A munkaügyi adminisztráció kiszervezésének előnyei
Ha egy cég saját erőforrásait csak a fő tevékenységére szeretné koncentrálni, érdemes HR folyamatainak egészét, vagy egy részét, mint például a munkaügyi adminisztrációt kiszerveznie. A munkafolyamat kiszervezésének előnyeiről, szabályairól Ordasi Erikát, a PannonJob Kft. munkaügyi vezetőjét kérdeztük.
- A gyakorlat azt igazolja, hogy az outsourcing szolgáltatás számos előnnyel jár a megbízók számára. Növelhető az alaptevékenység hatékonysága, kapacitások, erőforrások szabadulnak fel. A szervezet átláthatóbb, az adminisztráció gyorsabb és egyszerűbb lesz. Az egyenletes, pontos és megbízható szolgáltatás mellett a megbízó költségei tervezhetőbbek lesznek. A kiszervezés mellett döntő termelő és szolgáltató cégek a gyakorlatban észlelt előnyök mellett a költségmegtakarítást is szem előtt tartják. Ezeket az előnyöket figyelembe véve döntenek a cégek a bérszámfejtés és a HR outsorcing mellett, s egyre többen kimondottan a munkaügyi adminisztráció kiszervezése mellett.
- Mit takar a munkaügyi adminisztráció kiszervezése szolgáltatás?
- A kiszervezett munkaügyi adminisztráció szolgáltatás a mindenkori törvényi előírásoknak megfelelő önálló illetve komplex munkaügyi szolgáltatást jelenti. Egyfelől lehetőség van önálló szolgáltatásra: a szerződés tartalmi elemeinek meghatározása után a munkaszerződés aláírásra való előkészítése, a jogviszony létesítéséhez szükséges adatok, iratok bekérése. Igény szerint tartalmazhatja a foglalkoztatottak APEH felé történő bejelentését, és a változások jelzését. Szintén igény szerint lehetőség van saját számítógépes adatbázisunkba történő adatrögzítésre, így különböző kimutatások, statisztikák, létszám meghatározások készíthetők a megbízó számára. A szolgáltató készíti el a munkaszerződések módosításait (bérváltozás, munkakör-változás stb.), illetve elkészíti a munkaviszony megszűnésekor a megszüntető iratokat, megállapodásokat. A komplex szolgáltatásba tartoznak a munkaerő toborzásától kezdve a bér- és társadalombiztosítási szolgáltatásig bezárólag a teljes, foglalkoztatással kapcsolatos feladatok.
- Mikor érdemes kiszervezni ezt a HR folyamatot?
- Akkor, ha a cég saját erőforrásait csak a fő tevékenységére szeretné koncentrálni. Ebben az esetben nem kell saját HR osztályának munkaügyi adminisztrációs egységét fenntartania. Ezáltal csökkenthetők a cég költségei, a munkabérekre fordított kiadásai, illetve nem kell az iratok őrzéséről, tárolásáról gondoskodni. A munkaügyi adminisztráció kiszervezése előny a vállalat számára olyan esetekben is, mint például a dinamikus fejlődés esetén szükséges erőforrás-átcsoportosítás, a folyamatoptimalizálás, vagy a szervezeti átalakítása.
- Milyen terheket vesz le a szolgáltató cég az ügyfél válláról?
- A szolgáltató megteszi a hatóságok felé a szükséges bejelentéseket, elkészíti a statisztikákat és igény szerint kimutatásokat készít. A tevékenységet kiszervező vállalat biztonságban tudhatja munkaüggyel kapcsolatos ügyintézését, hiszen a Pannonjob Kft. naprakész szakmai ismeretekkel rendelkező tanácsadói végzik a tevékenységet. A kiváló szolgáltatásnyújtáshoz a magas szintű szakmai és tárgyi feltételek mellett a Pannonjob Kft. a megbízó számára folyamatos ügyfélszolgálatot, tanácsadást, igény szerint állandó kapcsolattartót is biztosít.
- Mire terjed ki a szolgáltató felelőssége?
- A szolgáltató felelőssége a törvényi előírások, határidők betartása. Emellett felel az információk, adatok biztonságos tárolásáért, jogszabályban előírt ideig történő megőrzéséért. Az adatszolgáltatás helyességéért, időbeni átadásáért minden esetben a megbízó felel. A megbízó írásbeli igénye alapján a szolgáltató megteszi a szükséges javaslatokat. A javaslatok ismeretében ugyancsak a megbízó dönti el a továbbiakat.
- Mennyire jellemző a cégekre, hogy kiszervezik a munkaügyi adminisztrációt?
A jövő egyre inkább a szolgáltatás igénybevétele felé mutat. Sok cég felismerte már az outsourcing-ban rejlő előnyöket, hiszen a mai gazdasági helyzetben minden cég számára elsődleges szempont a költségek csökkentése.
A kiszervezett HR tevékenységgel, így a kihelyezett munkaügyi adminisztrációval is a megbízó csökkentheti személyzeti osztályának létszámát (ezáltal bérköltségét és járulékait), megtakaríthatja a fejlesztési és az oktatási költségeket, s szükségtelenné válik az eszközberuházás is. A munkaügyi adminisztráció a kihelyezéssel vállalati fix költség helyett szolgáltatási díjként, működési költségként jelentkezik, melyet az igénybevétel arányában kell fizetni. Szakértő szolgáltató révén javul a cég humán adminisztráció színvonala, és biztosított a jogszabálykövetés is.
Mivel több céggel van kapcsolatunk, több a tapasztalatunk, több lehetőséget, alternatívát tudunk kínálni a megbízóknak. Az együttműködések során szerzett tapasztalatok és bejáratott folyamatok segítik a tevékenység kiszervezésének gördülékeny bevezetését bármely méretű cég esetén.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A legújabb csendes munkaerő-trend lassan aláássa a munkahelyi termelékenységet, és valószínűleg sok vállalat nem veszi észre időben. Teljes cikk
Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk
A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk
- Az outsourcing piacon terjeszkedik a Prohuman Group 5 hónapja
- Elhunyt Sass Katalin, a Nexon alapítója 7 hónapja
- Bérszámfejtés outsourcing: Hogyan növelheti a hatékonyságot és csökkentheti a kockázatot? 7 hónapja
- RPO: a toborzás kiszervezése megoldás lehet az SSC-k munkaerőhiányára 8 hónapja
- 5 gyakori tévhit a bérszámfejtés kiszervezésről 9 hónapja
- JOee Teszt sokadik -20240222 10 hónapja
- Új piacra tört be a vezető HR szolgáltató - az ügyfélélmény magasabb szintjét kívánja elhozni a WHC 10 hónapja
- Új irodába költözött a régió egyik legnagyobb bérszámfejtő cége 10 hónapja
- Kutatás: az új munkatársak felvétele a legnagyobb kihívás a pénzügyi vezetők szerint 12 hónapja
- Hogyan szervezzük ki a toborzási folyamatot? Mi fán terem az RPO? 12 hónapja
- Ki és hogyan kezelheti a GDPR adatokat kiszervezett bérszámfejtés esetén? 1 éve