kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

A személyiségfejlődés egyik legjobb módja az, ha recruiternek állunk

Sokan sokféleképpen vélekednek a recruiter/személyzeti tanácsadó/fejvadász szakmáról, az általános vélemény azonban nem éppen pozitív. Cikkünkben kiemeltünk egy fejvadászok által sokat használt kompetenciát, a türelmet.

Régóta dédelgetem azt, hogy ezt a nagyon szép és egyben iszonyatosan nehéz szakmát a magam sajátos módján megvédjem a támadásoktól, és olyan oldaláról világítsam meg, amit kevesen tesznek. Ezzel talán új rajongókat is sikerül toboroznom a szakmának, hiszen ma már nem csak Java fejlesztőt, de recruitert is nagyon nehéz találni.

Arra gondoltam, hogy valamilyen fokú rendszerességgel kiemelek egy-egy kompetenciát azok közül, melyeket a legtöbbet használunk a munkánk során; teszek mellé valami kevésbé szárazat, hogy ne unjátok el magatokat, és lesz, hogy némi tanáccsal is szolgálok.

Egy közismert kompetenciát választottam indításnak, ami természetesen nem csak a recruiterekben van jelen. Nézzük azonban, hogy a türelem milyen formában is mutatkozik meg egy fejvadász mindennapjaiban.

Ügyfél: egyet se aggódj! Az ügyfelek is sokat küzdenek ezzel a kompetenciával, hiszen nekik szinte azonnal kell a jelölt, de még ha meg is találtad azonnal, sajnos van, hogy már nem is olyan fontos számukra. Ilyenkor megértőnek kell lennünk, mert nem tudhatjuk, hogy mi áll a háttérben. Őket is valószínűleg több oldalról presszionálják, és ne higgyük azt, hogy minden vágyuk, hogy minket bosszantsanak.

Jelölt: a jelöltekre, főleg a jobbakra igenis várni kell! Tudjuk, hogy "a munka nemesít", de valahogy mégsem akar mindenki feltétlen királyi címet viselni. Ráadásul, akik meg királynak képzelik magukat, már nem biztos, hogy új kihívásokat keresnek.

Kutatás: ez sajnos alapkövetelmény a munkánk során és nem fakultatív program. Mivel nem mindig látszódik azonnal az eredmény, ezért aki nem kitartó és türelmes, az hamar visszaadja az ipart. Mondjuk, jobb is inkább ekkor abbahagyni, mint beadni a kulcsot!

Munkatársak: már hallották tőlem és most sem mondhatok mást: Ne aggódjunk, hogy alig van jelölt, mert mindig csak egy kell, akit majd felvesznek. Ugye milyen vigasztaló?

Interjú: előfordul, hogy a behívott jelölt elfelejt megjelenni az interjún? Ne hívd fel üvöltve, hogy hol a bánatban van! Lehet, hogy a spam-be ment a meghívónk, vagy épp Sziget utáni "másnap" van nála, netalántán épp koccanásos balesete volt miközben hozzánk igyekezett. Láttam már ilyet, nem vicc.

Visszajelzés: a visszajelzések megérkezése sokszor éveknek tűnik és mondjuk sokszor tényleg évekről beszélünk. Ne csüggedj, hanem kérdezz, telefonálj, kopogj be, vagy valami. Hidd el, hálás lesz a másik fél; nekem legtöbbször megköszönik. Az sem tragédia, ha nem, mert majd máskor megköszöni más!

Bízom benne, hogy az olvasmány tanulságos és motiváló volt, ugyanis hamarosan folytatjuk egy újabb kompetenciával!

Addig is türelem

do_McRoy
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Már kiváltott munkaköröket az AI - nem lehet kérdés, ad-e átképzést a cég

Az IT munkapiacról, az átképzések lehetőségéről, a mesterséges intelligenciával összefüggésben a pályakezdők helyzetéről, bérekről és a... Teljes cikk

Generációs különbségek

Másként állnak a munkavégzéshez, a munka világához, a vezetéshez, az állásváltáshoz vagy éppen a munka-magánélet egyensúlyához a különböző... Teljes cikk

Hőség az irodában? Így olvad el a csapat teljesítménye és a profit

Vezetőként vagy HR-szakemberként bizonyára tapasztalta már a jelenséget: a nyári kánikula beköszöntével a délutáni meetingek belassulnak, a... Teljes cikk