Megjelent: 11 éve

A magyar vevőkiszolgálók még mindig nem mosolyognak eleget

Spanyolország az idei ügyfélkiszolgáló felmérés győztese, Magyarországon kevés a mosoly.

A magyar ügyfélkiszolgálók a világátlaghoz képest a vevők üdvözlésében és a kapcsolt értékesítések terén is átlagon felül teljesítenek, azonban rendkívül keveset mosolyognak - derül ki abból a vevőkiszolgálási felmérésből, melyben 57 ország próbavásárlást végző szolgáltatói vettek részt világszerte.
Az eredmények több mint két millió, a mosolyra, köszöntésre, kapcsolt értékesítésre vonatkozó válasz értékelésével készültek. Hazánk
összesítésben a középmezőnyben végzett, az első helyet a spanyolok szerezték meg - tájékoztat a ClientFirst Consulting Kft.



Magyarországon a vizsgált esetek 90 százalékában üdvözölték a vevőket, és 57 százalékban történt sikeres kapcsolt értékesítés. "Hazánk 2008 óta vesz részt a felmérésben, sajnos egyre alacsonyabb mutatószámokkal. Azonban a tapasztalat szerint, azok a vállalatok azonban, amelyek
bekapcsolódtak a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálás Programba, igyekeznek kiemelt hangsúlyt fektetni az ügyfélkiszolgálás fejlesztésére. Ennek köszönhetően a hazai átlaghoz képest egyre jobb eredményeket érnek el. Idén a vásárlók 82 százalékát üdvözölték mosolyogva, 98 százalékukat köszöntötték barátságosan, a kapcsolt termékek ajánlása területén pedig 76 százalékot értek el. Ez azt jelenti, hogy az üdvözlő mosoly, az udvariasság, a kedvesség közvetlenül befolyásolja az üzleti eredményeket." - értékelte az adatokat Mózes István, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezetője.

Spanyolország a mosoly és a kapcsolt értékesítés kérdésekben első helyen végzett, míg negyedik lett a vevők köszöntése terén. Ezzel az eredménnyel sikerült összesítésben a dobogó legfelső fokára kerülnie. Összesítésben az iparágakat vizsgálva a vendéglátó és a pénzügyi szektor áll az élen a mosoly és a köszöntés terén, előbbi a kapcsolt értékesítésben is az első helyet szerezte meg.

Spanyolországban az esetek 96, Görögországban 95, Lengyelországban 94, Kínában 92 százalékában mosolyogtak rá a vevőkre. A korábbi évek eredményéhez hasonlóan Pakisztán és Szlovénia 41 százalékal az utolsó helyen végzett. A kontinensek versenyében Dél-Amerika vezet 83 százalékkal, Észak-Amerika követi 82 százalékkal. A legalacsonyabb pontszámot Afrika kapta, 66 százalékkal. Az iparágak között a pénzügyi szektor 87 százalékos, a vendéglátás 85 százalékos eredményt produkált. A szállítmányozás és a kormányzati hivatalok végeztek az utolsó helyen, az előbbi 62, az utóbbi 64 százalékkal.

KÖSZÖNTÉS: A legjobbak Columbia (99 százalék), Uruguay (99 százalék), Peru (98 százalék) és Spanyolország (97 százalék) voltak.
A legalacsonyabb eredményt Pakisztán (43 százalék) érte el. A kontinensek között ugyancsak Dél-Amerika jeleskedett (93 százalék), a leggyengébben Ázsia (82 százalék) teljesített. A pénzügyi szolgáltatók és a vendéglátók ebben a kategóriában is a legjobbak voltak, 90 százalékkal. Az autóipar és a kiskereskedők 80, illetve 81 százalék
kal az utolsó helyen végeztek.

KAPCSOLT ÉRTÉKESÍTÉS: A "mosolyhoz" és a "köszönéshez" képest mindig ez a kategória kapta a legalacsonyabb pontszámokat, amióta 2004-ben elkezdődtek a felmérések. Spanyolország 94 százalékkal a legjobb, Ciprus 17 százalékkal a legrosszabb. Az ázsiai kontinens kapta a legmagasabb (62 százalék), az észak-amerikai (34 százalék) a legalacsonyabb pontszámot. A vendéglátás 66 százalékkal az első, a szállítmányozás 39 százalékkal az utolsó helyen végzett.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A tipikus női vállalkozó 42 éves és 1 gyereke van

Megtalálni a módot a megélhetés biztosítására úgy, hogy közben a társadalmi elvárásoknak is megfeleljenek a magánéletükben – ez motiválja... Teljes cikk

Kortárs bántalmazás, bullying és elvárások szorításában - 2000 gyerek tartozik hozzá: Karikó Rita iskolapszichológus egy napja

Szóbeli vagy akár fizikai bántalmazás, cikizés, beilleszkedési gondok, tanári és szülői elvárások, családi viták, anyu és apu válik - rengeteg... Teljes cikk

Óriási igény van űripari szakemberekre - Magyarország felvette a kesztyűt

Az UniSpace program keretében három minisztérium - a Külgazdasági és Külügyminisztérium, a Kulturális és Innovációs Minisztérium és a... Teljes cikk