kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Bíznak az otthoni munkavégzésben a vezetők

A munkavállalói igényeket és a távmunka által biztosított előnyöket mérlegelve a cégvezetők több mint fele támogatja annak lehetőségét, hogy munkatársai otthonról lássák el feladataikat – derül ki a Profession.hu legújabb felmérésből. Ezzel szemben a gyakorlatban csak minden negyedik vállalatnál létezik ilyen pozíció, köztük is leginkább a 30 főnél kevesebb dolgozót foglalkoztató cégek választják a távmunkát.

A megkérdezett cégvezetők 57 százaléka támogatja a távmunkát és ismeri az azzal járó előnyöket is, mégis számos munkakörben megoldhatatlannak tartja ezt a megoldást. Gyakori ellenérvként szerepel a munkavállalók feletti kontroll csökkenése, a magánélet és a munka összemosódása, a dolgozók elszigetelődése, az adatbiztonság kérdése és a vállalati kultúra hiánya. Azon döntéshozók közül, akik már maguk is dolgoztak így, ezzel szemben 10-ből 8 kiáll az otthoni munkavégzés mellett.


Megéri vagy nem éri meg?



A távmunka egyik legnagyobb előnye egyben a hátránya is. A munkáltatók 73 százaléka szerint pozitívum, hogy a szokásos munkaidőtől eltérő időszakban is dolgozhatunk, ami a megkérdezettek közel kétharmada szerint könnyen vezethet a munka és a magánélet határainak összemosódásához. Bár a távmunka jelentősen csökkenti a közlekedéssel járó kiadásokat, valamint az iroda rezsi költségeit, a munkáltatók 60 százalékát mégis jobban aggasztja az, hogy kevésbé tudja ellenőrizni alkalmazottait, akik közül sokan szerintük nem is alkalmasak az elszigetelt munkavégzésre. Visszatérő probléma még a válaszadóknál, hogy sok esetben a technikai feltételeket nem tudják megteremteni a hatékony munkavégzéshez, ezért van szükség a fizikai jelenlétre.

Ezzel szemben azoknál a cégeknél, ahol már bevezették távmunkát, a cég és HR vezetők túlnyomóan pozitívnak tartják az ezzel járó változásokat és kiállnak mellette.


Nőtt a hatékonyság



A kutatás adatai alapján a távmunka pozitív hatásai már rövidtávon is megfigyelhetőek. Azoknál a cégeknél, ahol lehetőség van irodán kívüli munkavégzésre, a munkavállalók hatékonyabban végzik el feladataikat, motivációjuk és elkötelezettségük nőtt. Ez a pozitív tendencia a jövőben talán azokat a vállalatokat is elgondolkodtatja, akik jelenleg teljesen elzárkóznak a távmunkától.


Mi végezhető el otthonról?



A válaszadók szerint leginkább az informatikai munkakörök mellett az újságírás és a marketingkommunikációs feladatok végezhetőek távmunkában, míg a menedzseri, vezetői, a könyveléssel, pénzüggyel és ügyfélszolgálattal kapcsolatos feladatok már más kategóriába esnek.

A felmérésben megkérdezett 416 munkáltató közül a kisebb, maximum 30 főt foglalkoztató cégek voltak nyitottabbak a távmunkára, míg a nagyobb, több mint száz fős vállalatok 64%-a egyáltalán nem tervezi az otthonról való munkavégzés bevezetését.
Itt már működik

A Profession.hu 2010-ben kezdett bele regionális fejlesztési projektjébe, amely részeként a képviselői hálózat munkatársai távmunkában, a győri központból irányítva végzik a feladatukat.

„Az elmúlt négy év sikerei egyértelműen igazolják, hogy jó döntés volt a távmunkára alapozó rendszer” – mondta Martis István, a Profession.hu állásportál vezetője. „Manapság minden adott informatikai oldalról ahhoz, hogy teljes értékű munkát lehessen végezni bárhonnan, miért is korlátoznánk akkor ezt? A jövőben is tartani fogjuk ezt az irányt és örömmel foglalkoztatunk majd más területen is kollégákat ebben a formában. Sokkal fontosabbnak tartom, hogy a régiós terjeszkedésünket egy szakmailag hiteles, helyi tapasztalatokkal rendelkező kolléga vezesse, mintsem azt, hogy naponta lássuk egymást az irodában” – tette hozzá.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Alig kellenek a pályakezdők, a jó szakember viszont nehezebben vált

Óvatosabbak lettek a cégek a szellemi munkavállalók felvételében: kivárnak vagy sokszor csak projekt alapon alkalmaznak, a hirdetések száma is... Teljes cikk

Miért bukhatnak el a cégek, ha erőltetik az irodai visszatérést?

Miközben világszerte egyre több vállalat próbálja visszarendezni a munkavégzést az irodai keretek közé, a Grant Thornton Magyarország... Teljes cikk

Kiderült, mitől lesz ideális egy iroda 2025-ben

A közösségi élmény mellett a napi rutin könnyebb érvényesíthetőségét és a munka–magánélet egyensúlyának egyszerűbb fenntartását emelték... Teljes cikk