Cégvezetési taktikák
A Google által alkalmazott cégvezetési taktikák közül egyet, kettőt érdemes akár magyar KKV-szinten is átvenni. Vagy legalábbis tenni velük egy próbát, mert jó eséllyel működőképesek lesznek iparágtól és cégmérettől függetlenül.
-
Melyek ezek a speciális taktikák, illetve cégvezetési szokások? Pontosan ezek közül emelünk ki hármat az alábbiakban. Igyekszünk hozzájuk fűzni azokat a javaslatokat is, amelyek szükségesek lehetnek a sikeres bevezetéshez. Lássuk tehát, miben rejlik a keresőóriás sikerének titka!
Mit jelent az eredményorientált cégvezetési taktika a Google mintájára?
Ennek az biztosítja az alapját, hogy definiáltan tisztázni kell a cég stratégiai célját. Minél pontosabb meg tudjuk határozni vezetőként, hová tartunk és mit szeretnénk elérni, onnantól kezdve mindent sokkal könnyebb lesz ehhez rendezni.
Például a marketing automatizálás egy olyan eszközéről is könnyebb így dönteni, mint a MiniCRM. De talán még több hozzáadott értéke van annak, hogy részletgazdagon kommunikálni lehet a kollégák felé.
A transzparens delegálás, illetve kommunikáció pedig tökéletesen megalapoz a hatékonyságnak. Egy-egy olyan kolléga, aki kerek perec látja, mit várnak el tőle, nagyobb eséllyel fog eleget tenni az elvárásoknak.
Mit jelent a Google háza táján meghonosított 70/20/10 szabály?
Ez a cégvezetési taktika alapvetően egy időbeosztási szabály. Egyik pillére, hogy az alkalmazottak a munkaidő mintegy 70%-át töltsék a cég fő termékeinek a tökéletesítésével. Minden cégnél mást és mást foglal mindez magába.
A rendelkezésre álló munkaidő 20%-ában a további üzletágakon dolgoznak. A fennmaradó 10%-nyi időt pedig egész másfajta projektekre fordíthatják. Hogy mi ennek a pozitív hozadéka? Leginkább a feladatok változatossága, ami plusz motivációt jelent.
Persze a sikeres implementálás érdekében nyílt kommunikációra van szükség. Bátorítani kell a csapat tagjait, hogy alkossanak, találjanak ki új ötleteket, foglalkozzanak az idejük 10%-ában olyan teendőkkel, amelyek foglalkoztatják őket.
A Google egyik leghatásosabb cégvezetési taktikája
Még ha elsőre kissé merésznek is tűnhet, a Google által elért elképesztő eredmények azt támasztják alá, hogy érdemes olyan légkört teremteni a szervezeten belül, amiben az alkalmazottak szívesen osztják meg akár az őrült ötleteket is.
Ez a fajta szabadság extra táptalajt tud biztosítani az innovatív szellemiséghez. Nem beszélve arról, hogy az egyes területek szereplői látnak rá arra, hogy a céges működés adott szegmensében hol lehet a szintlépés lehetősége.
Ahhoz, hogy ez sikeresen gyökeret eresszen a cégben, meg kell nyugtatni a munkatársakat arró, ha bármi megvalósul, a dicsőség és a jutalom nem marad el. Meglepő, hogy az ilyesfajta őrült ötletekből mekkora sikersztorik tudnak létrejönni.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Az országos tisztifőorvos a HungaroMet Magyar Meteorológiai Szolgáltató Nonprofit Zrt. előrejelzése alapján harmadfokú hőségriasztást ad ki az... Teljes cikk
Egy kivételesen intelligens 2 éves kisfiúról ír a Guinness World Records, akinek különleges képességei már csecsemőkorában megmutatkoztak –... Teljes cikk
- A hirdetések is fontos részét képezik a marketingünknek 8 hónapja
- Linképítés Google-barát módon 1 éve
- Google Ads és a hirdetői személyazonosság 1 éve
- Ne használd az open-to-work jelvényt, mert azzal kétségbeesettnek látszol! 2 éve
- Útmutató a Google Ads hirdetésekhez kezdőknek 2 éve
- Már a techcégek is szeretnék visszazavarni az irodába a munkatársakat 2 éve
- Milyen kihívás vár a vezetőkre az MI korában? 2 éve
- Topcard Google értékelésgyűjtő kártya vállalkozásoknak 2 éve
- Állásinterjúkat is sikerrel teljesített a ChatGPT mesterséges intelligencia 2 éve
- Elbocsát 12 ezer embert a Google, de őszintén sajnálják 2 éve
- Tévedésből 250 ezer dollárt utalt el a Google egy mérnöknek 3 éve