkahelyeken

Jelenleg egyszerre általában négy, de akár öt generáció is dolgozhat együtt a munkahelyeken, ami a rendkívüli sebességű technológiai változások... Teljes cikk

Így alakítsuk ki az ember és a technológia optimális együttműködését

Vajon hogyan lehet a közösségi média által befolyásolt világban pszichológiai biztonságot építeni egy szervezetnél? Melyik kommunikációs... Teljes cikk

Alumni

Alumninak hívják a vállalati világban azt a munkatársi kört, közösséget, akik valaha a cég dolgozói voltak. Korábban a kifejezést alapvetően az... Teljes cikk