kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

A transzparens álláspiac előnyei

A cégek napjainkban komoly harcot vívnak a munkaerőhiánnyal. Ez már önmagában is komoly probléma, a helyzetet azonban csak súlyosbítja, hogy a vállalatok továbbra is tartják magukat azokhoz a régi szokásaikhoz, hogy a lehető legkevesebb adatot és információt bocsássák a pályázók rendelkezésére. Elmondjuk, ez miért súlyosbítja a problémát, és hogyan lehetne javítani a fennálló helyzeten az mtpays.hu által indított kezdeményezéssel.

images

images

Az internet előtt még nem volt nehéz a pályázók számára titokban tartani a cég kilétét, ma már azonban ez egyre problémásabb. Az intelligens keresőalgoritmusok, az álláshirdetésben fellelhető, brandhez köthető utalások, és a munkavállalói visszajelzések segítségével minimális energia-befektetéssel bárki kiderítheti, mely cég hirdeti a megpályázni kívánt pozíciót.

Miért probléma, ha ködösít a munkáltató?



Napjainkban az információ a legértékesebb valuta. Az emberek mindent megtesznek, hogy újabb és újabb információkhoz jussanak. Egyes felmérések szerint az emberek háromnegyede alaposan utánanéz az Interneten az általa kiszemelt terméknek vagy szolgáltatásnak. Nincs ez másképpen a betöltendő pozíciókkal kapcsolatban sem.

Ha egy álláshirdető cégről csak kevés információ érhető el, az értelemszerűen gyanút ébreszt a potenciális jelentkezőkben. Vajon mi titkolni valója van ennek a vállalatnak? A ködös álláshirdetések azt üzenik a pályázónak, ide nem érdemes jelentkezni.

Természetünkből fakadóan imádjuk a történeteket, ez gyakorlatilag minden emberi kultúrára igaz. Mindannyian a saját sikertörténeteink főhőseivé szeretnénk válni. Éppen ezért lenne rendkívül fontos a cégeknek, hogy a jelenlegi mintával ellentétben, önként bocsássák a lehető legtöbb információt a potenciális jelentkezők rendelkezésére.

A munkaerőhiány azokat a cégeket emeli ki a szürke, középszerű vállalatok közül, akik hitelesen és izgalmasan képesek elmesélni a saját történeteiket. Akik képesek lenyűgözni a munkavállalót, nyert helyzetben vannak. Az ezerszer ismételt sablonokkal (pl. versenyképes fizetés, jó hangulat, fiatalos csapat stb.) azonban senkit sem lehet lenyűgözni. Ha már a kiválasztási folyamatok első lépéseitől kezdve őszinték és közvetlenek vagyunk a pályázóval, máris azt érzi, elismerjük és megbecsüljük az általa képviselt szakmai és emberi értékeket. Ha a
munkavállaló a kezdetektől azt érzi, megbecsülik őt, sokkal lojálisabb lesz, mint azok a munkavállalók, akik úgy csöppennek bele a cég életébe, hogy arról gyakorlatilag még semmit sem tudnak.

Miért jó a cégeknek a transzparens álláspiac?


A fentiekből kiderül, hogy az átlátható álláspiac legfőbb előnye, hogy bizalmat ébreszt a jelentkezőben, illetve növeli a munkavállalói elégedettséget már a kiválasztás folyamatától. A módszer nettó versenyelőnyt jelent a munkaerőhiány sújtotta álláspiacon. Ráadásul az érdekes többletinformációkkal ellátott munkavállaló magáról is szívesebben oszt meg információkat. Ha a cég nem titkolózik a pályázó előtt, nagy eséllyel ő sem fog a valóságban nem létező munkatapasztalatokat és eredményeket feltüntetni.

Az átlátható álláspiac komoly hatással van a munkavállalói lojalitásra, amely a cég hosszú távú eredményességének kulcsa lehet. A HR legnagyobb kihívása ugyanis nem csupán az új munkaerő felkutatása, hanem a tehetséges jelöltek felvétele és megtartása.

Miért jó a munkavállalóknak a transzparens álláspiac?



A legfőbb előny egyértelműen a tervezhetőség. A transzparens álláspiac jellemzője, hogy nincsenek eltitkolt juttatási csomagok, mindenki tisztában van azzal, milyen kezdő fizetésre számíthat az adott cégnél. De ennél sokkal több rejlik a metódusban. Az átlátható álláspiac lehetővé teszi a pályázók számára, hogy még azelőtt megismerjék a céget, hogy egyáltalán részt vettek volna egy személyes interjún. Ezáltal már a próbaidő alatt is lesznek ismerős arcok, így lényegesen kevesebb stressz éri az újonnan felvett kollégát.

Ráadásul, ha a munkavállaló a kezdetektől tisztában van vele, mit vár tőle a munkáltató, sokkal felkészültebb és motiváltabb lesz. Ez egyaránt elengedhetetlen fontosságú dolgozói és vezetői szempontból is.

Az mtpays HR-portál célkitűzése a munkaerő-piaci mobilitás segítése a szemléltető álláshirdetések, valamint a tervezhetőség biztosításával. Az elképzelés alapja, hogy a transzparens álláspiac elősegítse a termelékenység bővülését a megbecsült, motivált és együttműködő munkavállalókra támaszkodva.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem tréning – kihívás: így válik a nyelvtanulás önjáróvá a nyári hónapokban is

Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk

Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk

A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul

Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk