Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 9 éve

A munkaügyi adminisztráció kiszervezésének előnyei

Ha egy cég saját erőforrásait csak a fő tevékenységére szeretné koncentrálni, érdemes HR folyamatainak egészét, vagy egy részét, mint például a munkaügyi adminisztrációt kiszerveznie. A munkafolyamat kiszervezésének előnyeiről, szabályairól Ordasi Erikát, a PannonJob Kft. munkaügyi vezetőjét kérdeztük.

hchr

Ne vegyen zsákbamacskát! Mielőtt szerződne kiválasztott partnerével, egyszerűen ellenőrizze a munkaerő-kölcsönzőt.


7 bevált tipp munkaerő-kölcsönzők és közvetítők előminősítéséhez

images
NEXON OUTSOURCE szolgáltatás

Garantált minőség, teljes körű felelősség.

Bízza ránk bérszámfejtését és HR-adminisztrációját! Legyen a feladat és a felelősség is a miénk! Szakértő munka-társaink 60 ezer munkavállaló bérszám-fejtését végzik.
Kiegészítésként ajánljuk:

- korszerű munkaidő- és HR-szoftver felhőszolgáltatásban


- elektronikus bérjegyzék

- teljes körű cafeteria adminisztráció
További információ:

- Milyen előnyökkel jár egy-egy HR terület kiszervezése?

- A gyakorlat azt igazolja, hogy az outsourcing szolgáltatás számos előnnyel jár a megbízók számára. Növelhető az alaptevékenység hatékonysága, kapacitások, erőforrások szabadulnak fel. A szervezet átláthatóbb, az adminisztráció gyorsabb és egyszerűbb lesz. Az egyenletes, pontos és megbízható szolgáltatás mellett a megbízó költségei tervezhetőbbek lesznek. A kiszervezés mellett döntő termelő és szolgáltató cégek a gyakorlatban észlelt előnyök mellett a költségmegtakarítást is szem előtt tartják. Ezeket az előnyöket figyelembe véve döntenek a cégek a bérszámfejtés és a HR outsorcing mellett, s egyre többen kimondottan a munkaügyi adminisztráció kiszervezése mellett.

- Mit takar a munkaügyi adminisztráció kiszervezése szolgáltatás?

- A kiszervezett munkaügyi adminisztráció szolgáltatás a mindenkori törvényi előírásoknak megfelelő önálló illetve komplex munkaügyi szolgáltatást jelenti. Egyfelől lehetőség van önálló szolgáltatásra: a szerződés tartalmi elemeinek meghatározása után a munkaszerződés aláírásra való előkészítése, a jogviszony létesítéséhez szükséges adatok, iratok bekérése. Igény szerint tartalmazhatja a foglalkoztatottak APEH felé történő bejelentését, és a változások jelzését. Szintén igény szerint lehetőség van saját számítógépes adatbázisunkba történő adatrögzítésre, így különböző kimutatások, statisztikák, létszám meghatározások készíthetők a megbízó számára. A szolgáltató készíti el a munkaszerződések módosításait (bérváltozás, munkakör-változás stb.), illetve elkészíti a munkaviszony megszűnésekor a megszüntető iratokat, megállapodásokat. A komplex szolgáltatásba tartoznak a munkaerő toborzásától kezdve a bér- és társadalombiztosítási szolgáltatásig bezárólag a teljes, foglalkoztatással kapcsolatos feladatok.

- Mikor érdemes kiszervezni ezt a HR folyamatot?

- Akkor, ha a cég saját erőforrásait csak a fő tevékenységére szeretné koncentrálni. Ebben az esetben nem kell saját HR osztályának munkaügyi adminisztrációs egységét fenntartania. Ezáltal csökkenthetők a cég költségei, a munkabérekre fordított kiadásai, illetve nem kell az iratok őrzéséről, tárolásáról gondoskodni. A munkaügyi adminisztráció kiszervezése előny a vállalat számára olyan esetekben is, mint például a dinamikus fejlődés esetén szükséges erőforrás-átcsoportosítás, a folyamatoptimalizálás, vagy a szervezeti átalakítása.

- Milyen terheket vesz le a szolgáltató cég az ügyfél válláról?

- A szolgáltató megteszi a hatóságok felé a szükséges bejelentéseket, elkészíti a statisztikákat és igény szerint kimutatásokat készít. A tevékenységet kiszervező vállalat biztonságban tudhatja munkaüggyel kapcsolatos ügyintézését, hiszen a Pannonjob Kft. naprakész szakmai ismeretekkel rendelkező tanácsadói végzik a tevékenységet. A kiváló szolgáltatásnyújtáshoz a magas szintű szakmai és tárgyi feltételek mellett a Pannonjob Kft. a megbízó számára folyamatos ügyfélszolgálatot, tanácsadást, igény szerint állandó kapcsolattartót is biztosít.

- Mire terjed ki a szolgáltató felelőssége?

- A szolgáltató felelőssége a törvényi előírások, határidők betartása. Emellett felel az információk, adatok biztonságos tárolásáért, jogszabályban előírt ideig történő megőrzéséért. Az adatszolgáltatás helyességéért, időbeni átadásáért minden esetben a megbízó felel. A megbízó írásbeli igénye alapján a szolgáltató megteszi a szükséges javaslatokat. A javaslatok ismeretében ugyancsak a megbízó dönti el a továbbiakat.

- Mennyire jellemző a cégekre, hogy kiszervezik a munkaügyi adminisztrációt?

A jövő egyre inkább a szolgáltatás igénybevétele felé mutat. Sok cég felismerte már az outsourcing-ban rejlő előnyöket, hiszen a mai gazdasági helyzetben minden cég számára elsődleges szempont a költségek csökkentése.

A kiszervezett HR tevékenységgel, így a kihelyezett munkaügyi adminisztrációval is a megbízó csökkentheti személyzeti osztályának létszámát (ezáltal bérköltségét és járulékait), megtakaríthatja a fejlesztési és az oktatási költségeket, s szükségtelenné válik az eszközberuházás is. A munkaügyi adminisztráció a kihelyezéssel vállalati fix költség helyett szolgáltatási díjként, működési költségként jelentkezik, melyet az igénybevétel arányában kell fizetni. Szakértő szolgáltató révén javul a cég humán adminisztráció színvonala, és biztosított a jogszabálykövetés is.

Mivel több céggel van kapcsolatunk, több a tapasztalatunk, több lehetőséget, alternatívát tudunk kínálni a megbízóknak. Az együttműködések során szerzett tapasztalatok és bejáratott folyamatok segítik a tevékenység kiszervezésének gördülékeny bevezetését bármely méretű cég esetén.
Follow hrportal_hu on Twitter

Harmincszorosára növelte munkavállalói számát az NI Hungary szolgáltató központja

Az NI Hungary Kft. 2005-ben hét fővel alakult szolgáltató központja - shared services center (ssc) - harmincszorosára növelte munkavállalói létszámát: csak az idei évben már száz munkavállalót vettek fel, így összesen több mint kétszázan dolgoznak ezen a területen - írja az MTI.tovább..

További cikkek
Harmincszorosára növelte munkavállalói számát az NI Hungary szolgáltató központja

Az NI Hungary Kft. 2005-ben hét fővel alakult szolgáltató központja - shared services center (ssc) - harmincszorosára növelte munkavállalói... Teljes cikk

Új hotelmenedzser a The Ritz-Carlton Budapest élén

Engelbrecht Kinga személyében új hotelmenedzsert neveztek ki a budapesti The Ritz-Carlton élére, aki a szállodaigazgatói posztot is betölti az új... Teljes cikk

Új HR-vezető csatlakozott a PwC Magyarország csapatához

A PwC Magyarország új HR-vezetőt nevezett ki: Bresztyenszky Éva főállású anyaszerepből érkezett a cég humánerőforrás csapatának vezetői... Teljes cikk

Új programmal terjeszti ki szabadságolási rendszerét a Schneider Electric

A vállalat úttörőként biztosít plusz fizetett szabadnapokat szülési szabadság, ápolási távollét vagy gyászidő esetén. A világszerte több mint... Teljes cikk

Európai Bizottság: felgyorsult a bérnövekedés és könnyebb visszatérni a munkaerőpiacra

Az Európai Unió valamennyi tagországában gyorsult a bérnövekedés és könnyebb visszatérni a munkaerőpiacra, a tagállamok közötti... Teljes cikk