Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 2 éve

Költözés - kultúraváltás?




A szervezeti kultúra változása is jelentős hatással van az irodaterek kialakítására, hiszen például egy agilis szervezeti változást, a csapatok összetételének projektekhez igazított kialakítását a térnek is rugalmasan „le kell követnie.” Ebben az esetben is nagyon fontos a HR szerepe, amelynek terveznie kell, hogy milyen munkakörökre lesz szükség, milyen új pozíciók lesznek, amelyekhez az irodát át kell rendezni.

Egy költözés, átalakítás akár apropója is lehet egy kultúraváltásnak. Ráadásul nem feltétlenül szükséges, hogy a kialakítás költséges legyen, hiszen az irodadesignban is egyre nagyobb szerepet kapnak a kreatív ötletek vagy akár a tárgyak újrahasznosítása. Fodor Dániel szerint a tapasztalat az, hogy a nagy multinacionális cégeknél a nemzetközi trendek követése, illetve az anyacéghez hasonló kialakítás helyi szinten is jellemző.

Mint az eddigiekből is kiderülhetett, az Év Irodája versenyben nem a leginkább csillogó iroda nyer, hanem

• ahol sikerül megteremteni a funkció és a design egyensúlyát,
• ahol a munkaterek létrehozásánál figyelembe veszik a cégre jellemző együttműködési formákat, a cégkultúrát és
• ahol figyelembe veszik a dolgozók véleményét is.


Az Év Irodája díj, és a hozzá kapcsolódó szakmai konferencia is abban igyekszik erősíteni a cégeket, hogy szakítani kell a régi beidegződésekkel, észre kell venni, hogy a munkakörnyezet mennyire erős kommunikációs eszköz, hiszen a reménybeli kolléga előbb találkozik a környezettel, mint a HR-essel, sőt az ügyfélre is alkalmasint előbb tesz benyomást az iroda, ahol fogadják, mielőtt az ott dolgozó munkatárssal találkozik.

235 filmstudio235 filmstudio - Az Év Design Irodája 2017 Győztes
Végül összefoglalásként néhány tipp Fodor Dánieltől, hogy mire érdemes odafigyelni, ha valaki esetleg éppen most tervez átalakítást:


  • Az iroda kialakításában részt kell vennie annak, aki a stratégiáért, és aki az emberekért felel. Ha van HR-es a cégnél vonják be a döntésbe, közös legyen a döntéshozatal.

  • Mérjék fel a dolgozói igényeket.

  • Fontos meghatározni a költözés, a felújítás célját. A brand, a márka jelenjen meg az irodában. Hiszen toborzásnál, a közösségi médiában, kommunikációban ez jól kihasználható elem.

  • Az OfficeUp rendezvény, ahogy Az Év Irodája pályázat oldalán megtalálható megvalósult projektek is segíthetnek inspirálódni.



Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Az első benyomás - avagy az iroda előbb „kommunikál” mint a HR-es
2. oldal - Költözés - kultúraváltás?
  • 2021.04.23Szervezetfejlesztő (OD) Tanácsadó képzés Egyesítettük a Sämling Solution, a FranklinCovey és vendégelőadóink tudását és tapasztalatát, hogy a résztvevők „soft” és „hard” típusú fejlesztések koordinálására és támogatása is képesek legyenek. Mindazoknak akik Belső munkatársként vagy Külső tanácsadóként vezetnek vagy támogatnak szervezetfejlesztési folyamatokat. Részletek Jegyek
  • 2021.04.252 Napos Scrum Master képzés online, élő videokonferenciás Az agilis működés motorja a Scrum Master, aki biztosítja a hatékony csapatmunkát és kezeli az átalakulás során kialakuló feszültségeket, konfliktusokat. Minden iparágban célszerű átállni agilis működésre, nem csak a szoftverfejlesztésben. Képezze ki kollégáit Scrum Masterré. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Jótanácsok Covid-fertőzés utáni regenerációhoz

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége ajánlásokat gyűjtött össze a koronavírus-fertőzésből gyógyultak támogatásához. Mindenkinek érdemes... Teljes cikk

Cégautó mint juttatás - mire figyeljünk, hogy igazán motiváló legyen?

Nagyon jó motivációs eszköz lehet a céges autó, pláne, ha a munkahely egy kicsit nehezebben megközelíthető helyen van. Ez a juttatás azért is... Teljes cikk

Közel 70 millió forintot hagyott a szolnoki Hetényi kórházra egy kanadai magyar

Mintegy 300 ezer kanadai dollárt, azaz csaknem 70 millió forintot hagyott a szolnoki Hetényi Géza Kórházért Alapítványra egy kanadai magyar férfi. Az... Teljes cikk