Az első benyomás - avagy az iroda előbb „kommunikál” mint a HR-es
A munkáltatói márka fontos tényezője a munkakörnyezet, legyen szó akár toborzásról vagy megtartásról. (Ami, ha jobban belegondolunk nem meglepő, hiszen napunk aktív időszakának jelentős részét munkahelyünkön töltjük, így nem mindegy, hogy milyen körülmények között telik el ez az idő.) A munkaerőhiány és a fiatalabb generációk igényeinek egyre hangsúlyosabb megjelenése a munkaerőpiacon a munkáltatókat is rákényszeríti, hogy foglalkozzanak ezen a területen is a dolgozói igényekkel. Erre bátorítja őket Az Év Irodája Verseny is, ahol nem csak a külsőségek, hanem a munkavállalók bevonása az irodai környezet kialakításába, a funkció és a design harmóniája is döntő szempont.

Bár Az Év Irodája Versenyt kilenc éve rendezik meg, de az elmúlt három-négy évben érzékelhető egyre inkább az a trend, hogy a márka, a cég tevékenysége és identitása is megjelenik az irodai designban. Egyre inkább bevett szokás az is, ami az ingatlanpiacon már régóta jellemző, hogy 360 fokos fotón vagy videóban, sőt innovatív cégeknél akár már VR szemüvegben körbe lehet nézni az irodában. Utóbbi eszközzel a pályázó vagy az új belépő még munkakezdés előtt megszemlélheti akár a munkaállomását is, hogy hozzá képest hol helyezkednek el a kollégák, hol a konyha vagy a közösségi tér.
Második otthonunk
Az iroda tulajdonképpen második otthon - pláne ha 10-12 órát is eltölt ott a dolgozó -, a munkatársak pedig a második családot jelentik - folytatta Fodor Dániel. Ha már ez így van, akkor a fiatalok ezt az időt olyan helyen szeretnék eltölteni, ahol jól érzik magukat, ahol a munkán kívül közösségi tevékenységet is lehet folytatni, illetve a munkaidőn túl akár a hobbijuknak is élhetnek kollégáikkal-barátaikkal. Így az irodák tervezésénél is fokozott hangsúly helyeződött a közösségi terekre, kávézókra. Ugyanis ezek a terek a kellemes időtöltésen túl a hatékonyabb, erőteljesebb kommunikációs kapcsolatot is támogatják a dolgozók között, hiszen kötetlenebb ötletelésre, beszélgetésekre adnak lehetőséget, mint a klasszikus tárgyaló vagy munkaállomás.

Döntési szerepben a HR
Míg korábban általában vezetői döntés volt az irodai környezet kialakítása, addig ma már egyre fontosabb szerepet kap ebben a folyamatban a HR, ahogy egyre inkább cél az üzleti mellett az emberi szempontok figyelembe vétele is. Másra van szüksége egy IT vagy egy könyvelő cégnek, ahogy a dolgozók különböző csoportjainak is, ezért fontos a funkciónak megfelelő kialakítás, hangsúlyozza Az Év Irodája szervezője.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Az első benyomás - avagy az iroda előbb „kommunikál” mint a HR-es
2. oldal - Költözés - kultúraváltás?