Megjelent: 12 éve

Egészséges a munkahelye?

A Szívbarát Munkahely pályázat nevezési határideje május 31-én jár le, a szervezők elsősorban azon cégek nevezését várják, amelyek törődnek kollégáik egészségével, sokat tesznek a munkahelyi stressz csökkentéséért, támogatják a rendszeres testmozgást és az egészséges táplálkozást.

A munkahelyi stressz évről évre egyre komolyabb problémát jelent Európában. Az Európai Unió és a WHO is kiemelten foglalkozik ezzel a problémával, és több javaslattal is előálltak a stressz csökkentésére - közölte az MTI-vel az Országos Egészségfejlesztési Intézet (OEFI) szerdán.

Kapcsolódó írások
Tehetünk a munkahelyi stressz ellen
Kiemelten foglalkozik a munkahelyi stresszel az EU
A stressz nem csak a fejlett országokban probléma
Lelki problémákért is perelhetjük a munkahelyet Az Európai Munkavédelmi Ügynökség (OSHA) szerint a munkahelyi stressz jelenti az egyik legnagyobb egészségügyi és biztonsági kihívást Európában. Csaknem minden negyedik munkavállalót érint, és a vizsgálatok szerint az elveszített munkanapok 50-60 százaléka a stressznek tudható be - derül ki a közleményből. Ez hatalmas költséget jelent a cégeknek az emberi kimerültség és a csökkent gazdasági teljesítmény miatt.

A stressz a második leggyakoribb munkahelyi egészségügyi panasz, amely az unió 27 országát tekintve a munkavállalók 22 százalékát érinti. 2002-ben az EU-15 országaiban a munkahelyi stressznek betudható éves gazdasági költség a becslések szerint 20 milliárd eurót tett ki.

Az OEFI azzal a céllal indította útjára a Szívbarát Munkahely pályázatot, hogy előtérbe helyezze azokat a vállalatokat, cégeket, amelyek sokat tesznek a munkavállalóik szívének egészségéért.

Nagy volt az érdeklődés

Az elmúlt két évben több száz vállalat indult a pályázaton, amelyet három kategóriában hirdették meg: kis-, közepes és nagyvállalatok számára. Idén a korábbi évekhez hasonlóan ismét lesz különdíj, amellyel a legaktívabb munkahelyeket díjazzák. Az idei különdíj a vállalati társadalmi szerepvállalást, a jótékonyságot állítja középpontba.
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter