Megjelent: 11 éve

A munkaügyi adminisztráció kiszervezésének előnyei

Ha egy cég saját erőforrásait csak a fő tevékenységére szeretné koncentrálni, érdemes HR folyamatainak egészét, vagy egy részét, mint például a munkaügyi adminisztrációt kiszerveznie. A munkafolyamat kiszervezésének előnyeiről, szabályairól Ordasi Erikát, a PannonJob Kft. munkaügyi vezetőjét kérdeztük.

images

NEXON OUTSOURCE szolgáltatás

Garantált minőség, teljes körű felelősség.
Bízza ránk bérszámfejtését és HR-adminisztrációját! Legyen a feladat és a felelősség is a miénk! Szakértő munka-társaink 60 ezer munkavállaló bérszám-fejtését végzik. Kiegészítésként ajánljuk:

- korszerű munkaidő- és HR-szoftver felhőszolgáltatásban


- elektronikus bérjegyzék

- teljes körű cafeteria adminisztráció


További információ:

images

- Milyen előnyökkel jár egy-egy HR terület kiszervezése?

- A gyakorlat azt igazolja, hogy az outsourcing szolgáltatás számos előnnyel jár a megbízók számára. Növelhető az alaptevékenység hatékonysága, kapacitások, erőforrások szabadulnak fel. A szervezet átláthatóbb, az adminisztráció gyorsabb és egyszerűbb lesz. Az egyenletes, pontos és megbízható szolgáltatás mellett a megbízó költségei tervezhetőbbek lesznek. A kiszervezés mellett döntő termelő és szolgáltató cégek a gyakorlatban észlelt előnyök mellett a költségmegtakarítást is szem előtt tartják. Ezeket az előnyöket figyelembe véve döntenek a cégek a bérszámfejtés és a HR outsorcing mellett, s egyre többen kimondottan a munkaügyi adminisztráció kiszervezése mellett.

- Mit takar a munkaügyi adminisztráció kiszervezése szolgáltatás?

- A kiszervezett munkaügyi adminisztráció szolgáltatás a mindenkori törvényi előírásoknak megfelelő önálló illetve komplex munkaügyi szolgáltatást jelenti. Egyfelől lehetőség van önálló szolgáltatásra: a szerződés tartalmi elemeinek meghatározása után a munkaszerződés aláírásra való előkészítése, a jogviszony létesítéséhez szükséges adatok, iratok bekérése. Igény szerint tartalmazhatja a foglalkoztatottak APEH felé történő bejelentését, és a változások jelzését. Szintén igény szerint lehetőség van saját számítógépes adatbázisunkba történő adatrögzítésre, így különböző kimutatások, statisztikák, létszám meghatározások készíthetők a megbízó számára. A szolgáltató készíti el a munkaszerződések módosításait (bérváltozás, munkakör-változás stb.), illetve elkészíti a munkaviszony megszűnésekor a megszüntető iratokat, megállapodásokat. A komplex szolgáltatásba tartoznak a munkaerő toborzásától kezdve a bér- és társadalombiztosítási szolgáltatásig bezárólag a teljes, foglalkoztatással kapcsolatos feladatok.

- Mikor érdemes kiszervezni ezt a HR folyamatot?

- Akkor, ha a cég saját erőforrásait csak a fő tevékenységére szeretné koncentrálni. Ebben az esetben nem kell saját HR osztályának munkaügyi adminisztrációs egységét fenntartania. Ezáltal csökkenthetők a cég költségei, a munkabérekre fordított kiadásai, illetve nem kell az iratok őrzéséről, tárolásáról gondoskodni. A munkaügyi adminisztráció kiszervezése előny a vállalat számára olyan esetekben is, mint például a dinamikus fejlődés esetén szükséges erőforrás-átcsoportosítás, a folyamatoptimalizálás, vagy a szervezeti átalakítása.

- Milyen terheket vesz le a szolgáltató cég az ügyfél válláról?

- A szolgáltató megteszi a hatóságok felé a szükséges bejelentéseket, elkészíti a statisztikákat és igény szerint kimutatásokat készít. A tevékenységet kiszervező vállalat biztonságban tudhatja munkaüggyel kapcsolatos ügyintézését, hiszen a Pannonjob Kft. naprakész szakmai ismeretekkel rendelkező tanácsadói végzik a tevékenységet. A kiváló szolgáltatásnyújtáshoz a magas szintű szakmai és tárgyi feltételek mellett a Pannonjob Kft. a megbízó számára folyamatos ügyfélszolgálatot, tanácsadást, igény szerint állandó kapcsolattartót is biztosít.

- Mire terjed ki a szolgáltató felelőssége?

- A szolgáltató felelőssége a törvényi előírások, határidők betartása. Emellett felel az információk, adatok biztonságos tárolásáért, jogszabályban előírt ideig történő megőrzéséért. Az adatszolgáltatás helyességéért, időbeni átadásáért minden esetben a megbízó felel. A megbízó írásbeli igénye alapján a szolgáltató megteszi a szükséges javaslatokat. A javaslatok ismeretében ugyancsak a megbízó dönti el a továbbiakat.

- Mennyire jellemző a cégekre, hogy kiszervezik a munkaügyi adminisztrációt?

A jövő egyre inkább a szolgáltatás igénybevétele felé mutat. Sok cég felismerte már az outsourcing-ban rejlő előnyöket, hiszen a mai gazdasági helyzetben minden cég számára elsődleges szempont a költségek csökkentése.

A kiszervezett HR tevékenységgel, így a kihelyezett munkaügyi adminisztrációval is a megbízó csökkentheti személyzeti osztályának létszámát (ezáltal bérköltségét és járulékait), megtakaríthatja a fejlesztési és az oktatási költségeket, s szükségtelenné válik az eszközberuházás is. A munkaügyi adminisztráció a kihelyezéssel vállalati fix költség helyett szolgáltatási díjként, működési költségként jelentkezik, melyet az igénybevétel arányában kell fizetni. Szakértő szolgáltató révén javul a cég humán adminisztráció színvonala, és biztosított a jogszabálykövetés is.

Mivel több céggel van kapcsolatunk, több a tapasztalatunk, több lehetőséget, alternatívát tudunk kínálni a megbízóknak. Az együttműködések során szerzett tapasztalatok és bejáratott folyamatok segítik a tevékenység kiszervezésének gördülékeny bevezetését bármely méretű cég esetén.
  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter