kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Az interim, mint B terv

A post-COVID reintegráció lázában ég a cégvilág. Talán nincs is olyan vállalat, ahol aktívan ne foglalkoznának a működés visszaállítás témakörével, ennek gyakorlati megvalósításával. Az új, megváltozott normákhoz való alkalmazkodás azonban nem egyszerű folyamat. A hogyanra javasol megoldási lehetőséget Fetter Valéria, interim menedzser, HR tanácsadó.

A reintegráció első pillantásra könnyűnek tűnik: „csak mindent vissza kell csinálni, és kész”! Azonban a működés visszaállítás ettől bonyolultabb: újjáalakítani, jobbá tenni.

Napjaink egyik legnagyobb veszélye: a munkaerő kiégése, elvándorlása


A pandémia egészségügyi krízisnek indult, amelyből nagyon gyorsan „kettő az egyben”: gazdasági- és pszichés válság lett. Az elmúlt egy év okozta fokozott munkaterhelés, a munkahely és a magánélet határainak elmosódása által okozott stressz, valamint a folyamatosan változó környezetben végzett problémamegoldás, sok cég menedzsmentjében komoly pszichés fáradtságot, kiégés közeli állapotot idézett elő. A kiégés pedig hosszabb távon könnyen vezet elvándorláshoz.

A végeláthatatlannak tűnő változáshullám és mentális kimerültség a cégeknél egyfajta szervezeti toxicitást hozott létre. Ráadásul a helyzetet tovább nehezíti, hogy a vállalati reintegrációs folyamatban, a krízisrendezésből zuhanunk át, a még további változások kezelésébe, sőt időnként a kríziskezelés és a cégműködés visszaállításának tervezése párhuzamosan folyik.

Van, hogy az átmeneti megoldás a jó


Az elmúlt időszakban előtérbe kerültek a rapid, rugalmas és az eredményességre törekvő megoldások.

Az interim menedzserek alapkészségei: a gyors reagálás és a kiváló alkalmazkodókészség napjainkra már beépültek a vezetői standardok közé és a vállalati reintegráció alapját alkotják. A készségek mindennapi munkába való beépítése, azonban tanulási folyamatot igényel - ez pedig nem megy egyik napról a másikra. Ha a vállalat sikeresen szeretné megvalósítani az új viszonyokhoz igazodó reintegrációt, - hacsak időközben nem fordított figyelmet a fent felsorolt készségek fejlesztésére - a fellépő kvalitás-hiányt pótolnia szükséges.

Fetter ValériaFetter Valéria

Vitalitás kell, de honnan?


A sikeres reintegrációs folyamathoz energia és új ötletek szükségeltetnek, hiszen rengeteg mindent kell újragondolni, sőt szükséges áttekinteni azt is, egyáltalán mit érdemes megváltoztatni.

A cégvezetés elvárása a vezetőkkel szemben továbbra is az, hogy tartsanak ki és tevőlegesen vegyenek részt a visszaállítás folyamatában. Az enerváltság megszüntetése érdekében azonban pihenésre, szabadságolásra az elkövetkezendő hetekben sem nagyon lesz lehetőség.
A vitalitást viszont behozhatja egy átmeneti vezető, akit akár elegendő rövid időszakra felkérni, hogy segítsen a reintegrációs folyamatban, mivel a visszaállítás nemcsak bonyolult, hanem időnként fájdalmas folyamat is lehet és ilyen helyzetben nagy jelentősége van az objektivitásnak.

Számos interim menedzser vezetési tanácsadóként is dolgozik; mivel saját maga szintén tevékeny vezető, gyakorlatias, „életszerű” ötleteket, javaslatokat képes behozni a céghez, ráadásul nem csupán szakmai, hanem élettapasztalattal is bír. Munkája folytán hozzá van szokva, a bizonytalansághoz, a változó környezethez, így a reintegrációs folyamatban meglátásai jelentős hozzáadott értéket biztosítanak a cég számára.

A jövő elkezdődött


A gazdaság újbóli fellendülése valószínűleg a piaci verseny intenzívvé válását fogja eredményezni, ezért minden vállalat fokozni kívánja majd versenyképességét saját reintegrációja során. Várhatóan, azok a cégek, amelyek a működés visszaállítás során szem előtt tartják munkavállalóik természetes emberi igényeit - pld. munkakörülmények biztonsága, stabilitás, jó munkahelyi csapat - várhatóan nagyobb munkaerő-megtartási potenciállal rendelkeznek majd többi versenytársukhoz képest.

Még mindig van idő az újratervezésre, erőforrásaink számbavételére, a tanulságok levonására; vezetőként most a legfőbb feladat: újragondolni, újraszervezni és vezetni.

Fetter Valéria
interim menedzser,
stratégiai HR tanácsadó,
szakmai mentor
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást

Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk

A generációváltás kérdése feszültséget generálhat a családi vállalkozásokban

Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk

Hogyan kell felkészíteni az új generációt a családi vállalkozás átvételére?

Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk