kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

Az interim menedzsment melletti érvek és okok

Tanulmányában Wichard megállapította, hogy egy cég a következő okok valamelyike miatt dönt interim menedzser alkalmazása mellett:

- Egyenesbe kell hozni a cég ügyeit, és helyre kell állítani a rendet;
- Új szervezeti változtatást kell bevezetni
- Új szervezeti felépítést kell kidolgozni
- Egy szervezetet vagy egy részleget kell fenntartani

A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy más (általában ki nem mondott) okok is állhatnak a háttérben. Általánosságban azt mondhatjuk, hogy az interim menedzser akkor jelenik meg a színen, ha az addigi menedzser nem (lesz) képes véghezvinni a szükséges változtatásokat.

A hollandiai Nyenrode Egyetemen végzett kutatások (Burggraaf) megmutatják, hogy sok más tényező is szerepet játszik abban, hogy a szervezetek miért, vagy éppen miért nem alkalmazzák az interim menedzsment eszközét.

A tényezők a következők:
- Az ügyfél eddigi tapasztalatai interim menedzserekkel;
- Az interim menedzser személyisége ("alkalmasság");
- Mennyire lehetséges a problémát pusztán belső eszközökkel megfelelően orvosolni;
- A cégen kívüli vélemény.

Az interim menedzsmentet gyakran túlságosan rémisztőnek látják. A köztudatban az él, hogy a menedzsment problémamegoldási eszköztárában fellelhető összes eszköz közül az interim menedzsment a legfenyegetőbb. A további eszközök közt megtalálhatók még a képzések és tréningek, a tanácsadás, a belső munkahelyváltás, új menedzser felvétele (kívülről) és a coaching.
Interim menedzser alkalmazásának további oka lehet, hogy a szervezetben nem fordítottak elég figyelmet a menedzsment képzésére és fejlesztésére (Reijniers 1992). Itt felmerül a kérdés, hogy miért nem képesek a cégek -legalábbis a korábbi időszakokhoz képest- saját embereikkel megfelelően betölteni a kulcsfontosságú pozíciókat, és hogy miért gyengült meg a hitük a menedzsmentfejlesztési rendszerükben. Jelenleg az az uralkodó nézet, hogy a vállalatok rengeteget fektetnek fejlesztésbe és tréningekbe, de ezek nem térülnek meg a várt mértékben. Úgy tűnik, hogy a rendszeres, következetes és a jövő tehetségeit és stratégiáit megcélzó innovatív menedzsmentfejlesztési programmal rendelkező cégek ritkábban alkalmaznak interim menedzsmentet problémáik megoldása érdekében. A megfelelően kidolgozott menedzsmentfejlesztési program kreativitás és inspiráció forrása lehet, és megkönnyítheti a céges kultúra megváltoztatását is. Mindez azonban még nem azt jelenti, hogy az ilyen szervezetekben interim menedzserre lenne szükség az újítások beindításához.

Ha a munka minősége kimagasló, és ez a piacon is köztudottá válik (a már meglévő és a potenciális ügyfelek körében is), csökken a veszélyérzet. Már most is láthatjuk, hogy a belső és külső ügyfelek is azzal büszkélkednek, hogy a jövőbeli folyamatosság fenntartása érdekében interim menedzsert vettek fel. (A következő lépés az lesz, hogy erről az éves jelentésben is említést tesznek, bár ez elég ritkán történik meg.)

Forrás: Hungarian Interim Management Kft.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért bukik meg a hagyományos HR a munkahelyi panaszok kezelésében?

A 2024-es évben a visszaélés-bejelentések 55%-a HR-hez kapcsolódó panaszokból származott, ami jól mutatja, hogy a hagyományos HR-keretek már nem... Teljes cikk

"Szép munka! Túlteljesítettük a célt! Itt van egy szelet pizza"

Ha bizonyos tényezők teljesülnek, a munkavállalók hajlandóbbak nagyobb erőfeszítést tenni a célok elérése érdekében, ha viszont valamelyik elem... Teljes cikk

A HR-es nem a barátod, de ettől még lehet barátságos

Nincs könnyű feladata a HR-nek egy nagy szervezeten belül, ha arra gondolunk, hogy egyfajta közvetítői szerepet kell betöltenie a munkavállalók és a... Teljes cikk