kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Milyen interimnek lenni?

Mit jelent vezetőként alkalmazottból szabadúszóvá, interimmé válni? Mit jelent projektről, projektre élni, tervezni? Hogyan lehet megszokni az ezzel járó bizonytalanságot? Ugyanakkor változatosságot, amit a pozíciók és adott esetben iparágak közötti "vándorlás" jelent? Erről beszélgetett Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus, kutató és Fejős Péter, a Hammel&Hochreiter interim partnere.

Fejős Péter rámutatott, hogy ez a változás részben a felelősség megváltozásával, részben a mozgástér alakulásával jár. Hiszen egy volt pénzügyi igazgató interimként lehet kontrolling-vezető is egy vállalatnál, és az is előfordulhat, hogy három hónap múlva egy újabb cégnél már főkönyvelőként, vagy regionális gazdasági vezetőként kell helytállnia. Vagyis, a váltás nem egyszeri: nemcsak arról van szó, hogy valaki alkalmazott vezetőből interim menedzser lesz, hanem arról is, hogy ettől a pillanattól kezdve változó szektorok, iparágak, vállalati kultúrák és munkakörök között „úszik szabadon”. Ezáltal egyfelől jóval rövidebb idő alatt sokkal többféle tapasztalatra tesz szert, mint korábbi beosztásában, másfelől pedig – és ezt Fejős Péter kifejezetten hangsúlyozta – az interimnek készen kell állnia arra, hogy akár az adott projekten belül magához emeljen egy újabb területet, vagy akár váltson a projekt közben, ha a megbízó vállalat érdeke ezt kívánja.

Aki ezt a helyzetet kaotikusnak látná, vagy legalábbis annyira dinamikusnak, ami nehezen összeegyeztethető a korábbi, nyugalmasabbnak tűnő napokkal, az ne feledkezzen meg két dologról. Egyrészt, hogy azok a napok sem voltak igazából annyira nyugalmasak: ha azok lettek volna, nem szakadt volna végük. Másrészt, az interim menedzser mögött mindig ott áll a kikötő, a szolgáltató, aki támogatja, valamint mellette mindig áll egy másik támogató erő, amely forrás és eszköztár is egyben, alapvetően pedig filozófia: ez a LEAN.

Fejős Péternek számos területen nyílott alkalma kipróbálni és bizonyítani is felsővezetőként a LEAN erejét, hatékonyságát. Azok közé tartozik, akik az országban az elsők között sajátíthatták el és alkalmazhatták különböző mélységben és részletességgel. Beszámolójában letisztult érvekkel mutatta meg, milyen szerepe van a LEAN lehetőségeinek akár a reorganizáció, akár a gap menedzsment, vagy egy vezetőváltás esetén. Elsősorban a termelés az, ahol a pozitív hatás látványosan mutatkozik meg, ám szerencsére ma már egyre több és egyre általánosabb gyakorlatot bemutató könyv jelenik meg a LEAN-ről, így bárki kölcsönözhet az eszköztárból, aki látja, hogy egy adott vállalati folyamat mely pontján érdemes bevetni.

Fejős Péter azt is kiemelte, hogy az interim menedzseri létforma választása szinte mindenképpen garantálja a szakmai fejlődést, a különböző szakismeretek, tapasztalatok, jártasságok naprakészen tartását. Hiszen az interim helyzet maga is egy kiemelt pillanat az adott cég életében, ahol a megbízott menedzser egyszerre többféle képesség birtokában kezeli – a néha állandóan változó – helyzetet. Ehhez hozzászokni, ebben otthonosan mozogni pedig nagy előnyt jelent a hazai és a világpiacon egyaránt.

Forrás: Hammel&Hochreiter

Az interim menedzserek kulisszatitkairól korábban itt írtunk

Hogy mikor érdemes főállású vezető helyett interimet választani, arról pedig ebben a cikkben

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást

Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk

A generációváltás kérdése feszültséget generálhat a családi vállalkozásokban

Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk

Hogyan kell felkészíteni az új generációt a családi vállalkozás átvételére?

Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk