kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Az interim manager 10 nyerő tulajdonsága

Mi kell ahhoz, hogy valaki sikeres legyen interim managerként? Szakértőktől gyűjtöttük össze a legfontosabb készségeket, tulajdonságokat.

1. Korábbi megbízások sikeres teljesítése


Alapfeltétel, hogy az interim manager korábbi munkái sikeresek legyenek. Ebből a tapasztalatból és az esetleges hibák kijavításából tud aztán a következő állomáshelyeken építetni és értéket teremteni.


2. Vezetési tapasztalat, emberi érettség


Az interim managerek felsővezetői tapasztalattal rendelkeznek, több területen bizonyítottak és többnyire 40 év felett járnak.

3. Jó kommunikációs készség


Hitelesen és kompetensen kell fellépnie a munkatársak és az üzleti partnerek előtt. Csak úgy tudja a csapat bizalmát elnyerni, ha érthetően fogalmaz, meghallgatja a másik fél igényét, véleményét és reflektál rá. Lényeges, hogy munkatársi csoportokra szabja üzeneteit.

4. Szakmai tapasztalat


Valamilyen szintű iparági és szakmai ismeret elengedhetetlen. Nem olyan mélységben, ahogyan ezt a szakértői csapat tudja, de az interim manager érti a folyamatokat és jó kérdéseket tesz fel.
Ki az az interim manager?
Egy szervezethez meghatározott időre, meghatározott céllal kinevezett átmeneti vezető. Legtöbbször vállalati krízisek (cégbezárás, újrastrukturálás), projektek (cégösszeolvadás, változásmenedzsment, új terület elindítása), helyettesítések (szülési szabadság, sabbatical) esetén vetik be.

5. A változásra való képesség


Az egyik legfontosabb skill. Főképp azért, mert az interim managert olyan helyzetben vetik be, amikor a ‘business as usual' működés nem megy, valamilyen változási folyamatot kell elindítania és levezényelnie. Ez lehet egy cég újrastrukturálása, új infrastruktúra bevezetése, a nyereséges működés megalapozása. Az interim manager a változáskezelésnek a privát életben is hasznát veszi: a munkája számos esetben utazással jár, bevételei két megbízás között bizonytalanok, hosszú távon sem tud tervezni.

6. Strukturált és célorientált munkavégzés


Az interim manager racionálisan gondolkodik, nincsenek hosszú távú vezetői ambíciói. Éppen ezért nem vesz részt szervezeti játszmákban, pontosan tudja, hogy az ő megbízatása meghatározott időre szól. Csak a végeredmény számít neki, utána új kihívást keres.

7. Projektre fókuszált gondolkodás


Az interim managernek el kell rejtenie az egóját a munkában. Arra figyel, hogy olyan struktúrákat hozzon létre, ami nélküle is működik hosszú távon. Azaz leosztott feladatok, pontosan definiált munka- és felelősségi körök, a teljes spektrumot lefedő szaktudás. Vezetőként nem épít információs monopóliumot, se kiskirályságot.
Tehát nem úgy viselkedik mint egy határozatlan időre szerződött alkalmazott.

8. Erős folyamatmenedzsment skill


A jó interim manager ismérve, hogy képes a folyamatokat apró, mindenki számára érthető és értelmezhető részekre szeletelni és mindent a célnak alárendelni. Előnye, hogy nincsenek meg nála a szervezeti berögződések, az informális kapcsolatok, amik sokszor fékezik a hatékonyságot.

9. Az innováció keresése és meghallása


Az interim manager folyamatosan megkérdőjelezi a status quo-t, nem lép túl azon a formulán, hogy “mi ezt így szoktuk csinálni”, hanem utánamegy, nem lehetne-e jobban. Ezen kívül meghallja a munkatársak újító javaslatait, és mérlegeli, mi az, ami javítja a hatékonyságot és beépíthető a napi működésbe.

10. Stressztűrés, konfliktuskezelés


Mivel többnyire változásra szerződik, elkerülhetetlenek a munkavállalókkal való konfliktusok. Az interim manager sokszpr a status quo fenntartásában érdekelt munkavállalók ellenállásába ütközik. Erős hit és magabiztosság kell ahhoz, hogy ne engedje magát eltéríteni.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért bukik meg a hagyományos HR a munkahelyi panaszok kezelésében?

A 2024-es évben a visszaélés-bejelentések 55%-a HR-hez kapcsolódó panaszokból származott, ami jól mutatja, hogy a hagyományos HR-keretek már nem... Teljes cikk

"Szép munka! Túlteljesítettük a célt! Itt van egy szelet pizza"

Ha bizonyos tényezők teljesülnek, a munkavállalók hajlandóbbak nagyobb erőfeszítést tenni a célok elérése érdekében, ha viszont valamelyik elem... Teljes cikk

A HR-es nem a barátod, de ettől még lehet barátságos

Nincs könnyű feladata a HR-nek egy nagy szervezeten belül, ha arra gondolunk, hogy egyfajta közvetítői szerepet kell betöltenie a munkavállalók és a... Teljes cikk