Ha hirtelen távozik az ügyvezető: ekkor lép be az interim CEO
Komoly vákuumot hagyhat egy cég életében, ha a topvezető hirtelen, rövid idő alatt távozik, akár saját elhatározásból, akár kényszerből. Ilyenkor fontos szerepet kaphat egy interim CEO, aki áthidalhatja azt az időszakot, amíg az új ügyvezető vagy vezérigazgató megérkezik.
A Harvard Business Review egy régebbi kutatása szerint az interim CEO-k általában rövid ideig maradnak a cég élén, több mint 90%-uk három hónapig, és mindössze harmaduk marad a pozícióban egy évig. Az interimek legfontosabb feladata, hogy biztosítsák a vállalat működésének folytonosságát a változások közepette, valamint időt biztosít arra, hogy a cégnél megtalálják az új legfelsőbb vezetőt, ami az előd jelenléte nélkül gyakran könnyebben megy, mert kiküszöbölhetők az esetleges elfogultságok és személyes érdekek.
Az interim vezetők a sürgős krízismenedzsmentre fókuszálnak, nem vesznek el a hosszú távú startégiai részletekben. Így elsősorban eredményre törekszenek, amit az idő korlátozottsága miatt hatékony eszközökkel igyekeznek elérni. Az interim CEO-k általában nagyon önállóak, éppen a munkakörből fakadóan, és ezzel az önállósággal és hatékonysággal bizonyítják a rátermettségüket a feladatra.
A megtérülés pedig egyértelmű számokban mérhető, vagyis ez a hivatás nem hagy teret a lazaságnak és a tétlenségnek. Az interim menedzserek gyakran magasabb szinten teljesítenek, mint az állandó vezetők. Kívülről érkezve gyorsabban és objektívebben veszik észre a problémákat, az olyan hiányosságokat, amelyekkel a vállalatok általában időt, pénzt és erőforrást pazarolnak. Ezek kezelése pedig hatékonyabbá teszi a szervezeteket, így hozzáadott értéket teremtenek és megtakarítást érnek el.
A vállalatok számára, amelyek olyan krízishelyzetben vannak, amit az elsőszámú vezető elvesztése okoz, ez a fókuszált figyelem és hatékonyságra törekvés jelentheti a különbséget a kudarc és a sikeres túlélés között.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A 2024-es évben a visszaélés-bejelentések 55%-a HR-hez kapcsolódó panaszokból származott, ami jól mutatja, hogy a hagyományos HR-keretek már nem... Teljes cikk
Ha bizonyos tényezők teljesülnek, a munkavállalók hajlandóbbak nagyobb erőfeszítést tenni a célok elérése érdekében, ha viszont valamelyik elem... Teljes cikk
Nincs könnyű feladata a HR-nek egy nagy szervezeten belül, ha arra gondolunk, hogy egyfajta közvetítői szerepet kell betöltenie a munkavállalók és a... Teljes cikk
- Orbán Viktor: Magyarország jövője nem csupán a pártokon, hanem elsősorban a teljesítményen múlik 3 hete
- Visszaszoruló HR, előretörő technológia: íme a női vezetők új prioritásai 1 hónapja
- Hogyan lehet tökéletesíteni a sportautókat? 1 hónapja
- Új korszak jön: a jövő vezetői nem csak számokban gondolkodnak 1 hónapja
- Óriási gazdasági veszteséget jelent a munkavállalók álmatlansága 2 hónapja
- Újabb cég vezeti be, hogy fizet a rosszul teljesítő dolgozóinak, ha felmondanak 2 hónapja
- A csendes felmondás után itt a quiet cracking jelensége, de mit is jelent ez? 2 hónapja
- Arra kérték az amerikai kormányzati dolgozókat, hogy írják meg, mit csináltak a héten, vagy mondjanak fel 4 hónapja
- Nem kertelt a vezérigazgató: akinek az irodai munka nem tetszik, mehet amerre akar 5 hónapja
- Ezért hasznos, ha a HR és a pénzügyi terület együtt gondolkodik 5 hónapja
- A home office egy olyan generációt hoz létre, amely "nem végez rendes munkát" - van benne valami? 5 hónapja