Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 8 hónapja

A transzparens álláspiac előnyei

A cégek napjainkban komoly harcot vívnak a munkaerőhiánnyal. Ez már önmagában is komoly probléma, a helyzetet azonban csak súlyosbítja, hogy a vállalatok továbbra is tartják magukat azokhoz a régi szokásaikhoz, hogy a lehető legkevesebb adatot és információt bocsássák a pályázók rendelkezésére. Elmondjuk, ez miért súlyosbítja a problémát, és hogyan lehetne javítani a fennálló helyzeten az mtpays.hu által indított kezdeményezéssel.

Az internet előtt még nem volt nehéz a pályázók számára titokban tartani a cég kilétét, ma már azonban ez egyre problémásabb. Az intelligens keresőalgoritmusok, az álláshirdetésben fellelhető, brandhez köthető utalások, és a munkavállalói visszajelzések segítségével minimális energia-befektetéssel bárki kiderítheti, mely cég hirdeti a megpályázni kívánt pozíciót.

Miért probléma, ha ködösít a munkáltató?

Napjainkban az információ a legértékesebb valuta. Az emberek mindent megtesznek, hogy újabb és újabb információkhoz jussanak. Egyes felmérések szerint az emberek háromnegyede alaposan utánanéz az Interneten az általa kiszemelt terméknek vagy szolgáltatásnak. Nincs ez másképpen a betöltendő pozíciókkal kapcsolatban sem.

Ha egy álláshirdető cégről csak kevés információ érhető el, az értelemszerűen gyanút ébreszt a potenciális jelentkezőkben. Vajon mi titkolni valója van ennek a vállalatnak? A ködös álláshirdetések azt üzenik a pályázónak, ide nem érdemes jelentkezni.

Természetünkből fakadóan imádjuk a történeteket, ez gyakorlatilag minden emberi kultúrára igaz. Mindannyian a saját sikertörténeteink főhőseivé szeretnénk válni. Éppen ezért lenne rendkívül fontos a cégeknek, hogy a jelenlegi mintával ellentétben, önként bocsássák a lehető legtöbb információt a potenciális jelentkezők rendelkezésére.

A munkaerőhiány azokat a cégeket emeli ki a szürke, középszerű vállalatok közül, akik hitelesen és izgalmasan képesek elmesélni a saját történeteiket. Akik képesek lenyűgözni a munkavállalót, nyert helyzetben vannak. Az ezerszer ismételt sablonokkal (pl. versenyképes fizetés, jó hangulat, fiatalos csapat stb.) azonban senkit sem lehet lenyűgözni. Ha már a kiválasztási folyamatok első lépéseitől kezdve őszinték és közvetlenek vagyunk a pályázóval, máris azt érzi, elismerjük és megbecsüljük az általa képviselt szakmai és emberi értékeket. Ha a
munkavállaló a kezdetektől azt érzi, megbecsülik őt, sokkal lojálisabb lesz, mint azok a munkavállalók, akik úgy csöppennek bele a cég életébe, hogy arról gyakorlatilag még semmit sem tudnak.

Miért jó a cégeknek a transzparens álláspiac?


A fentiekből kiderül, hogy az átlátható álláspiac legfőbb előnye, hogy bizalmat ébreszt a jelentkezőben, illetve növeli a munkavállalói elégedettséget már a kiválasztás folyamatától. A módszer nettó versenyelőnyt jelent a munkaerőhiány sújtotta álláspiacon. Ráadásul az érdekes többletinformációkkal ellátott munkavállaló magáról is szívesebben oszt meg információkat. Ha a cég nem titkolózik a pályázó előtt, nagy eséllyel ő sem fog a valóságban nem létező munkatapasztalatokat és eredményeket feltüntetni.

Az átlátható álláspiac komoly hatással van a munkavállalói lojalitásra, amely a cég hosszú távú eredményességének kulcsa lehet. A HR legnagyobb kihívása ugyanis nem csupán az új munkaerő felkutatása, hanem a tehetséges jelöltek felvétele és megtartása.

Miért jó a munkavállalóknak a transzparens álláspiac?

A legfőbb előny egyértelműen a tervezhetőség. A transzparens álláspiac jellemzője, hogy nincsenek eltitkolt juttatási csomagok, mindenki tisztában van azzal, milyen kezdő fizetésre számíthat az adott cégnél. De ennél sokkal több rejlik a metódusban. Az átlátható álláspiac lehetővé teszi a pályázók számára, hogy még azelőtt megismerjék a céget, hogy egyáltalán részt vettek volna egy személyes interjún. Ezáltal már a próbaidő alatt is lesznek ismerős arcok, így lényegesen kevesebb stressz éri az újonnan felvett kollégát.

Ráadásul, ha a munkavállaló a kezdetektől tisztában van vele, mit vár tőle a munkáltató, sokkal felkészültebb és motiváltabb lesz. Ez egyaránt elengedhetetlen fontosságú dolgozói és vezetői szempontból is.

Az mtpays HR-portál célkitűzése a munkaerő-piaci mobilitás segítése a szemléltető álláshirdetések, valamint a tervezhetőség biztosításával. Az elképzelés alapja, hogy a transzparens álláspiac elősegítse a termelékenység bővülését a megbecsült, motivált és együttműködő munkavállalókra támaszkodva.
Follow hrportal_hu on Twitter

A toborzás sikere = növekvő marketing büdzsé?

Napjaink egyik egyre inkább terjedő véleménye szerint a toborzás gyakorlatilag marketing munkaként értelmezhető. Az vállalatok HR osztályai és munkaerő-közvetítő / fejvadász cégek napi szinten marketing munkát végeznek, amikor különböző felületeken, különböző szövegekkel, képekkel, levelekkel igyekeznek nem csak felkelteni a pályázók figyelmét, de „el is adni” számukra a pozíciókat.tovább..

    További cikkek
    Az eddigi legnagyobb sztrájkra készülnek a Ryanair-nél

    A Reuters hírügynökség értesülései szerint jövő szerdán és csütörtökön 600 járatát törli a légitársaság, mert a dolgozók sztrájkba... Teljes cikk

    Az ukrán kormány megtiltotta az állami vállalatoknak, hogy nagy összegű prémiumokat adjanak

    Megtiltotta az ukrán kormány az állami vállalatoknak, hogy jutalomként nagy összegű bónuszokat fizessenek alkalmazottaiknak az ország jelenlegi... Teljes cikk

    A toborzás sikere = növekvő marketing büdzsé?

    Napjaink egyik egyre inkább terjedő véleménye szerint a toborzás gyakorlatilag marketing munkaként értelmezhető. Az vállalatok HR osztályai és... Teljes cikk

    Négymilliárdos adócsalási ügyben 50 ember ellen emeltek vádat

    Vádat emeltek ötven ember ellen Bács-Kiskun megyében, mert egy számlázási láncon keresztül több mint négymilliárd forint adót csaltak el. A... Teljes cikk

    Halálos munkabaleset Mosonmagyaróváron

    Mosonmagyaróváron, a Mofém-gyár területén életét vesztette egy 23 éves munkás, akit egy bontásra ítélt vasbeton szerkezet temetett maga alá -... Teljes cikk