kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 5 éve

Költözés - kultúraváltás?




A szervezeti kultúra változása is jelentős hatással van az irodaterek kialakítására, hiszen például egy agilis szervezeti változást, a csapatok összetételének projektekhez igazított kialakítását a térnek is rugalmasan „le kell követnie.” Ebben az esetben is nagyon fontos a HR szerepe, amelynek terveznie kell, hogy milyen munkakörökre lesz szükség, milyen új pozíciók lesznek, amelyekhez az irodát át kell rendezni.

Egy költözés, átalakítás akár apropója is lehet egy kultúraváltásnak. Ráadásul nem feltétlenül szükséges, hogy a kialakítás költséges legyen, hiszen az irodadesignban is egyre nagyobb szerepet kapnak a kreatív ötletek vagy akár a tárgyak újrahasznosítása. Fodor Dániel szerint a tapasztalat az, hogy a nagy multinacionális cégeknél a nemzetközi trendek követése, illetve az anyacéghez hasonló kialakítás helyi szinten is jellemző.

Mint az eddigiekből is kiderülhetett, az Év Irodája versenyben nem a leginkább csillogó iroda nyer, hanem

• ahol sikerül megteremteni a funkció és a design egyensúlyát,
• ahol a munkaterek létrehozásánál figyelembe veszik a cégre jellemző együttműködési formákat, a cégkultúrát és
• ahol figyelembe veszik a dolgozók véleményét is.


Az Év Irodája díj, és a hozzá kapcsolódó szakmai konferencia is abban igyekszik erősíteni a cégeket, hogy szakítani kell a régi beidegződésekkel, észre kell venni, hogy a munkakörnyezet mennyire erős kommunikációs eszköz, hiszen a reménybeli kolléga előbb találkozik a környezettel, mint a HR-essel, sőt az ügyfélre is alkalmasint előbb tesz benyomást az iroda, ahol fogadják, mielőtt az ott dolgozó munkatárssal találkozik.

235 filmstudio235 filmstudio - Az Év Design Irodája 2017 Győztes
Végül összefoglalásként néhány tipp Fodor Dánieltől, hogy mire érdemes odafigyelni, ha valaki esetleg éppen most tervez átalakítást:


  • Az iroda kialakításában részt kell vennie annak, aki a stratégiáért, és aki az emberekért felel. Ha van HR-es a cégnél vonják be a döntésbe, közös legyen a döntéshozatal.

  • Mérjék fel a dolgozói igényeket.

  • Fontos meghatározni a költözés, a felújítás célját. A brand, a márka jelenjen meg az irodában. Hiszen toborzásnál, a közösségi médiában, kommunikációban ez jól kihasználható elem.

  • Az OfficeUp rendezvény, ahogy Az Év Irodája pályázat oldalán megtalálható megvalósult projektek is segíthetnek inspirálódni.



Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Az első benyomás - avagy az iroda előbb „kommunikál” mint a HR-es
2. oldal - Költözés - kultúraváltás?
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Honnan tudhatjuk, hogy már nem egészséges az, amennyit dolgozunk?

"Ha elfelejtjük, hogy kell feltöltődni. Elfelejtjük, hogy az este nem arra való, hogy hazavigyük a munkát és otthon folytassuk, hanem arra, hogy... Teljes cikk

Hogyan támogassuk a stresszel küzdő kollégát? - Ezt tanácsolja a mentálhigiénés szakértő

Egy friss felmérés szerint az Egyesült Királyság tízből kilenc dolgozó érzett magas vagy extrém mértékű nyomást és stresszt az elmúlt egy... Teljes cikk

Rekordmennyiségű ember hagyja el hosszan tartó betegség miatt a munkahelyét

Egy jelentés szerint az 1990-es évek óta most emelkedett az eddigi legmagasabb szintre a munkaerőpiacot hosszú távú betegség miatt elhagyó emberek... Teljes cikk